vraag is eerder gesteld door mark P
voor de 2 maal werkt mijn luchtcirculatieklep niet ,motortje
gedemonteerd (3 kruiskopschroefjes) en getest die werkt
soms, de reden dat de werking van de klep soms weigert is dat
de tandwieltjes zich op het einde van de slag op elkaar invreten en dat de de boel vastslaat, als je een paar klapjes op het klepje geeft werkt die weer gewoon kan het zijn dat de schakelaar die waarschijnlijk af moet slaan bij een hoger amperage niet goed werkt?
bij inschakelen van klep trekt die 200mili ampere mijns inziens moet er bij de schakelaar een schakeling zitten die de klep
laat afslaan als de amperage wordt verhoogd door de weerstand en de spanning dan omkeert voor het openen van de klep of zie ik het verkeerd en is dit motortje een misproduct van opel en werkt het alleen als de tandwieltjes nog nieuw zijn.
motortje vervangen is makkelijkste optie maar dan zit ik in no time weer met zelde probleem ik denk dat vele astra rijders hetzelfde probleem hebben
gr sjaak
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Sjaak,
Ik heb ook al diverse malen problemen hiermee gehad.
Mijns inziens is het ontwerpfout.
Of de klep nu open of dicht is er blijft altijd spanning op het motortje staan zolang het contact aan is.
Het motortje zou spanningsloos moeten worden gemaakt als de klep in de juiste positie is maar dit gebeurt niet.
Groeten Juruca.
Bij mij werkte ie ook eens niet (Astra 2001) Bleek dat de verwarming op de voorruit gericht stond.Verdraaien van de knop bracht de oplossing,schijnt te horen.
Zullen jullie wel aan gedacht hebben maar wellicht hebben anderen hier iets aan.
19 jaar
Als hij enkel op de voorruit staat dan schakelt de klep automatisch op buitenlucht, in mijn geval bleef het kreng gewoon op binnen staan waardoor je de airco moet gebruiken om je ramen enigzins zichtbaar te krijgen.
Sjaak, hoe haal je het motortje eraf ?
Want volgens de tekeningen moet er ook nog een transistor schakeling op het motortje aangesloten zitten (persoonlijk vermoed ik een timer schakeling die na 15 seconden het spul spanningsloos maakt)
ik kon hem met wat wrikken loskrijgen en in de buitenstand zetten, ik blijf nu maar even met mijn fikken van de knop af tot ik weet hoe het een en ander in elkaar steekt.
mark,
motortje van klep zit met 3 kruiskopjes vast ASTRA G transisorschakeling
ben ik met je eens maar vermoed dat deze is om de spanning om te draaien klep moet toch ook dicht? denk nog steeds als het motortje meer weerstand krijgt het dan automatisch afslaat, maar blijft het probleem van motortje,is niet stuk maar de 3 tandwieltjes draaien op elkaar in en slaan vast op de einde van de slag en motorje is dan te zwak om deze weer te ontwrichten
19 jaar
Mark was nog wat vergeten,
Bij aanjager op voorruit zal de klep inderdaad open moeten gaan
maar omdat de klep blijft hangen zal die gewoon dicht blijven
denk dat klep electrisch werkt niet mechanisch werkt dus dit heeft ook met de klep te maken tydelijke oplossing is stangetje van motortje halen en klep met de hand open zetten
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar