Hallo we hebben hier een corsa-c 1300 cdti, die koud zeer slecht aanslaat, motor gaat een keer rond ,(dus hij draait heel even een moment)en valt dan weer stil, na enkele startpogingen draait de motor en loopt dan ook goed,en loopt niet op 3 cil. ofzo, dit probleem is niet alleen bij deze buitentemperaturen,
maar een maand terug zijn de klachten al begonnen. (auto is al bij een andere garage geweest.)
Het volgende is gecontroleerd:
- de brandstofpomp is opgestuurd geweest ivm zwaar lopend pompasje, pomp is ook getest.
- de raildruk actueel en gewenst is tijdens starten 250 bar (als de motor na een paar pogingen loopt, 320 bar)
- raildruksensor en raildrukregelklep doorgemeten.
- verstuiverweerstand doorgemeten.
- gloeibougies gloeien mooi op de punt, accu spanning blijft lang genoeg op de gloeibougies en blijft ook 12v.
- accu is ook goed.
- temperatuursensoren geven ook de juiste waarden aan.
- er zijn geen foutcodes.
- brandstofsysteem op lucht gecontroleerd dmv doorzichtige slangen.
- retouropbrengst v/d verstuivers is ook goed.
Tips en ervaringen van harte welkom,
groeten Arnold.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Starter?
Het probleem met de startmotor daar heb ik over gelezen, maar dit heb ik nog niet geprobeerd,
startmotor draait voor mn gevoel wel redelijk vlot rond.
Distributie is nog niet op rekken gecontr. (motor rammelt trouwens niet,als hij loopt loopt hij als een zonnetje)
Compressietest is inderdaad ook nog een optie.
Distributietiming is goed en de compressiemeting geeft per cil. 25 bar.
Als je aansleept gaat het dan wel in één keer?
Een beetje remmenreiniger evt ook in één keer?
Of is het net dat de starter het in eerste instantie het blok maar één keer rondkrijgt?
Je bijt je wel vast in het probleem, netjes.
Toch vanmiddag nog de EGR-klep eraf gehaald, best veel werk, (de klant had gezegd dat er pas bij een andere garage een nieuwe op gezet
was.) en wat bleek, de klep stond gewoon vast in de open stand, dus toen het huis waar je klep in zit (wat tegen de kop
aan zit) eraf gehaald en moest gewoon met een hamersteel die klep terug duwen zo vast zat hij,alles goed gangbaar kunnen maken en
dus morgen maar opnieuw proberen hoe hij start. EGR bestaat uit twee delen dus het bedieningselement en de klep zijn aparte onderdelen,
dus bij het aansturen van de EGR gaat het bedienings asje mooi op en neer, dus de waarden veranderen ook, maar omdat het asje v/d stelmotor
en het asje van de klep geen vaste verbinding is merk je niet zo gauw dat de klep niet meebeweegt.
Het is wat uigebreid, maar ik hoop dat dat het euvel was, ik laat het weten zodra het goed is.
Groeten Arnold.
Voorlopig opgelost dus.
Bedankt voor de feedback.
Helaas helaas, vandaag de auto weer geprobeerd,maar het aanslaan is niet goed, alhoewel de auto
bij de eerste startpoging nu niet stil viel, was het een moeizame start,dat wordt verder zoeken.
Zou het kunnen dat er toch iets met de verstuivers aan de hand is ondanks dat de motor lekker
loopt en niet nagelt/pingelt, ook niet tijdens het rijden en optrekken?
Of toch die startmotor?
startmotor is een vaak voorkomend probleem. even nakijken hoeveel vermogen hij levert. later zijn er sterkere gekomen
11 jaar
Dan zou de auto wél in één keer lopen met aanslepen.....
Monteer maar de 1.8 Of 2.3 kw valeo starter en het probleem zalopgelost zijn .
1.3 kw is niet goed !!
komt heel vaak voor
Hallo beste mensen, de oplossing is inderdaad een te zwakke startmotor.
Gisteren een startmotor van 1,8kW gemonteerd en gisteren en vandaag geprobeerd en hij start inderdaad weer prima.
Dus ondanks dat hij redelijk rond leek te draaien met die originele starter, kun je goed het verschil merken met deze zwaardere starter,hij
draait nu veel feller rond.
Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken en reageren.
Groeten Arnold.
Graag gedaan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar