hallo allemaal,
ik heb een corsa b die niet aan wil slaan. er zat eerst een c14nz in maar wou er graag een x14xe in hebben dat heb ik gedaan maar nu is het probleem dat hij niet aan wil slaan. ecu en kabelboom allemaal overgezet. alleen de kabelboom in auto niet(in dashbord). er zit volgens mij ook een startonderbreking op. nu weet ik niet of dat het is of iets anders. auto is voor de cross dus geen instrumenten paneel en diagnose stekers meer. hij heeft wel onstekking maar ik heb het idee dat hij geen benzine inspuit want als je beetje benzine met plantenspuit in spuit slaat ie wel aan maar valt gelijk weer uit. weet iemand wat het kan zijn. of hoe ik dingen kan meten?? alvast bedankt
groeten jordi (monteur in opleiding)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ook de sleutel(s) gewisseld?
ik heb geen sleutels omdat je de auto start met een druk knop. motor liep wel in vorige auto.
12 jaar
Diagnose-aansluiting zit er zo in. Zo veel draden zijn dat niet. Heb je alleen maar plezier van in de toekomst.
oke. kunt u zo zeggen welke draden waar heen moeten? dan moet ik daar maar even mee bezig.
12 jaar
Veel schema's (Corsa-B) kun je hier vinden: http://members.home.nl/opeltje/
Zou ik een 16-polige stekker gebruiken, dan kun je op-com gebruiken.
Heb je een goede aftermarket scanner, dan kan ook een 10-polige gebruikt worden.
N.B.: X14XE heeft een immobilizer. Dus zonder verdere maatregelen heb je een leesring en een sleutel nodig.
oke. maar het kan dus zijn dat de startblokering de motor weerhoud om in te spuiten? of zet er alleen blokering op de brandstofpomp?
12 jaar
De motor ga je zonder instrumentenpaneel nooit aan de gang krijgen.
12 jaar
oke. wat zit er in het instumenten paneel dan waardoor de motor niet loopt?
12 jaar
onzin, instrumentenpaneel is nergens voor nodig, desnoods kun je hem nog op een bokje starten... startblokkering dus sleutelherkenning is je probleem waarschijnlijk... ik moet even speuren maar dit is makkelijk te omzeilen, tenslotte worden in de autosport ook geen startblokkeringen gebruikt.
oke bedankt. ik vond het al een beetje vreemd waarvoor je het intrumentenpaneel nodig hebt.
12 jaar
onderbrekerzooi van de benzine
pomp afhalen en dan dieselstop van 93 - 94 Astra-F / Corsa-A / Corsa-B Isuzu diesel erop zetten
maar ik heb geen orginele tank meer op de auto zitten er zit een boot tankje op met een losse benzine pomp. dus de pomp is het probleem niet denk ik en er komt wel benzine bij de motor alleen spuiten de injectors niet in volgens mij aangezien de bougies niet nat worden na lang starten zonder bougie dopen.
12 jaar
even wat anders. de krukaspositiesensor is het plastic wel wat van beschadigd bij het inzetten van de motor. kan het zijn dat die zo gevoelig is dat die nu kapot is?? ow en zou de chiptuner de startblokering ook kunnen verwijderen uit de ecu??
12 jaar
Aangezien je wel vonk hebt, mankeert er niets aan de bdp-gver.
Het 2e deel van je laatste vraag is geen item voor deze site. Daarvoor moet je contact opnemen met een tuner.
ja dat klopt maar dacht misschien heeft iemand ervaring. ik zal komende week even tuners bellen.
12 jaar
tuner gebeld heeft ecu opgehaald en zal vanavond kijken of hij wat met de startonderbreking kan.
12 jaar
tuner kan niet veel wijzer worden van de ecu ik moet nog andere tuner proberen maar iemand misschien een oplossing heb alles nog even bij langs gelopen en de injectors krijgen wel gewoon stroom als ie op contact staat. hoe kan ik er achterkomen dat er wel word in gespoten? ow en weet iemand zo uit het hoofd welke aansluiting de toevoer is? de onderste of de bovenste?
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar