Ik heb een Corsa uit 1991.
Hij start ten eerste al moeilijk.
als hij eenmaal loopt.. loopt hij waarschijnlijk op 3 poten en valt uit als je geen gas geeft.
De trekkracht is ver gedaald.
Bij constante snelheid of decelereren begint hij te schokken.
Volgas komt hij niet hoger dan 120 km/u
als de motor een beetje warm is valt hij welles uit bij het afremmen. meestal bij koppeling intrappen. ( heel irritant bij stoplicht.. helemaal omdat hij ook nog moeilijk start. zorgt voor veel schaamtevolle momenten :$) Zonder gas te geven bij stoplicht valt hij ook uit.
Ooit is bij gasgeven vanaf boven de motor stekkertje van temperatuur meter losgetrokken.(misschien weet iemand ook waar de aansluiting zit zodat ik die weer op ijn plek kan terug zetten. weet nie of dit er iets mee te maken heeft omdat dit probleem een tijd later is begonnen. een op de andere dag.
Heeft iemand ook een oplossing, k heb geen zin om onnodig dingen te vervangen.
Thnx alvast.
Marvin
Geplaatst door M-voen (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
12 Reacties
Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden
sensor van de temp meter heeft hier niet veel mee te doen.
Maar deze zit volgens mij op t inlaat (een soort bout met een hoedje) over dat hoedje kan je de stekker schuiven.
Temp sensor (met blauwe stekker 2aansl) defect.
bougie kabels/bougies
verdeelkap + rotor
ontsteking./ontstekings moduul
lambda sonde
Benzine filter
Dit kan t allemaal zijn.
Willem
o
M-voen (0), 19 jaar geleden
Èn hoe kan ik daar achter komen, en is er een manier om te testen??
mvdkant (0), 19 jaar geleden
begin maar eens met het vervangen van de bougies, kabels, rotor en verdeelkap. aan kosten ben je niet zo gek veel kwijt en je hebt vrij grote kans dat je auto het weer op een fatsoenlijke manier doet.
suc6
gr.
martin.
wiemer11993 (0), 19 jaar geleden
Marvin,
Afgezien van bovenstaande "elekrische" opmerkingen:
Blijft de choke niet op een of andere manier hangen?
Als hij inderdaad op 3 cyl loopt, kan je een voor een de bougiekabels lostrekken (van de verdelerkap)
Ik test mijn auto's vaak door ze met de motor af van een heuveltje af te laten rollen in z'n twee of drie vanuit stilstand.
Dan voel je of hij een slechte cylinder heeft.(kleppen stellen?) Maar meestal haalt hij met een slechte cylinder nog wel zoonbeetje de topsnelheid.
Heuvel af met motor af: DE REMMEN GAAN NA EEN PAAR KEER INTRAPPEN "OP" EN DOEN DAN NAUWELIJKS NOG IETS!!Dus kijk uit.
Sukses, wiemer
Wiemer.
Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden
Het is een injectie motor deze heeft geen choke.
Dan zou de temp sensor defect zijn.
Willem
M-voen (0), 19 jaar geleden
hmm.. ik weet het niet meer... het kan alles zijn heb ik al door...:P
Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden
Ik zou beginnen met bougie kabels + verdeelkap + rotor + benzine filter.
Willem
M-voen (0), 19 jaar geleden
waar zit het benzine filter precies?
M-voen (0), 19 jaar geleden
ik heb nieuwe kabels verdeelkap en rotor.. maar de rotor past niet ..
Nathan (0), 19 jaar geleden
Dan heb je niet de juiste rotor gekregen, hij kan er trouwens maar op 1 manier op, maar dat zul je al wel gein hebben.
Vergeet dan niet meteen de bougies te vervangen, daarnaast zou ik het gasklephuis eens schoonmaken. Het komt ook vaak voor dat de voetpakking van je gasklephuis lekt. Maar uit je omschrijving, vermoed ik toch, net als Willem, dat je een ontstekingsprobleem hebt...Ontstekingsmodule komt ook vaak voor bij deze motoren...en geeft geen foutcode!
Suc6!
Kay6167 (0), 19 jaar geleden
Marvin,
De brandstof filter zit onder de auto, rechtsachter net voor het achterwiel.
Kay
Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden
injector wil ook wel eens stuk gaan of blijven hangen.
Willem