close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vectra: Contactslot vectra eruit krijgen

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: X16XEL

Gisteren kreeg ik spontaan de sleutel in mijn contactslot niet meer gedraaid.
Inmiddels na uren getracht om de sleutel (ook reservesleutels) rond te krijgen de moed maar opgegeven en me erbij neergelegd dat er een nieuw slot in moet.
Nu krijg ik die cylinder er met geen mogelijkheid uit. Heb ergens gelezen dat er in dat kleine gaatje boven aan de zijkant een inbussleutelje in moet en het slot dan gedraaid moet worden naar stand 1. Maaaar dat is nu juist het probleem, ik krijg hem met geen mogelijkheid meer gedraaid.
Is er nog een andere manier om dat ding eruit te krijgen zonder, de inmiddels in het stuurslot geslagen pin of iets anders te beschadigen of moet ik de hele contactslothouder er vanaf breken?
Wie heeft een oplossing?

Mijn dank is bij voorbaat enorm.


Erik

Geplaatst door

EZ18 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

In deze stand kun je niet het borgpennetje indrukken. Je moet nu de boutjes los tikken met een beiteltje of centerpons van de beugel waarmee het slot aan de stuurkolom bevestigd zit

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

[quote=Hans4037]In deze stand kun je niet het borgpennetje indrukken. Je moet nu de boutjes los tikken met een beiteltje of centerpons van de beugel waarmee het slot aan de stuurkolom bevestigd zit

Hans[/quote]
Bedankt voor deze snelle reactie!

Betekent dit dat ik die hele houder moet vernieuwen die rond de kolom zit?
Die beugel zit aan één zijde ingehaakt en aan de andere zijde met een bout met platte ronde kop (afbreekbout) vast, die krijg je niet los zonder uitboren en de kans dat je de draad vernield.

ik doe er voor de duidelijkheid een fotootje bij.

[url=http://imageshack.us][img]http://img215.imageshack.us/img215/7366/...[/img][/url]

EZ18 0

17 jaar

Dit breekboutje moet je even los tikken zoals ik al vermelde in mijn vorige bericht. Dit is goed te doen met een beetje beleid.

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

[quote=Hans4037]Dit breekboutje moet je even los tikken zoals ik al vermelde in mijn vorige bericht. Dit is goed te doen met een beetje beleid.

Hans[/quote]
Dat even lostikken zal vrees ik wel een dagtaak worden, je kan er namelijk niet zo makkelijk bij als dat het op de foto lijkt. Mijn vraag blijft dan of ik die cylinder wel eruit krijg als ik die hele beugel los heb?, ik kan hem dan namelijk nog steeds niet draaien.

EZ18 0

17 jaar

Erik,

Ik heb er vele los getikt het stelt niks voor met een centerpunt gaat het,het makkelijkst.
Je moet wel de stuurkolom laten zakken dan heb je meer ruimte.
Als je er zo tegen op ziet dan breek je die beugel toch af stelt ook niks voor. Haal wel de min
van de accu los want als je sluiting maakt red je dat niet meer,dan hoor je een sissend geluid en zie je
de bedrading oproken dat geeft een wee gevoel in je maag!!!

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

En nog veel meer in je portemonnee!

Santa 0

17 jaar

gewoon boutje loskappen en compleet slot vernieuwen ; geen van de sloperij , want dan heb je binnenkort weer hetzelfde probleem

opc8275 0
badge

17 jaar

En er vervolgens ook GEEN dikke sleutelbos meer aan hangen!
Je sleutelbos van je woning e.d. gewoon apart houden en NIET aan je autosleutel hangen....

Santa 0

17 jaar

hebben we dit pas niet eens eerder gehad :)

Dennis Astra 0

17 jaar

Jep!!!!

Santa 0

17 jaar

[quote=opc8275]gewoon boutje loskappen en compleet slot vernieuwen ; geen van de sloperij , want dan heb je binnenkort weer hetzelfde probleem[/quote]
de cylinder zelf zal ik nieuw bestellen, zal wel moeten als ik dezelfde sleutel wil houden maaruh wat is het probleem met een cylinderhuis van de sloop?

Ben bang dat zo'n ding nieuw een vermogen kost bij de dealer. De cylinder zelf zal rond de 60 Euri kosten heb ik al gelezen maaruh zo'n gietijzeren geval.....

EZ18 0

17 jaar

[quote=Dennis Astra]hebben we dit pas niet eens eerder gehad :)[/quote]
herhaling
net studio sport met een doelpunt

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Ik heb het ding er compleet vanaf gekapt. Bij Opel dealer nieuwe gehaald, lag op voorraad voor 60,00 Euro, het cylinderslot kost daarnaast nog eens 75,00 Euro. Had eerder gedacht dat het andersom zou zijn maarja voor 135 Euro is mijn probleem toch weer opgelost.

EZ18 0

17 jaar

[quote=CARS&MOTORS][quote=Dennis Astra]hebben we dit pas niet eens eerder gehad :)[/quote]
herhaling
net studio sport met een doelpunt[/quote]
Uiteraard heb ik eerst gezocht op trefwoord, zoals ik altijd doe, maar daar kwam nergens in naar voren hoe de cylinder uit het huis gehaald moest worden. Dat was eerst mijn voornemen alvorens te gaan kappen.

EZ18 0

17 jaar

maakt niet uit
t is opgelost en daar gaat het om

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.