Motor geeft na enkele kilomters rijden een schokje (als of onsteking hapert) en dan gaat milieu lampje branden.
Daarna rijdt hij verders zonder problemen, en blijft het lampje meestal ook branden.
Uitgelezen: Code P0100 = Circuit maf sensor input te hoog
Code P0110 = Inlaatluchttempratuur sensor spanning te hoog
wat al gedaan, Luchtmassa meter vervangen en extra massa draad gelegt tussen Massa LM en ECU
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De lucht inlaat temp.sensor is in de MAF sensor geïntegreerd. Je zegt dat je een extra massa hebt gelegd tussen MAF sensor en ECU. Waarschijnlijk is er een massa van je stuurapparaat defect. Heb dit ook wel eens gehad. Wat gebeurd er als je een massa aanlegt vanaf de MAF-sensor (aansluiting 2) naar de voertuigmassa.
De MAF sensor heeft aansluiting B48 op ECU als massa aansluiting.
B48 had ik op de gele draad kortgesloten inderdaad. ik zal dan nog even proberen of het helpt als ik er voertuigmassa op zet.
en anders is het ECU vervangen?
alvast bedankt.
In dit topic kun je er meer over lezen. http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar