Opel Corsa: corsa 1.4i 1993 kachel aanjager

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4i

Ik ben nieuw hier dus allereerst hallo allemaal.

Ik ben in het bezit van een Corsa 1.4i uit 1993 het is een 5 deurs in het rood met was kleine probleempjes die ik zelf wil oplossen.
Nou ben ik niet de domste maar ik heb toch echt hulp nodig, De kachel doet niets!

Ik ben er inmiddels achter dat het spoelen van de radiator onder de motorkap niet zo moeilijk zal zijn, dus het probleem van geen of nauwelijks warmte is op te lossen.

Maar de aanjager doet niets! ik heb met een multimeter de stekker bij de kachel (naast het gas pedaal) gechekt en daar heb ik 12 volt als ik de knop draai, ik mag er dus vanuit gaan dat het niet om een stroom onderbreking gaat.

Goed ik dus aan het slopen, dashbord kastje eruit midden consolle er uit radio er uit affijn je snapt het al halve dashbord ligt nu op de achterbank en nog steeds zie ik niet he ik die kachel er uit kan trekken.

Is er iemand die wat tekeningen of foto's heeft die laten zien hoe ik die $#@$%$# kachel er uit krijg zodat ik die aanjager kan vervangen?

mijn e-mail is seccondbest@aol.com

alvast bedankt en tot de volgende keer.

seccondbest

Geplaatst door seccondbest (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Kan het mis hebben maar volgens mij zit de aanjager onder de paravan. Dat is de ruimte onder de motorkap onder de voorruit. Ruitenwissers er af, afdekkappen verwijderen enz.

seccondbest (0), 12 jaar geleden

Ok dat is slechts een paar schroeven om daar achter te komen, gaat het morgen met dachlicht meteen bekijken.

Zal morgen laten weten of dat geholpen heeft :)

seccondbest (0), 12 jaar geleden

Yippie!!! ok dus daar zit de blower motor voor een 1993 corsa 1.4i, nou dat was snel!

mooier nog, even de draden van de blowermotor los getrokken verlengt en rechtstreeks naar de accu geleid spinnen als een gek.

Kortom ik heb een ander probleem, als de blower werkt (rechtstreeks op de accu) en ik heb 12 volt op de stekker als ik de schakelaar draai van 0 naar 1, wat kan er dan nog meer de oorzaak zijn dat ik geen blower heb?

lol dit word langzaam aan een puzzle, en ik haat puzzles ik bouw liever een nieuwe motor in een auto dan dat ik moet vechten met een kachel.

FPostma (0), 12 jaar geleden

Heb je wel spanning bij de blower als je hem op stand 1234 zet ?

seccondbest (0), 12 jaar geleden

Ik weet niet welke punten ik moet meten, maar toen ik de multi meter op twee punten had geplaatst en ik aan de kachel schakelaar draaide had ik 12 volt op die twee punten.

Ik heb hier ook geen schema voor de bedrading anders kon ik het beter testen, ik heb wel gezocht op het net maar kon geen schema vinden voor de kachel.

Dus 12 volt gemeten op stand 1 op de stekker die naar de kachel loopt (naast het gas pedaal)
nul volt met de schakelaar op nul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.