Opel Kadett: c20xe diverse storingen

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: c20xe

na t uitlezen van mn ecu heb ik vervangen: eenpolige koelsensor en krukassensor. na een proefrit weer t probleem dat de motor uitvalt onder t rijden (verlichting etc blijft t gewoon doen). de koelvin wil nu ook niet meer aanslaan.
weer uitgelezen en nu geeft ie de volgende codes:

12 start diagnose
31 krukas/rpm sensor
48 accu laag voltage
73 air flow sensor laag voltage
94 hall effect schakelaar

heeft iemand hier een antwoord op??
bvd

corsa2.0

Geplaatst door corsa2.0 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Kadett? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

die krukassensor is met zo'n lange draad?is die nergens kapot deze willen nogal eens graag de buitenkabel van rafelen

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Lees hem eens uit als de motor loopt,dan is waarschijnlijk 31 al eruit..anders de bekabeling controleren van de sensor/aansluiting.

48 > Bedrading/accu/relai motorregelmodule

73 > kortsluiting tegen massa bedrading/luchtmassameter

94 > kortsluiting tegen positief bedrading/nokkenaspositiesensor ( in verdeler geintegreerd )

Gr Stefan

corsa2.0 (0), 14 jaar geleden

accu vervangen. ging niet helemaal goed. sleutel 10 op de min pool van de accu gekomen en sluiting gemaakt.
motor wil niet meer starten. volgens de anwb mogelijk de ontstekingsmodule. deze vervangen maar dit hielp niets. verder gezocht op het net en een volgende mogelijke oorzaak gevonden: de ontstekingsrelais. iemand een idee waar deze zit bij een corsa B?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Heb je de zekeringen al gecontroleerd ?

Anders even meten op de ontsteking en bobine of er nog spanning en puls aanwezig is..dan weet je waar je het zoeken moet.

Ligt die motor in een Corsa B ?

Is er geen vonk meer aanwezig of krijgt hij geen brandstof meer ? Blijft het motorstoringslampje nu branden ?

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Brandstofpomp relais, zal als de boom van een kadett komt in de motorruimte hangen.

hij kan ook bij de motorcomputer zitten.

willem

pitjebull (0), 14 jaar geleden

brandstof relais zit op de kleine kabelboom is voorzien van een houderke is een zwakte van de kadett gsi heb er verscheidene gehad juiste plaats is links voor aan de kop van de veerschotelkom.is niet stuk ofzo maar gewoon door trillingen van de weg of u schokdempers klopt die en valt hy uit...is het een c20xe met diss onsteking heb je standaard 156pk en als je geluk heb heb je ook nog de cossi kop deze zyn beter dan de ks 790 cilinderkop.en als ge hem wegdoet seintje he!ook goed opletten waar je kabelboom naar je stuurdoos gaat dat die rubbere dichting nog prima afsluit laten ligt nogal wa vocht of water binnen en dan kan je stuurdoos ook raar gaan doen je kan dat zien als je stuurdoos loskoppelt aan de pinnen of ze beginnen te roesten,verhelp dit probleem gewoon by afdichting tec-7 of dergelyke rond de rubber en er of doen en je stuurdoos de pinnen is met wd-40 behandelen is ook een goede contact spray die vocht werend is.tot ....pitje

pitjebull (0), 14 jaar geleden

stefaan wou je even verbeteren de c20xe is ook uitgebracht zonder de bobine en met diss onsteking maar op die komt niet snel iets aan vry zeker van je herkend de diss onsteking aan zyn gryze blok zou ik zeggen in plaats van de roterke en die onstekingskapje waar de kabels op samenkomen vanuit de bougie's typich kenmerk voor een kenner is direct te zien als hy op de voorste nok wordt aangedreven of op de achterste bekyk dit niet verkeerd stefan maar ken die kerels uit myn broekzak zou ik zeggen van de nieuwere modelen ken ik minder en ook omwille met beberking van materiaal zoals tech 1 en 2 en andere groets pitje

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Pitje klopt..Zelfde verhaal als bij de VR6 en nog tig andere merken, je hebt ze met rotor en DIS.

Met VW hou ik me voornamelijk bezig..

Heerlijk zo'n 6 cilinder of 20VT in een Golf 1 & 2

Gr Stefan

kleijn (0), 14 jaar geleden

denk dat je langs de opel moet

corsa2.0 (0), 14 jaar geleden

[quote=kleijn]denk dat je langs de opel moet[/quote]
ik was er al bang voor. De ambulance heb ik al gebeld. Volgend weekend zet ik em bij een expert neer. Laat t eindresultaat nog weten. Bedankt voor de info tot dusver!
HAPPY NEWYEAR

corsa2.0 (0), 14 jaar geleden

monteur heeft hier en daar gemeten en gecontroleerd. hij heeft geconstateerd dat er op de bobine ( zowel op de plus als minzijde ) 11,7 volt staat

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Zoek het maar in de bedrading..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.