onze opel zafira uit 2001 ,heeft alweer een storing ,nadat een paar weken geleden de bobine en bougies waren vervangen ivm met storing ,en de klepdekselpakking vervangen is ivm olielekkkage,ging anderhalve week geleden het lampje branden van het uitlaatreinigingssysteem ,wagen uitgelzen stond allen de foutcodes van het motomanagement erin van de bobine,alles gewist en alles ging prima tot vanmiddag ,toen mijn vrouw de auto pakte branden weer het lampje van het uitlaatreinigingssysteem en ook nog het lampje van de elektronische stabiliteits programma ESP .ik wordt er een beetje tureluurs van ,dan weer wel dan weer niet branden,enig idee wat het zou kunnen zijn? verder komt er als ik een stuk geredenhebt en ik sta bij het stoplicht stil of in de file een soort verbrande olie lucht heel even door de ventilatieroosters als ik dan weer ga rijden is het weer weg ,wat zou dat kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Toch maar weer uit laten lezen. Deze keer zowel de motor als het ABS systeem.
Dat geeft misschien een antwoord op je vraag "wat het zou kunnen zijn" - het geeft in ieder geval een zoekrichting aan.
De vorige keer dat er is uitgelezen was er kennelijk toch nog een probleem met de verbranding of ontsteking.
Want anders had je andere foutcodes erbij gehad.
Wat waren de vorige keer de exacte foutteksten en/of nummers van de foutcodes?
Olie stank , motorkap openen en kijken wat er lekt , waarschijnlijk heb je toch nog olielekkage , dit lekt waarschijnlijk op de uitlaat of een ander heet deel , dit stijgt op als je stil staat , zou gauw je gaat rijden waait het weg en ruik je het niet.
[quote=oldford]Toch maar weer uit laten lezen. Deze keer zowel de motor als het ABS systeem.
Dat geeft misschien een antwoord op je vraag "wat het zou kunnen zijn" - het geeft in ieder geval een zoekrichting aan.
De vorige keer dat er is uitgelezen was er kennelijk toch nog een probleem met de verbranding of ontsteking.
Want anders had je andere foutcodes erbij gehad.
Wat waren de vorige keer de exacte foutteksten en/of nummers van de foutcodes?[/quote]
Dat zou ik niet meet weten hij gaf alleen de oude foutcodes van de ontsteking welke twee weken daarvoor door de anwb waren geconstateerd daar bleek de bobine kapot te zijn plus de bougies stonden in de olie door een lekke klepdekselpakking. Ik zal.hem nog eens uitlaten lezen en de codes noteren en dan zien waar het aan licht.
8 jaar
[quote=kaleido 1]Olie stank , motorkap openen en kijken wat er lekt , waarschijnlijk heb je toch nog olielekkage , dit lekt waarschijnlijk op de uitlaat of een ander heet deel , dit stijgt op als je stil staat , zou gauw je gaat rijden waait het weg en ruik je het niet.[/quote]
Het rare is na de vervanging van de klepdekselpakking is er geen olie meer uitgelopen en blijft de wagen op peil.alleen wat is wel zag is dat de uitlaat vlak voor de katalysator begin na een paar minuten lichte witte rook gaf en dat stonk terwijl de pijp helemaal schoon en olie vrij was dit duurde even en toen was het weg .maar zoals ik al zei het komt toch nog iedere keer terug heb heel de motor ook bij de distinctie gedeelte schoon gespoten maar het blijft af en toe stinken.
8 jaar
[quote=oldford]Toch maar weer uit laten lezen. Deze keer zowel de motor als het ABS systeem.
Dat geeft misschien een antwoord op je vraag "wat het zou kunnen zijn" - het geeft in ieder geval een zoekrichting aan.
De vorige keer dat er is uitgelezen was er kennelijk toch nog een probleem met de verbranding of ontsteking.
Want anders had je andere foutcodes erbij gehad.
Wat waren de vorige keer de exacte foutteksten en/of nummers van de foutcodes?[/quote][quote=focuspete][quote=oldford]Toch maar weer uit laten lezen. Deze keer zowel de motor als het ABS systeem.
Dat geeft misschien een antwoord op je vraag "wat het zou kunnen zijn" - het geeft in ieder geval een zoekrichting aan.
De vorige keer dat er is uitgelezen was er kennelijk toch nog een probleem met de verbranding of ontsteking.
Want anders had je andere foutcodes erbij gehad.
Wat waren de vorige keer de exacte foutteksten en/of nummers van de foutcodes?[/quote]
Dat zou ik niet meet weten hij gaf alleen de oude foutcodes van de ontsteking welke twee weken daarvoor door de anwb waren geconstateerd daar bleek de bobine kapot te zijn plus de bougies stonden in de olie door een lekke klepdekselpakking. Ik zal.hem nog eens uitlaten lezen en de codes noteren en dan zien waar het aan licht.[/quote]
Ik ga wel bij de opel langs hebben hem uitgelezen hij gaf code P0302 en P0304 .ABS kan ik op mn werk niet uitlezen.
8 jaar
Kijk, misfire codes. Dat kan het roken van de kat en het stinken verklaren, de kat zal af en toe wel roodgloeiend staan.
Niet echt goed voor dat dure onderdeel, dat wordt op deze manier gesloopt.
Een misfire is het ontbreken van een verbranding. Dat kan een defecte bougie of bobine zijn, maar het hoeft niet.
Een verkeerd mengsel of valse lucht of een defecte/verouderde sensor kan het ook veroorzaken.
Is er een originele bobine gebruikt toen deze vervangen werd?
Dat weet ik niet we zijn naar een service punt van de Anwb gebracht en de monteur heeft in de garage de bobine vervangen ik weet verder niet of het origineel is geweest.ik ga binnenkort naar de opel zodat ze kunnen kijken wat het nu werkelijk is en ook gelijk ABS uitlezen.
8 jaar
Heb de wagen laten uitlezen in de garage van voor Tot achter en alles wat er tussen zit ,er zat alleen nog steeds de oude foutmeldingen in .motor loopt als een zonnetje .nu werd er verteld dat je eerst de hele wagen op foutcodes moet doorlopen en daarna pas alles kan wissen ,als je niet alles doorloopt blijven de codes erin staan ook al wis je ze voor je gevoel .Heb al een aardige rit achter de rug en alle lampjes blijven nu uit en geen problemen meer .
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar