Opel Omega: cilinder 1 overslaag van motor waargenomen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: z22xe

opel omega z22xe simtex 71 automaat gs 8.21 ecu.in neutraal blijft de motor goed geen foutcode.
In drive foutcode po301 bij vol gas/half gas uitgelezen met kts en gmto scoop. zowel koud als warm
werkzaam heden verricht
bougies bobine blok nokkenas/krukas sensor distributie vervangen (nokkenas tand wielen goed en borg krukas tandwiel ook)
brandstof pomp verstuivers en filter en ecu en luchtmassa meter
bedrading door gemeten vanaf ecu naar component (massa en plus bedrading heen en weer) geen storing)
compressie gemeten 13 bar
alle sensoren gemeten koud warm.bij component tot ecu zelfde waarde
wie heeft er een idee

hiemstra

Geplaatst door hiemstra (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

downforthecause (0) PRO, 10 jaar geleden

Even voor mijn duidelijkheid, de ketting/distributie staat op tijd?(geen ketting rek.)

Loopt hij ook op 3 cilinders?Zo wel koud als warm? Bedrading component ecu welk component heb je het over?

Wat is de brandstof druk,zowel op je hogedruk pomp, en wat geeft je raildruk aan (stationair en bij bijv. 3000 toeren)? De injectoren bij deze motoren willen ook nog weleens behoorlijk vervuilen geeft dan ook overslag namelijk.

hiemstra (0) PRO, 10 jaar geleden

distributie snaar staat op tijd en geklokt zuiger in bovenste stand.
indirecte inspuiting. brandstof druk 3.0 3.5 bar injectoren vervangen.
het probleem doet zich voor in drive bij gas geven. injector 1 word uitgeschakeld.
in neutraal kan je gas geven alles blijf normaal.ook bij 5 min half gas.
uitgelezen weer code po 301.
ga morgen het verleden van de auto nalopen.
word vervolgd.

downforthecause (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik dacht even een 2.2 kettingmotor, vandaar dat ik eigenlijk vroeg naar de brandstofdruk, maar je hebt nog een distributieriem motor.

Hoe is je oliedruk? Heb je toevallig al het klepdeksel eraf gehad? Geen carterventilatieslang of een andere slang die valse lucht geven bij rijden, dan kantel je motor namelijk net even wat meer en kan een slang bijv. open gaan staan.

Om je injector even uit te sluiten zou je deze kunnen wisselen van bijv. 1 naar 4 en andersom.

De motorecu kan ook een probleem met een interne soldering hebbben die er pas uitkomt als je gaat rijden. net als een stuk bedrading natuurlijk die ergens langsligt oid.

hiemstra (0) PRO, 10 jaar geleden

PROBLEEM OPGELOST

een garagebedrijf heeft in 2013 de cilinderkop vervangen inl nokkenassen.
Bij deze kop zijn de nokkenas tandwielen op twee manieren te monteren. Einlass intake & auslass exhaust.
Na controle bleek dit goed te staan. Alleen op de vorige cilinderkop zatten nokkenas tandwielen die maar op een manier
te monteren zijn.Aan de achterkant van het uitlaat nokkenas tandwiel zit een tand en bestrijkt bijna het have tandwiel.
dus de oude tandwielen met vaste bezetting er op en weer voor elkaar.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.