Beste mensen,
Ik heb een astra g die met doortrekken bij 5000 toeren in gaat houden en dan een knipperend motorlampje gooit,
Vervolgens loopt deze op 3 cilinder waarschijnlijk gooit ecu een injector uit om katalysatorschade te voorkomen.
Na contact uitzetten en opnieuw starten loopt het weer op 4 cilinders.
Met uitlezen krijg ik de foutcode willekeurige cilinderoverslag.
Wat ik heb vervangen
- bobine met kabels en bougies
- brandstoffilter
- brandstofpomp
- injectiereiniger
- gecontroleerd op valse lucht en inlaat gereinigd
- egr is afgedopt en uitgeschreven lijkt mij omdat hij geen foutcode op het afdoppen geeft
Ik ben zelf monteur maar dit probleem krijg ik maar niet opgelost.
Met vriendelijke groeten
Geplaatst door Ton25 (0) , lid sinds 11 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
12 Reacties
corvanjaarsveld (0) PRO, 6 jaar geleden
Kan er een klep blijven hangen?
Ton25 (0), 6 jaar geleden
waar moet ik aan denken dan? Dat er een klepstoter stuk is waardoor de klep op hoge toeren niet opengaat?
corvanjaarsveld (0) PRO, 6 jaar geleden
Ton,
Ik sleutel al bijna 20 jaar niet meer. Haar blijven hangen heeft eerder niet sluiten tot gevolg. Openen geschiedt door de nokkenas en sluiten moet de klepveer doen.. Het sluiten is dus kritischer. Ik denk aan een vastlopende geleider pf stoter.
Cor van Jaarsveld
Ton25 (0), 6 jaar geleden
Niemand die kan helpen?
kaleido 1 (1860) PRO, 6 jaar geleden
Bdp sensor die het niet bij kan houden , simpel gesteld .
Ton25 (0), 6 jaar geleden
Krukassensor dus? Bestaat de kans dat die geen foutcode opslaat?
kaleido 1 (1860) PRO, 6 jaar geleden
Ja
Ton25 (0), 6 jaar geleden
Ok dankjewel die ga ik binnenkort maar eens vervangen
R_Bakker (0) PRO, 6 jaar geleden
geen klepveer gebroken of weggesleten nok vd nokkenas
Ton25 (0), 6 jaar geleden
Stationair loopt hij heel mooi maar in zijn hoge toeren hoor ik de motor wel gevaarlijk veel ratelende geluiden maken, gepaard met foutcode en misfires.
Vandaag ook krukassensor vervangen, denk toch maar dat ik de motor ga openmaken alleen ik wil geen onnodige kosten maken omdat hij zo mooi loopt in de lage toeren
Beste antwoord, geplaatst door Ton25 (0), 6 jaar geleden
Probleem opgelost.
Krukas en nokkenas sensor waren de boosdoeners.
Wel raar dat deze geen foutcode opslaan.
kaleido 1 (1860) PRO, 6 jaar geleden
Mooi bedankt voor de feedback , niet alles genereerd een foutcode.