Goedemiddag,
Bij mijn astra werkt de cv niet. De sleutels werken wel want de knipperlichten gaan aan als je er op drukt en het relais klikt ook aan de bestuurders kant. Nou had ik hier gelezen dat er rechts bij de voeten een kastje met een printplaatje zit. Die heb ik gevonden en ook bij mij zit er een brandplek op. Nu is mijn vraag,, kan ik die op de sloop halen en dan zo erop zetten en waardoor ontstaat zo'n kortsluiting...?
Zou dat zeker de oorzaak zijn? Ik heb nl ook ontdekt dat de achterklep ook niet met de sleutel open gaat. Ik heb dat pompje eraf gehaald en met stroomdraadjes op de accu gehouden om te kijken of hij dan wel naar buiten komt maar er reageerd niets.. Heeft dat er ook mee te maken of is gewoon dat pompje stuk..?
Bijvoorbaat dank voor uw reactie..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zal wel doorgesleten bedrading zijn in een van de balgen tussen portier en deurstijl. Is al heel veel (ook door mij) over geschreven op dit forum. Even zoeken en je zult en hoop waardevolle tips vinden.
Wat je module betreft, Als je handig bent met een soldeerbout, gewoon een stukje draad solderen over de dikke printsporen ter hoogte van de brandplek. Ik heb mijn module hiermee kunnen redden. Uiteraard kun je ook naar de sloop en daarna naar de dealer om hem in te leren op je sleutels.
Gerco
Bedankt voor je reactie. Ik ga het proberen en laat het resultaat hier wel weten....
Ed
12 jaar
Nou, ik heb getracht het te solderen maar helaas, niet gelukt. Ik heb een gebroken draad en 2 samengesmolten draden gevonden in het rubber dat loopt van de achterstijl naar de kofferklep. Die heb ik weer losgemaakt en afgetaped en aan elkaar gemaakt.
Nu wil ik een andere unit erin zetten. Kunnen ze die unit bij iedere garage in laten leren en moet het daarbij in de auto gemonteerd zitten of kunnen ze hem, samen met de sleutels, ook los inleren.
En enig idee in welke richting ik moet denken qua kosten?
Bijvoorbaat dank.
12 jaar
heb je al een batterij in de sleutel vervangen dat kon het ook zijn
sascha
12 jaar
Even een belletje naar de dealer en je weet het....
Ik denk dat het in de auto gebeurd via de diagnosestekker, maar daar ben ik niet zeker van. Zoals reeds geschreven heb ik de mijne kunnen repareren en ben dus niet naar de dealer geweest.
mvg Gerco
12 jaar
Ik ben wel bij de dealer geweest en even ter informatie qua kosten..
Als je het kaartje met de code niet meer hebt die je bij je auto krijgt, als je deze nieuw koopt, moet je het opnieuw opvragen
Het opvragen van de code die je nodig hebt voor het inlezen van de unit, via de dealer, kost 35euro
Vervolgens het opnieuw inleren van de unit op je beide sleutels kost 75euro.
Voor diegene die het zich afvraagd is nu op de hoogte
mvg Edwin
12 jaar
Vraag eens bij een andere dealer. Kost het misschien de helft.........
Probeer het volgende eens: auto op contact, deur dicht, druk met 1 hand op sluiten en druk met de andere hand de knop op de deur in.
Bedankt voor de reactie.
Als die andere unit erin zit, ik het proberen en zet hier de uitkomst.
Als hij niet op de sleutels werkt met een andere unit, omdat hij nog ingeleerd moet worden, doet de cv het dan wel als je met de sleutel de deur open en dicht draait?
mvg Edwin
12 jaar
Met de sleutel in het portierslot zal het wel werken. Het inleren / programeren wat de dealer doet gaat puur om het radiografische signaal van de sleutels dat herkent moet worden door de cv-module.
Gerco
12 jaar
Goedemorgen, Ik was het nog vergeten te melden..Na de bedrading te hebben gerepareerd in het verbindingsrubber van de achterklep en het vervangen van de cv-module, werkt het weer. Alleen met de sleutel in het slot... Moet nog wel ingeleerd worden...
Bedankt voor jullie advies..!!
Mvg Edwin
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar