Bij deze auto knippert de dashboard-verlichting bij stationair lopen. Ook begint de motor, zeker als hij nog koud is te galopperen. Een beetje gasgeven en dan is het knipperen even weer over. Ik bedoel eigenlijk dat die verlichting feller en zwakker afwisselt.
We hebben er een amperetang op gezet en dan blijkt de stroom heel snel te wisselen tussen 0 en 50 ampere. Zet ik alle gebruikers, zoals airco achterruitverwarming ed aan, dan zie je dat de stroom oploopt naar 100 ampere, maar wel stabiel blijft. Het licht varieert dan ook niet meer. Maar even later begint hettoch weer opnieuw. Een beetje gas of bv de airco even uit wil er dan voor zorgen dat de stroom weer een vaste waarde krijgt en dan is het flikkeren van het licht ook weer weg,
We hebben toen een rechtstreekse draad op zowel de plus als op de massa van de dynamo gezet, maar het beeld blijft gelijk.
De dynamo is verdachte nr. 1, maar heeft iemand hier ervaring mee? Bv een verbruiker zoals de aircopmp die af en toe zoveel stroom vraagt dat de dynamo daar zo raar van doet?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Spanningsregelaar is inderdaad verdachte nr.1.
Heb je geen last met het servostuur Siem? Wordt dit net af en toe stram? Dan is het een klassieker bij deze Astra, nl. de alternator. Deze hebben wij reeds meermaals moeten vervangen bij een Astra "G".
Het begint meestal met het "flikkeren" van het dashbord.
lijkt op dynamo inderdaad....maar controleer ook de accu goed. als de accu slecht is wordt de dynamo met name na de start (ivm met gloeien ed) extra zwaar beslast.....zet er eens een startbooster oid bij op......en de motor loopt raar omdat het belastingssignaal van de dynamo de motorecm aanstuurd die op zijn beurt de motorregeling weer aanpast op de belasting....
Dachten wij ook Opeltje en dus gisteren eerst een extra accu aangesloten en zelfs de originele accu tijdelijk vervangen door een nieuwe. Resultaat was hetzelfde... Dus toch eerst de dynamo maar eens laten testen.
Als het een Astra G met "Isuzu"-motor betreft moet je haast niet twijfelen i.v.m. de alternator/dynamo. Maar ja toch effe eerst laten testen.
Vreemde ontwikkeling. Klant had voor deze week een afspraak om in eerste instantie de dynamo te laten demonteren, maar plotseling was het geknipper weg. Het enige wat we een week eerder hadden gedaan is een extra plusdraad aansluiten op de B+
Ik hoop voor hem dat het probleem wegblijft, maar dat zullen we wel zien.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar