Ik wou vandaag werkrijden en kon de contactslot gewoon helemaal door draaien tot het dode punt wanneer hij zou starten, ook daar voelde ik geen weerstand.
Maar wat is er nu defect, is het startblok defect of het contactslot dan? Ik kon mezelf herrineren dat het startblok voor de desbetreffende weerstand zorgt?
Laatste tijd is mijn auto nogal een probleemwagen....
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Denk het blokje stuk of het laatste deel van de sleutelcilinder afgebroken.
Het blokje is het startblokje? Iets belangrijks wat ik vergeten te zeggen ben, het contact blijft aan staan, heb dus de accupool los moeten gooien omdat anders de accu leeg trok.
Dus tot kort samengevat, ik kan de sleutel erin draaien en vol over heel het bereik geen weerstand die je normaal voelt. Ik kan de auto niet starten, de verlichting van de display en controle lampjes blijven branden en de centrale deurvergrendeling werkt niet meer. Wanneer ik de sleutel in het contact steek en draai springt de radio aan en is het mogelijk om de electrische ramen etc. te bedienen.
Kan iemand hieruit ophalen of het om de cilinder of het startblok gaat? Voor verdere info alvast, het startblok is er relatief makkelijk af te halen, echter voor de sleutelcilinder moet het stuur met de airbag eraf?
12 jaar
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/163/kontaktslotcorsa0001.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/163...][img]http://img163.imageshack.us/img163/2346/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
12 jaar
3. Contactgedeelte uitbouwen
Kabelboomstekker ontgrendelen en verwijderen
Klemnokken van contactgedeelte bij elkaar drukken (pijlen) en contactgedeelte naar beneden lostrekken
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar