hallo bij lopende motor hoor ik naast de injectoren nog een tik mijn zwager zei dat dit de ketting spanner kon zijn is dat zo????? en hoe duur gaat dit kosten.
ook is het zo dat me knipperlicht naar links sneller knippert dan rechts maar me lampen zijn heel ????
vreemd ??? ook hoor ik een soort soems geluid net of er iets aan loopt (multie snaar, lager dynamo)???
hoop op een oplossing mvg bassabas
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is de olie op pijl , het kan de ketting zijn maar ook de nokkenas die het lawaai maakt heb zelf al twee keer meegemaakt dat de nokkenasschalen loslopen en dat de nokkenas breekt , volgens mij moeten er een van de lampjes kapot zijn anders relais stuk , het zoem geluid kan waterpomp zijn even de multie riem eraf halen en starten dan weet je dat het niet in de motor zit
gr sebastiaan
aha daar kan ik wat mee olie pijl is goed dus jah hoop dat het niet te duur wordt want anders gaat hij weg bvd mvg bas
15 jaar
laat het even weten wat het is
gr sebastiaan
15 jaar
moet het nog proberen maar heb er de ruimte niet voor en het gereedschap gr bas
15 jaar
het gerattel is erger geworden de olie is op pijl en is al een x vv samen met olie filter wordt er wel moedeloos van die klote corsa''s niks naders dan kinderziektes
14 jaar
Knipperlicht:
Deze worden niet via een Relais geregeld.
Dit gebeurd via een timer, welke bijde bediend, zowel llinks als rechts.
Waarschijnlijk een verkeerd of defect lampje. deze timers gaan opzich niet vaak kapot.
Willem
als die al 9 jaar oud is bastiaan is het geen kinder ziekte meer maar een seriues probleem .
14 jaar
Bij auto's met een hoger kilometrage (40-50.000 km) klinkt tijdens de stationairloop soms een geratel wanneer de motor op bedrijfstemperatuur is. Bovendien is bij het afzetten van de warme motor een duidelijk geklapper vanuit de distributiekant van de De uitslag van de kettingspanner is niet meer voldoende om de uitrekking van de ketting op te vangen, waardoor tijdens de Ingeval van een klacht kan een verbeterde kettingspanner worden aangebracht: cat.-/ onderdeelnr. 56 36 457 / 55352909stationairloop een geratel klinkt.motor hoorbaar.
staat een beetje door elkaar maar het komt er op neer dat het je ketting spanner kan zijn
en daar hebben ze wat voor nml een beter kettingspanner
14 jaar
leg eerst de multi vriem er eens af en start hem dan is kan je de waterpomp al uitsluiten deze durven ook wel is tikkend lawaai maken en anders zal het van de ketting komen , is spijtig genoeg niet meer apart te krijgen, is een complete kit met geleiderails en tandwielen
14 jaar
en wat gaat het me kosten ongeveer (met arbeidsloos) gr bas
14 jaar
doen dit je hydraulische stoters niet??komt veel voor bij opel
14 jaar
[quote=robby10030]doen dit je hydraulische stoters niet??komt veel voor bij opel[/quote]
Ik denk ook dat het eerder de stoters zijn!
14 jaar
Bij een Z12XE??
Meestal de Ketting..
maar alles kan natuurlijk..
ketting spanner,, is een beter exemplaar voor
14 jaar
okey en wat zijn de prijs indicatie ?? van het vv van de ketting en de spanner etc en de waterpomp en riem gr bas
14 jaar
ja dat zul je na moeten vragen dat weet ik niet
maar probeer eens met olie verversen
en dan een lage visco
mvg willem2
14 jaar
ik heb er nu 5w40 in zitten dus dan zou er in moeten ......???
14 jaar
nee dat zou goed moeten zijn
14 jaar
nou ben bij de opel geweest en de ketting kit kost 200euro en arbeitsloon 600euro dus 800euro en dat is alleen de ketting dan nog de waterpomp en multieriem en me ophanging erg duur dus voor mij dus moet overwegen om hem weg te doen of inruil andere auto gr bas
14 jaar
of lekker blijven rijden gaat ???nog tien jaar mee
14 jaar
Hallo bastiaan,
Dit zijn de smeergegevens voor dit type auto. Ik heb met dit type motor hetzelfde. Heb me laten vertellen dat er olie wegloopt
van de hydrolische klepstoters en dat je dan even een geratel hebt.
Smeergegevens
Motorolie:
Specificatie: A3-98/ B3-98
Viscositeit: 0W30/5W30/10W30
Vulhoeveelheid (incl. filter): 3,5 l
Toegestaan olieverbruik: 0,6 l per 1000 km
Merk en type oliefilter: filterelement,
onderdeel nummer 6 50 307
Versnellingsbakolie:
Specificatie: B 040 0063
Viscositeit: 75W85
Vulhoeveelheid: 1,6 l
Differentieelolie:
Specificatie: zie versnellingsbak
www.amt.nl (onderhoud)
14 jaar
thnx meschien is andere olie proberen en anders gewoon op rijden en maar zien wat er gebeurt is wel weer een ervaring voor om op dit form te zetyten hahaha bvd bas
14 jaar
Je hebt de juiste diagnose,dan heeft het toch geen enkele zin om andere olie te proberen.
ik zou de auto laten maken,je weet wat je nu hebt en doorrijden heeft niet veel zin want hij draait gewoon in mekaar door dat er teveel ruimte op de ketting komt.
Dat word een dure ervaring dan,zelfs al zet je dat dan hier op het forum.
14 jaar
hallo heren
het ergiste is gebeurt ik zou hem vandaag naar een garage laten brengen om hem na te laten kijken maar hij is er gisteren al heen gegaan,
ik kwam van de snelweg en stond voor het stop licht toen de motor lampje (hij brand soms tijdens het rijden en stottert ook maar dan is het na het contact uit/aan draaien weer weg ) begon te knipperen en me motor stotteren en steeds af slaan heb hem toen met moete naar een veilig stukje weg kunnen rijden jah erg fout maar jah beter dan er een achterin rijdt,
maar goed kap open en olie pijlen nopes geen druppel lekkage??? nee uit de uitlaat dan ? nope
gewoon weg geen olie meer vet raar.
pa gebelt olie er in en starten liep eerst 4sec goed en toen hakkelen en stotteren en toen af geslagen.
auto gesleept naar garage en wachten op de tel van want de schade is
14 jaar
Denk toch ernstige motor schade.
daar de ketting los komt te hangen bij weinig oliedruk.
Willem
ben ik ook bang voor denk dat het dan goedkoper is een anderblok te zoeken
gr bas
14 jaar
Zoals ik al zei,dat is dus een dure ervaring.
14 jaar
nou ja dat is dan geen tien jaar meer
mvg willem2
14 jaar
nou garage heeft gebelt de lagers ligen er uit dus wordt een nieuwe motor maar past een 1.4 in een 1.2 ?
14 jaar
Past wel, maar met aanpassingen.
Motor is geheel anders namelijk.
willem
dus ook je bedrading
14 jaar
okey aha nou ik heb de auto thuis staan en heb zelf al wat onderzocht had de kleppen deksel verwijderd en me nokkenassen en ketting zijn nog heel dus ga morgen 11-02-10 de olie die ik er in had gegooit af tappen en dan de krukas checken en als die heel is geen idee wat er was gebeurt en waarom hij niet wil starten
mvg bas
14 jaar
olie gefiltert (kous over de trechter) geen gruis of deeltjes metaal en carterpan vw is me te veel gedoe zit ook vast af de versnellingsbak
14 jaar
hallo heb een nieuwe motor gevonden zelfde type maar dan uit een agila met nog geen 29.000 km dus alles is bijna nieuw!! ben nu bezig met mijn oude aan het los maken (stekkers enzo)
moet alleen een manier hebben om me draagarm fusee kogel los te maken vinden (aandrijfassen moeten uit de vsnb ) wie weet een manier om ze los te maken heb de bout al los maar krijg hem niet er uit
mvg bas
14 jaar
je steekt een buis over de draagarm en net onder je as en die steek je onder je chassies daar ga je op hangen en paar flinke klappen op de zijkant van het huis waar de fuse inzit en hij schiet zo los.
14 jaar
hey het is gelukt bedankt alleen nog me aandrijf assen zitten deze geschoeft in me vrsnbk want als ik ze er uit wil trekken trek ik alleen het rubber (ashoes) uit maar hij blijft zelf zitten!?
en loopt er olie uit zo ja waar kan ik die bij vullen zag aan de korte kant van de aandrijfas op de bak een loze bout in de bak zitten is dit de vul opening
mvg(D) bas
14 jaar
waarschijnlijk wel buvullen tot het er uit loopt
aandrijf as verwijder je door een vork of koevoetje tussen bak en aandrijf as te drukken
beetje wrikken komt die wel los
14 jaar
niks loze bout losdraaien als je niet zeker bent,rechtsboven net langs je linkersteekas zit een 6 kantige bout sleutel 13,als je van bovenaf langs je hoofremcilinder naar beneden kijkt zie je die zitten,ik weet niet of je nu een 1.2 of 1.4 hebt anders zit deze bout net achter je rechtersteekas,dop eruit draaien dan bovenop de versnellingsbak de ontluchtingsnippel losdraaien sleutel 17 en daar bijvullen totdat het er onder uitloopt,en zoals willem zegt koevoet tussen bak en as en er zo uitwippen en ja er loopt zo olie uit.
14 jaar
thnx voor de info ik heb een x1.2xe en welke type vrsnlbk olie gaat er in ?? moet namelijk me motor vv :$ gr bas
14 jaar
gewoon bak olie
14 jaar
jh okey maar welke type ?
14 jaar
Transmissie-olie
Transmissie
Hoeveelheid
Catalogusnr.
Onderdeelnr.
(1 liter)
(1 liter)
F 13
ca. 1,6 liter
19 40 768
09 120 541
F17
ca. 1,6 liter
F23
ca. 1,55 liter
Oliepeil transmissie:
Na een reparatie aan de transmissie moet de transmissieolie tot aan de onderkant van de controle-opening worden bijgevuld.
De transmissieolie wordt in de fabriek naar gewicht ingevuld. Binnen het kader van de onderhoudsbeurten is een correctie niet vereist, tenzij lekkage herkenbaar is.
19 40 768
dit is catalogus nr opel
09 120 541
dit is onderdeel nr
14 jaar
ik ga een poging wagen om de aandrijf assen los te maken aan de bakkant gewoon los wrikken dus okey :D
14 jaar
kleijn
Particulier
Echte naam: willem
Woonplaats: ridderkerk
Geregistreerd: 12 oktober 2007
Berichten: 3862
E-mailRe: corsa c motortikwaarschijnlijk wel buvullen tot het er uit loopt
aandrijf as verwijder je door een vork of koevoetje tussen bak en aandrijf as te drukken
beetje wrikken komt die wel los
nou ik heb bgewrikt maar krijg die kut dingen er niet uit
14 jaar
je zet er een koevoet tegen en klap met grote hamer sla je hem er zo uit
14 jaar
okey maar ik doe het op straat en had er een banden lichter tussen gezet en met een hamer voor zover je er bij kan (uitlaat en subframe) op geslagen maar er kwam geen beweging in paar x geprobeert
14 jaar
zelfs op straat lukt het zeker voor de doorzetters
al is het niet makkelijker en brrrrrrrr nu
band ijzer tussn bak en aan drijf as druk je hem er zo uit
14 jaar
het was al niet meer nodig ik heb de motor zonder de vrsnbk er uit gekregen en de nieuwe zit al bijna weer op zijn plaats moet denk ik alleen de koppeling op nieuwe centeren want de bak wil net +- 5mm niet aan sluiten ahaha
iedereen bedankt voor de handige tips
gr bas
14 jaar
de nieuwe motor zit op zijn plek maar nu is het volgende hij krijgt geen benzine ik hoor de benzine pomp ook niet draaien als je het contact omzet wat kan dit zijn ??? de startonderbreker ofzo en hoe kom je er af/riseten ofzo gr bas
14 jaar
iemand ??? hij staat nu te niksen die auto en wil graag weer rijden
gr bas
14 jaar
Vaak moet ook de ECU die bij die motor hoort ook over gezet worden en de bijbehorende sleutels en eventuele kabelboom.
Het zal wel met de startblokkering te maken hebben.
14 jaar
ik heb het oude blok niet meer en had de sleutels er ook niet bij gehad motor was van een agila en mijn auto is een corsa c
14 jaar
motor loop beroerdt alleen als ik een accu op de benzpomp zet en ik heb ook geen toertal op me teller en hij doet het ook alleen als ik wat remmmenreinger inspuit
14 jaar
hij doet het een domme fout van me ik had de agila ecu gebruikt inplaats van de oude gelukkig lag het oudeblok nog op de sloop en kon ik de oude ecu over zetten toen was het starten en lopen haha
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar