Mijn Omega B (2000), heeft plotseling het probleem dat hij zonder problemen start maar na een paar seconden afslaat.
Na het starten reageert de motor wel op het gaspedaal maar slaat daarna vrijwel direct af.
Opnieuw starten geen probleem.
De storing is akuut opgedoken.
Display en dashboard geven geen foutmelding.
Het probleem lijkt identiek aan het omschreven probleem van "storckracer"
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
waarbij na 3 maanden sleutelen en van alles vervangen de uiteindelijke conclusie was : ECU vervangen
zie onderstaande link
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
wie van de moderatoren/forumleden kan de achtergrond van dit probleem uitleggen en bevestigen dat de ECU plotseling iets niet meer doet en dit NIET uit te lezen is in de OPEL-garage ....?
Ik heb de spanningswaardes gemeten (op de stekker van de LMM, pin 2 en 3) hier blijft de spanning hangen op 0,1 Volt en varieert niet (volgens de gegevens die ik heb gevonden op de autodata-CD zou deze spanning 1,1Volt zijn (stationair toerental)
hierbij vraag ik mij af of deze waarde door de LMM gegenereerd wordt of dat deze vanuit de ECU aangestuurd wordt?
bij voorbaat dank voor jullie reacties,
jhon
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jhon,
het is niet aan de moderatoren om op een probleem te reageren...dat laten wij over aan forumleden die hier ervaring mee hebben.
mvg.
Moderator Problemcar.
Naar de dealer gaan en de storingen in ecu laten uitlezen
Laat specifiek de waardes van de krukas sensor eens uitlezen.
LMM geeft vaker het probleem van stotteren bij bepaalde toerentallen.
10 jaar
beste jackvectrac2,
Dank voor je antwoord, het uitlezen heeft in mijn geval waarscijnlijk weinig zin, het MM-lapje brandt niet eens.
Ik heb de spanningen gemeten op de LMM waarbij ik op de beide weerstanden een spanning heb gemeten evan 0,1 V , normaal behoort dit 1- 1,5 V te zijn (bij accelereren meer). (gemeten op klem 2 en 3)
daarnaast had de NTC een weerstandwaarde van 2900 Ohm, welke normaal 1500 Ohm dient te zijn.
Dus stoute schoenen aangetrokken en op de sloop een vervangende LMM gehaald, deze ingebouwd en de motor liep weer.
Alles wijst er dus op dat de ECU met een te hoge NTC waarde in de LMM verkeerde/geen stromen uitstuurt naar de weerstanden....
Probleem opgelost
10 jaar
Uitlezen heeft wel degelijk zin. Ze kunnen namelijk de waardes van de sensoren uitlezen. Ook als je lampje niet brand
10 jaar
dat zou geweldig zijn, dan rij ik volgende week even langs bij mijn garage !
10 jaar
Zou het opgelost zijn
10 jaar
Ben ook benieuwd.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar