Sinds kort doet mijn linkerachterdeur niet meer mee met de centrale deurvergrendeling. Ik zag bij een eerdere melding van het probleem dat het waarschijnlijk een kabelbreuk is t.p.v. de manchet. Ook een goede tip daarbij dat de accu eerst losgekoppeld moet worden. (bedankt Gerco)
Mijn vraag is nu of er bij het opstropen van het manchet voldoende kabellengte aanwezig is in de kabelboom ? Ik heb het nl. wel eens eerder gehad bij onze Vito, en daar was de kabellengte zo kort dat de deurbekleding er af moest.
Kan je die kabels ook ergens doormeten ?
Ik hoor het graag.
Andreas
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het probleem zit bij de Zafira-B bijna altijd in het draadgedeelte binnen in de thule van de auto en niet in de deur. Onder in de hoek van de deur kun je de stekker losmaken. De bekleding hoeft er dus niet af.
Voor deze modellen zijn reparatiekits te koop. Handig is dan even de deur er uit te pakken om de kabel te repareren.
Je kunt ook de bekleding van de deurstijl eraf halen, dan heb je meer ruimte om de reparatieset aan te sluiten. Gebruik geen blauwe of rode buisjes om gebroken draden opnieuw aan elkaar te zetten. deze belemmeren de soepele werking van de balg en het spul breekt opnieuw.
En haal idd de accu eerst los :)
Gerco
12 jaar
ik heb het gisteren ook opgelost zelfde probleem
gewoon rubbertje opzij halen zie je alle kabels zitten
zie je gelijk of er een breuk zit of niet !
+/- half uurtje werk
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar