Dag,
De claxon doet het niet.
Defect is hij niet want wanneer ik hem rechtstreeks aan de accu verbind doet ie het wel.
De zekering is OK.
De 2 draden op het stuur aan elkaar gehouden en niets.
Wat zou het probleem kunnen zijn??
Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes Marco..
Geplaatst door marcowiets (0) , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
19 Reacties
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Je bent al een heel eind, waarschijnlijk een kabelbreuk dan wel slecht contact..
Controleer de bedrading maar eens.
Gr Stefan
jackvectrac2.0ne (0), 14 jaar geleden
relais kapot. K18 zal onder het stuur in de relais/ zekering kast zitten.
Gr Jack
marcowiets (0), 14 jaar geleden
In het boekje staan de zekeringen genummerd.
De relais die er ook zitten zijn niet genummerd.
Een grijze groene en blauw.
Hoe kom ik te weten waar de K18 zit???
kleijn (0), 14 jaar geleden
een voor een bekijken
moderator (0) PRO, 14 jaar geleden
Een Corsa van bj. '95 heeft geen relais voor de claxon. Eén van de 2 draden bij de claxon staat + (12v) op en de andere wordt massa-gestuurd via het stuurwiel. De zekering aan de linkerzijde van de bovenste rij is van de claxon.
Meet dus met een spanningzoeker of er spanning bij de claxon is, maar wel eerst de auto op contact zetten.
Het probleem kan natuurlijk ook nog in de drukknop op het stuur zitten.
popey (0), 14 jaar geleden
Lijkt me een zeer goede mogelijkheid , slechte werking van de drukknop.
ik had hetzelfde ooit van ongeveer dit bouwjaar.
heb de drukknop goed op de werking bekeken en gerepareerd.
popey
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Drukknop kun je ook uitsluiten, als hij de kabels aan elkaar houd gebeurt er ook niks, bericht #1
Probleem zal in de bedrading zitten..
Gr Stefan
popey (0), 14 jaar geleden
Sorry ,even gemist,vanwege de kou denk ik.
Dan toch maar even spanning meten.
Ik denk dat het een constante spanning draad is.
Heb het schema niet bij de hand.
popey
marcowiets (0), 14 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties,
maar ik ben bang dat ik hier vast kom te zitten.
Het geval moet dinsdag voor de keuring maar ik ben bang dat ik het niet redden ga
om dit probleem voordien nog op te lossen.
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Je kan even meten op de draden bij de claxon, contact aan en even kijken of er op 1 van de kabels de accuspanning staat, dan weet je waar je het zoeken moet..
Je kan ook even proffessories een drukknop plaatsen en die aansluiten op de claxon, dan kun je na de keuring rustig verder zoeken, en het weer laten werken zoals het hoort.
Gr Stefan
marcowiets (0), 14 jaar geleden
Zou je me kunnen laten weten hoe ik dat laatste het gemakkelijkst kan maken.
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Stekker van claxon afhalen,
1 kabel rechtstreeks aansluiten van claxon op de + van de accu, eventueel even zekeren.
De andere aansluiting van de claxon loopt naar de aansluiting op de schakelaar, De andere aansluiting van de schakelaar verbind je met een kabel aan de massa, als je dan op de schakelaar drukt, gaat de claxon..
rousenboum (0) PRO, 14 jaar geleden
als je op de claxon wel 12 volt hebt moet hij het doen als je de andere aan massa legt
als dat goed is en hij doet het niet als je de draden op het stuur doorverbindt kan het zijn dat de stuurkolom geen massa maakt , probeer met los massadraadje aan stuurkolom en dan op de knop drukken
marcowiets (0), 14 jaar geleden
Zowel aan het stuur als op de claxon géén spanning.
Wel aan beide kanten op de zekering.
moderator (0) PRO, 14 jaar geleden
Dan heb je een onderbreking tussen zekering en claxon. Met een proeflampje kun je de massadraad die naar het stuur gaat opzoeken. Leg een zijde van de zoeker aan de +pool van de accu. Laat iemand anders op de claxonknop op het stuur drukken en kijk bij welke draad de zoeker begint te branden. Als dat werkt, kun je voor nood een - liefst afgezekerde - draad leggen tussen de + v/d accu en de claxon. De gevonden draad naar het stuur doe je dan aan de andere aansluiting van de claxon. Dan zou deze weer moeten werken.
marcowiets (0), 14 jaar geleden
Gisteren voor nood een constante draad naar binnen gelegd en via een
netjes ingebouwde schakelaar terug naar de claxon.
Vandaag de APK gehad en er was wel een kleinigheid maar de claxon was ok.
Nu alleen zien het spul weer origineel te krijgen.
Hier komt zeker nog een vervolg op.
Alvast bedankt voor alle aangeboden hulp.
Groetjes Marco..
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Nu kun je even rustig zoeken waar het probleem zich bevind..
Gr Stefan
patje kadettje (0), 14 jaar geleden
maak de stift die langs de ring op de claxon sleept maar eens schoon.......
zelf al een paar keer gehad.
popey (0), 14 jaar geleden
marcowiets heeft geen spanning op de draad.
lees zijn bevindingen.
Ik heb er ook overheen gelezen en schaamde me.
popey