auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: Centrale vergrendeling weigert.

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.7dr

Hoi,

Mijn centrale vergrendeling werkt totaal niet meer sinds vanmorgen waar zou dit aan kunnen liggen ik heb alleen maar ff vlug naar de zekering gekeken en die is nog goed.

Groetjes Ramon

Geplaatst door

ramonmartin (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

waarschijnlijk is er nog een zekering onder de motorkap, gewoon wat losse rode draden volgen vanaf de accu. en anders is er een los draadje ergens bij het ontvangstapparaatje. dit is meestal een klein zwart kastje 10x5cm ofzo, meestal verstopt achter de kap bij de voetenruimte bij de bestuurderskant. ( bij mij is ie vlak bij de hendel om je motorkap open te trekken) en anders is het apparaatje bij de voetruimte van de passagierskant.

als je niks onder de motorkap vind kan je dus wat panelen losschroeven bij de voetruimte, waarschijnlijk heb je hier torx schroefjes.

batterijen van de afstandbedieningen nog goed neem ik aan?

succes

roygsi 0

17 jaar

Batterijen heeft ie niet is gewoon nog eentje die via de deur zelf werkt.
Hij doet helemaal niets meer heb beide deuren geprobeerd en van binnenuit maar hij reageert nergens op.
Ik zal morgen eens onder de kap kijken wat daar nog aan zekeringen zit en anders gaan we maar ff het interieur slopen;)

ramonmartin 0

17 jaar

Als dat het nou niet is, dan heb ik misschien de oplossing voor je.

Het CDV-systeem in mijn Daewoo Espero is nagenoeg hetzelfde en ik heb er een paar keer last van gehad dat deze spontaan open sprong. 1 keer deed hij helemaal niets meer.

Dit lag in mijn geval aan de relaisschakeling, welke waarschijnlijk te vinden is bij de ECU. Deze is weer te vinden rechts onder het dashboard, achter de plastic afschermkap tegen de zijkant.

Beetje ascii-art over de vindplaats:
-----------
| |

Hierin is --- de onderkant van het dashboardkastje, linkse | de middenconsole, rechtse | de vindplaats.

Loop nu niet meteen naar de dealer met je relaisschakeling, deze weet zijn prijs wel. Maak in plaats daarvan het het kastje open. Je ziet hier een IC in zitten (plus wat andere elektronische 'rommel'). Hier staat iets op in de zin van CD40106 of HEF40106. De letter kunnen verschillen, de cijfers zijn hetzelfde. Deze is waarschijnlijk overleden.

Een dergelijk IC kost misschien €0,50 (ter vergelijking, een schakeling bij de Daewoo dealer is €25,-). Even lossolderen en het IC vervangen. Als je slim bent soldeer je er dan meteen een IC-voetje in, hoef je bij een eventuele volgende keer alleen het IC maar uit het voetje te halen en een nieuwe er in te steken.

Nu gaat zo'n IC niet zomaar kapot. Het kan bijvoorbeeld aan vocht liggen. Sinds ik mijn relaisschakeling verplaatst heb naar onder het dashboardkastje heb ik er geen last meer van.

Een andere mogelijkheid voor het overlijden is kortsluiting ergens in het circuit. In dat geval is de bedrading in de bestuurdersdeur waarschijnlijk de dader.

Als het geen zekering is, is hier waarschijnlijk je probleem mee opgelost. Anders kan het ook nog de motor in de bestuurdersdeur zijn. Deze stuurt de andere deuren aan.

RvL 0

17 jaar

Ben er nu pas aan toe gekomen maar ik heb net de motor in de bestuurdersdeur vervangen (wat een rotwerk) en alles werkt weer naar behoren.

Iedereen bedankt voor de reacties.

ramonmartin 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.