auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Corsa: c20xe houd in bij 2200 tpm

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: c20xe

tijdens mn eerste proefrit deed mn motor boven de 2200tpm niet veel. hierboven slaat ie dood en komt dan weer op. UIT zn versnelling kan ik gewoon gas geven, erin doet t probleem zich weer voor.
motormanagementslampje ging branden maar na een reset was dit verholpen. na de reset bleef t olielampje branden, maar t olie peil is goed.

verkeerde olie, versnellingsbak afstellen?

weet er iemand zo op een afstand wat deze problemen kunnen zijn?

bvd

Geplaatst door

corsa2.0 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb het zelf ook gehad met mijn c20xe bij mij was de lucht massameter kapot en de stationeer stappenmotor mvg pieter

opelpower8288 0

16 jaar

een corsa met een c20xe?,welke code zat erin?1st goed uit laten lezen!en aan de hand van de code pas verder zoeken.

alfons262 0
badge

16 jaar

bedankt
ik ga eerst de onderdelen vervangen die hier worden aangegeven (onderdelen genoeg aanwezig)
als dit t niet is dan maar uit laten lezen.

corsa2.0 0

16 jaar

een corsa met C20XE ???

opc8275 0
badge

16 jaar

ja, is een projekt waar we bijna mee klaar zijn.

was een c16xe 106pk
is nu een c20xe 150pk

stuurbekrachtiging behouden ( type 2 corsa) en verder alle nodige aanpassingen.

corsa2.0 0

16 jaar

amai ,


kan je die corsa dan nog veilig op de baan houden ?

opc8275 0
badge

16 jaar

zal geen probleem zijn.
mijn blok is een standaard c20xe. er rijden er bosjes in de ronte met een c20let (206pk)
of ze hebben t blok zwaar gekietelt, en dat is ook op de weg te houden.

corsa2.0 0

16 jaar

Je kan ook nog ff de rubber ring onder de kunstof sfi bak nakijken, als deze is gescheurd krijg je ook van dit soort rare klachten, heb het zelf 2x gehad in mijn astra gsi, dan denk je dat het de luchtmassa meter is van een paar honderd euro en dan is het een ringetje van 1,50 is ff de moeite waard, en de lfr motor goed schoon houden deze wil nog wel eens traag reageren door vervuiling

Opel666 0
badge

16 jaar

opel 666,
ik heb een sfi-vervanger moeten plaatsen omdat de orginele sfi niet past zonder al te gekke aanpassingen.

de lmm en de stationair stappenmotor heb ik los gehaald. uit de laatste kwam best veel water. moet een andere nog proberen maar de duisternis sloeg in.

corsa2.0 0

16 jaar

ik weet dat bij een corsa z12xe er een probleem was met de luchtmassa meter, er kwam water in omdat er in het luchtfilter geen klepje zat misschien is dit bij jou ook het geval. Maar ik denk eerder dat je brandstofpomp een te lage opbrengst heeft, jouw corsa heeft een pomp in de tank bij een astra gsi met deze motor zit de pomp buiten de tank en heeft een hogere opbrengst. Als je je brandstofdruk meet kan deze best goed zijn alleen de opbrengst niet, een astra heeft 8mm brandstof leidingen een corsa heeft 6mm brandstof leidingen!!

Opel666 0
badge

16 jaar

dan ga ik de benzineleidingen ook maar vervangen. baadt t niet..... dan is t iig verbeterd.
weer zo`n goeie tip. ik wordt nog is slim op dit forum.
ik ga morgen direct naar de opel.

bedankt!!!!

corsa2.0 0

16 jaar

Als je alleen de benzine leiding vervangt zal dit niet veel helpen, je hebt dan ook een pomp nodig met een hogere opbrengst, wat je wel tijdelijk even kan proberen is om je retour leiding uit je brandstof gallerij dicht te knijpen en dan kijken hoe hij loopt.
Wat voor motor heeft er origineel in de corsa gelegen?

Opel666 0
badge

16 jaar

een c16xe (gelukkig, scheelde een hoop in de ombouw). volgens de sites moet de pomp goed zijn. bij de opel dat ie dezelfde is als van een c20xe.
leidingen verhaal klinkt logisch maar daar is t al te laat voor aangezien t blok er al inhangt en de ruimte beperkt is. had ik maar eerder aan moeten denken.
aangezien de auto lange tijd heeft stilgestaan zou er ook water in de tank kunnen zitten?

corsa2.0 0

16 jaar

Water in de tank kan zeker een probleem zijn, misschien zit het aanzuigfilter in je tank wel verstopt. Ik weet ook dat de ontsteking een probleem kan geven, ik neem aan dat er ook een bobine van een c20xe op zit, de rotor in je verdelerkap moet ook de juiste zijn bij een c20xe zit er in de rotor een bepaalde weerstand deze kan ook wel eens problemen geven (eigen ervaring mee) ze lijken allemaal op elkaar maar zijn het zeker niet. Je kan ook nog de weerstand van je bougie kabels doormeten, deze willen nog weleens doorslaan ik heb slechte ervaring bij deze motor met immitatie bougie kabels.

Opel666 0
badge

16 jaar

Bedacht me net dat bij mijn astra de nokkenas sensor 2x defect is geweest dit wordt ook wel de Hall-sensor genoemd

Opel666 0
badge

16 jaar

alle motor-onderdelen hebben we overgezet. t blok komt uit een reeds omgebouwde corsa die we als donor gebruikt hebben. zijn er verschillende rotors te krijgen voor de c20xe? we hebben de rotor wel vervangen ivm een start probleem (bleek dat van de ecu een stukje plastic was afgebroken waardoor de stekker niet goed vast zat. precies op dat punt moest ie contact maken voor de ontsteking).
wat zijn de verschijnselen van een defecte nokkenas sensor?
mn pakkingen zijn er toch nog niet kan iig gaan meten morgen. tanx

corsa2.0 0

16 jaar

de effecten van een defecte nokkenas of krukas sensor zijn precies die effecten die jij beschrijft, je kan ze doormeten met een lopende motor en en osciloscoop je moet een blokspanning meten van 0 - 5Volt.

Opel666 0
badge

16 jaar

ik hoop dat mn pakkingen morgen binnen zijn. kan ik alles weer in elkaar zetten en starten.
een osciloscoop heb ik niet. ook gelijk halen. wederom bedankt!!!

corsa2.0 0

16 jaar

Effe offtopic:

Als jullie deze 1000 in 1 dozijn project corsa al vreemd vinden wat dan te denken van deze:

[img]http://i194.photobucket.com/albums/z228/...[/img]

Jupz je ziet het goed: een V6 in een Astra-F

Deze staat nu nog als 2.5 V6 op kenteken.

Maar er licht nu een 3.2 V6 in, dus weer naar het RDW.

Ontopic:

Corsa ombouwen (heb ik ook al gedaan)

Brandstofpomp corsa-B Gsi levert zelfs meer als die van een Astra 2L 16V GSi als het moet.

Probleem:

Zitten de brandstofleidingen niet verkeerd om, dat gebeurd vaak helaas.

retoer en aanvoer verkeerd om.

LMM stekker niet beschadigd

Bij monteren Stuurbekrachtigingssteun wil de Draad van het toerental signaal wel eens breken of beschadigen

Als het een motor is die origineel een Trection Controle systeem heeft gehad kan dit ook het probleem zijn.

Er is dan een Communicatie probleem in de computer

Vervangen van de draadboom van de motor incl computer is dan de oplossing

Zijn alle draden IN de auto juist aan elkaar gemaakt.

kijk anders eens op http://www.corsa-novatuning.nl

daar staat veel op over ombouwen van corsa naar C20XE

Willem

Willem12089 0
badge

16 jaar

ziet er goed uit willem (pk/kilo-verhouding?) je hebt bekant net zo veel ruimte over als mij.
heb jij je corsa ook naar de RDW gebracht? zo ja, wat ben je hier ongeveer voor kwijt?

corsa nova is mij bekend, die site heeft me flink uit de brand geholpen.
bij mathijssen technics en verbocht motorsport heb ik mn spullen vandaan.

ik heb alles weer in elkaar gezet (gasklephuis schoon gemaakt en nwe pakkingen gemonteerd, zat een klein scheurtje in vacuumslang heb ik vervangen, gasklepsensor vervangen, lmm was vies dus ook vervangen en...
je raad t nooit... alles weer normaal. volgende week naar de keuring.

problemcar bedankt!!!
alfons bedankt!!!
opel666 bedankt!!!
willem12089 bedankt!!!

corsa2.0 0

16 jaar

De Corsa is nooit van mij geweest van van een vriend van mij.

daar is mijn oude C20XE in geplaatst.

deze is nooit gekeurd geweest bij het RDW.

De C20XE is er al weer uit.

Ligt nu een C20LET met fase2 chip in, en is nog steeds een corsa 16 16V op kenteken.

Willem

Willem12089 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.