Opel Astra: Cilinderoverslag bij 5000 toere

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: Z16SE

Beste mensen,

Ik heb een astra g die met doortrekken bij 5000 toeren in gaat houden en dan een knipperend motorlampje gooit,
Vervolgens loopt deze op 3 cilinder waarschijnlijk gooit ecu een injector uit om katalysatorschade te voorkomen.
Na contact uitzetten en opnieuw starten loopt het weer op 4 cilinders.
Met uitlezen krijg ik de foutcode willekeurige cilinderoverslag.
Wat ik heb vervangen

- bobine met kabels en bougies
- brandstoffilter
- brandstofpomp
- injectiereiniger
- gecontroleerd op valse lucht en inlaat gereinigd
- egr is afgedopt en uitgeschreven lijkt mij omdat hij geen foutcode op het afdoppen geeft

Ik ben zelf monteur maar dit probleem krijg ik maar niet opgelost.

Met vriendelijke groeten

Ton25

Geplaatst door Ton25 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

corvanjaarsveld (0) PRO, 6 jaar geleden

Kan er een klep blijven hangen?

Ton25 (0), 6 jaar geleden

waar moet ik aan denken dan? Dat er een klepstoter stuk is waardoor de klep op hoge toeren niet opengaat?

corvanjaarsveld (0) PRO, 6 jaar geleden

Ton,
Ik sleutel al bijna 20 jaar niet meer. Haar blijven hangen heeft eerder niet sluiten tot gevolg. Openen geschiedt door de nokkenas en sluiten moet de klepveer doen.. Het sluiten is dus kritischer. Ik denk aan een vastlopende geleider pf stoter.

Cor van Jaarsveld

Ton25 (0), 6 jaar geleden

Niemand die kan helpen?

kaleido 1 (1860) PRO, 6 jaar geleden

Bdp sensor die het niet bij kan houden , simpel gesteld .

Ton25 (0), 6 jaar geleden

Krukassensor dus? Bestaat de kans dat die geen foutcode opslaat?

kaleido 1 (1860) PRO, 6 jaar geleden

Ja

Ton25 (0), 6 jaar geleden

Ok dankjewel die ga ik binnenkort maar eens vervangen

R_Bakker (0) PRO, 6 jaar geleden

geen klepveer gebroken of weggesleten nok vd nokkenas

Ton25 (0), 6 jaar geleden

Stationair loopt hij heel mooi maar in zijn hoge toeren hoor ik de motor wel gevaarlijk veel ratelende geluiden maken, gepaard met foutcode en misfires.
Vandaag ook krukassensor vervangen, denk toch maar dat ik de motor ga openmaken alleen ik wil geen onnodige kosten maken omdat hij zo mooi loopt in de lage toeren

check

Beste antwoord, geplaatst door Ton25 (0), 6 jaar geleden

Probleem opgelost.

Krukas en nokkenas sensor waren de boosdoeners.
Wel raar dat deze geen foutcode opslaan.

kaleido 1 (1860) PRO, 6 jaar geleden

Mooi bedankt voor de feedback , niet alles genereerd een foutcode.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.