De auto heeft het al sinds ik hem heb: soms dieselt hij na. Het lijkt het meest voor te komen na een lang stuk rustig rijden.
Vervangen: luchtfilter, bougies (juiste gap - oude waren goed van kleur en schoon), bougiekabels, rotor, verdeelkap. Probleem blijft.
De kvs-tempmeter staat normaal altijd net in het gedeelte werktemperatuur (net niet te koud) en in de file blijft hij bij langdurig staan net in werktemperatuur (net niet te heet) omdat dan de fan aanslaat. Ik heb al wel alvast een nieuwe thermostaat gekocht.
Is nu alleen het ontstekingstijdstip nog verdacht? Motor heeft over het algemeen niet veel moeite aan te slaan en reageert goed, alleen in de eerste versnelling rollend bokt hij nogal (gas erbij houden) ondanks nieuwe koppelingsplaat en drukgroep/druklager.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heeft die al een electrisch ventieltje in de carburator? Die laat de spanning wegvallen bij contact af zodat de brandstoftoevoer dicht staat en hij niet kan nadieselen.
Misschien sluit het niet goed af. De statische voorontsteking zal een graad of 8 zijn. Werkt de vacuumvervroeging nog?
Contacthoek punten: +/- 52°
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar