auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Omega: opel omega automaat slaat ineens af bij stationair lopen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v automaat

Hallo mede liefhebbers,

Ik heb een probleem.met mijn omega. Ik heb na af en toe uitvallen de gasklephuis carterventilatie en stappenmotor gereinigd,
Nu ben ik een astuk gaan rijden en de auto bleef lopen, ga ik door een bocht en stuur en ik heb de verlichting aan dan word het soms wat teveel en zit hij op randje afslaan.
Eenmaal thuis heb ik hem nog wat stationair laten draaien en opeens begon de motor wat moeilijker te draaien(alsof de fan aansloeg maar zo warm was hij niet) en daarna zakte het toerental uit zichzeld en sloeg hij af.
Ik kon hem daarna wel gewoon weer starten en bleef hij lopen en na even lopen hetzelfde verhaal.
Iemand enig idee? Kan het zijn dat mijn stappenmotor is overleden? Of bezig is dood te gaan?

Dennis

Geplaatst door

dennistel (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt wel een massa probleem.

Inderdaad massapunten controleren en is de accu nog goed ?

Neem eens een startkabel en sluit deze aan op een metaal punt op de motor en op ee massa aansluiting van de accu. Rij dan eens een stuk.

Er zitten twee dikke(5mm) kabels aangesloten op de min pool. 1 gaat onder de accu naar het chassis en de ander waarschijnlijk onderaan de motor, kan hem nog niet zo goed traceren. Ik denk ook nog steeds aan een massaprobleem maar weet niet waar ik het moet zoeken.. het probleem doet zich meestal voor als de auto wat warmer is....stappenmotor is goed en vervangen voor een ander....geen storingsmeldingen verder....gasklephuis gereinigd BOVEN de gasklep..misschien helemaal los halen??
Ik weet het niet meer

dennistel 0

10 jaar

Moet ik de accu doormeten?? Garage zegt heel simpel de auto loopt toch? Dus de accu is goed! Maar het lijkt soms alsof hij te weinig power heeft ofzo...als ik de auto van P naar R of D zet met voet op de rem dan slaat hij meestal af..:-(.. kouwe motor gaat nog maar warme motor is hommeles. Heb laatst wel de min klem er wel even af gehad en weer erop en met een vonkje begon ineens uit zichzelf de radio te spelen??? Toch massa?

Temp sensor?
Nokkenas sensor?
Krukas sensor?

Allemaal gelezen op dit forum en vollgens mij zitten die er ook al nieuw op...weet ik niet zeker, maar vod zegt...geen melding is niet kapot en daar moet ik het mee doen...

Mijn hoop is gevestigd op mede opelaars(lees:
jullie)

dennistel 0

10 jaar

Uit ervaring weet ik dat die 2 5mm2 kabel vaak te dun zijn waardoor er onvoldoende spanning terug kan naar de accu.

Wat raad je me dan aan?? Nog een kabel erbij leggen van min naar motor??
En accu nog nameten? En waar kan ik fatsoenlijke kabels krijgen met een goeie dikte??

dennistel 0

10 jaar

Wat ik aanraad staat een paar post naar boven. Eerst proberen met een startkabel. Als dan alles goed loopt naar een automaterialen zaak gaan daar hebben ze zgn massa strips die je extra erbij kunt monteren.

Oke zal dat eerst eens proberen..je hoort weer of het geholpen heeft..

dennistel 0

10 jaar

Heb een startkabel aan de min pool geklemd en ergens aan de achterkant van de motor en tot nog toe gaat het redelijk goed...nog niet afgeslagen maar wel er tegenaan.....met schakelen van D naar R.
Wel vind ik dat de auto slechter start! Het was altijd starten lopen maar nu is het starten lopen nog eens starten en dan loopt hij. Heb ik misschien de andere kant van de startkabel op een verkeerde plek geklemd...moet het echt rechtstreeks op de motor of is een "hijsoog" die aan de motor vastzit ook voldoende?? Anders moet ik dat even proberen...


Tot zover bedankt...ben nog wat voorzichtig met roepen dat het over is....maar zitten in de buurt

dennistel 0

10 jaar

Het beste is aan een goed schoon (geborsteld) metalen deel. Kan het hijsoog zijn kan ook een bevestitngsdeel van de dynamo of startmotor zijn.

Dit hoeft niet perse de oplossing te zijn. Ik probeer je alleen te helpen met oplossen van je probleem. Tevens is het massa probleem veel voorkomend bij de omega.

Wat dacht je van je bdp sensor ga er van uit dat je stroom hebt

kleijn 0

10 jaar

Hallo meedenkers,

Ik heb de tip van jack opgevolgd en een extra kabel gelegd van de min naar de motor gelegden rij daar ondertussen al een paar dagen mee rond en heb nog steeds geen uitval gehad. Ik denk dus de oplossing voor mijn probleem gevonden te hebben.
Jack bedankt!! Mocht het probleem zich weer voor doen dan meld ik mij opnieuw...

Groet dennis

dennistel 0

10 jaar

hey

Ik heb denk ik te vroeg gejuigd.:-( vandaag weer met mijn bolide gereden en tot twee keer toe is de auto weer afgeslagen. Eerste keer na nog geen drie km rijden. tweede keer na paar korte stukjes hier in het dorp weer richting huis en toen bij een flauw bochtje iets bijremmen en in de bocht uitval....aaaah stuurbekrachtiging weg!! Dus Willem even een vraag aan jouw...wat is de bdp sensor? nog niet gehoord hier volgens mij.. ga morgen wel een extra kabel halen voor de massa want het heeft immers wel wat geholpen. En vraag 2 ....kan het misschien iets te maken hebben met mijn remlichtschakelaar? die geeft toch ook een sein naar de bak zodat ik de pook kan verzetten naar D of R??



gaarne uw ideeen...wie weeet komen we er nog weer uit alvast bedankt en gegroet

dennistel 0

10 jaar

bdp bovenste dode punt sensor oftewel nokkenas sensor
zit bij de omega achter op het motor blok als die vol zit met olie kan dat storing opleveren

kleijn 0

10 jaar

kun je zelf ff bekijken waar div dingen zitten ?? handig

kleijn 0

10 jaar

Hallo Dennis
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn 2.0 ecotec.
Na het tanken van kwaliteits benzine was het probleem over.
Gr Remon

remon11 0

10 jaar

Hallo remon
Wat versta jij onder kwaliteitsbenzine?? Ik tank of in dld hier net over de grens bij amigo of onbemand hier in de woonplaats ook amigo...niet goed denk je??? En tank je dat nu altijd of om de keer of twee keer??

Groet dennis

dennistel 0

10 jaar

Hallo Dennis
Ik tankte altijd shell en had nooit problemen.na verhuizing tankte ik bij een witte pomp en toen begon het afslaan bij stationair draaien.
Ik ben toen weer shell gaan tanken en het probleem verdween en is ook niet meer terug gekomen.
Mischien is het toeval maar hij sloeg niet meer af. ik tank nu zoveel mogelijk bij dezelfde pomp.

remon11 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.