Hallo mensen,
Ik heb het volgende probleem met me Corsa B 1.4
Tussen de 100-115 begint me stuur hevig te trillen. Wel is er iets vreemds aan de hand dat hij het 1a2 sec. kei hard trilt en dan 1a2sec. nagenoeg stil is. Dit is altijd bij deze snelheid en het regelmaat is altijd gelijk. Als ik een lange flauwe bocht naar rechts maak is alles harder aanwezig en als ik een bocht naar links maak is het vrijwel het zelfde als recht uit. Het volgende heb ik al gedaan:
*Wielen gebalanceerd (ook al eens elders om er zeker van te zijn dat er echt geen onbelans meer in zit)
*Winterwielen set gemonteerd
*Wiellagers vervangen (dit heb ik gedaan omdat de trilling niet constant was (er zit regelmaat in tussen hard en nagenoeg stil)
*Flens vervangen (als ik de motor in een versnelling liet draaien en je hielt een schroevendraaier tegen de flens was hij niet vlak)
*Stuurkogel vervangen (hier zat speling op)
*Schijven en blokken vervangen (deze waren er aan toen)
Helaas allemaal voor niets :(
verder zit er geen speling op de fusees, stuurkogels of draagarmen
Ook is het vreemd als je de wagen in een versnelling +-110km/h laat draaien dat je het rechter voorwiel ziet trillen. Haal je alles er af zo dat je alleen nog maar de flens over houd. Dan zie je dat er nog ergens iets mis is, want de schokdemper/veer zie je werken/trillen. Ik heb al eens over de aandrijfassen na zitten denken alleen zou dit wel typisch zijn. Omdat er regelmaat is van hard en zacht trillen. Heeft iemand ooit eens meegemaakt dat dit van uit de bak kwam?
Wie kan mijn wagentje reden van de eeuwig jacht velden? Alvast bedankt! :)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je je velgen na al die reparaties nogmaals laten ballanceren?
Het kan echt op 5 gram uitmaken. Weet natuurlijk niet waar je ze hebt laten ballanceren maar een echte specialist kan het vaak net even beter.
Dit is echt een gevalletje onbalans wat jij beschrijft.
Idd bij een specialist geweest. Maar dit voelt niet als 5gr onbelast meer als 30 Het is niet te harde als je een snelle bocht neemt met +-100km/h. en het is geen constante onbalans dat maakt het allemaal een beetje dubieus
Even een voorkant optillen en het wiel laten draaien . Dit is om te laten zien aan welke kant de oorzaak is. +- 50km /h !
Assen zijn te demonteren en met lage kosten te controleren op gaangbaarheid en roest , nieuw vet er in en nieuwe klembandjes.
Sporing goed?.
Succes.
Andre; al progressie geboekt ? De klacht moet toch op te lossen zijn . Is er niet gewoon een slingerend wiel onder de wagen. ?
Groet.
ik heb hier ook wel eens naar gezocht,en kwam ik op de aandrijfas uit.
Het verhaal is nog mooier dan dat ik zelf had gedacht.
In het begin had ik gekeken of de schijven krom waren deze bleken toen versleten te zijn dus had ik ze vervangen. Toen trilde hij nog steeds. Toen heb ik gekeken of de flens krom was en ja deze slingerde dus deze ook vervangen incl lager. Nog steeds trilde hij. Omdat ik de bak nog eens los moest hebben om de druklager te vervangen, heb ik meteen de aandrijfas bekeken en gevet deze zag er nog als nieuwe uit. Nog steeds trillen. wat bleek uit eindelijk: het hard van de schijf (de nieuwe) had een productie fout er zat hoogte verschil in (slinger) deze was dus niet goed geslepen. Dus uiteindelijk de oorzaak kromme flens en een slingerend hard van de schijf. Dus al met al dubbel pech aan de zelfde kant :S
Mensen bedankt voor het mee denken!
Mooi dat je dit hebt gevonden.
Groet.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar