close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Corsa: corsa slaat niet aan

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: x14xe

hallo allemaal,

ik heb een corsa b die niet aan wil slaan. er zat eerst een c14nz in maar wou er graag een x14xe in hebben dat heb ik gedaan maar nu is het probleem dat hij niet aan wil slaan. ecu en kabelboom allemaal overgezet. alleen de kabelboom in auto niet(in dashbord). er zit volgens mij ook een startonderbreking op. nu weet ik niet of dat het is of iets anders. auto is voor de cross dus geen instrumenten paneel en diagnose stekers meer. hij heeft wel onstekking maar ik heb het idee dat hij geen benzine inspuit want als je beetje benzine met plantenspuit in spuit slaat ie wel aan maar valt gelijk weer uit. weet iemand wat het kan zijn. of hoe ik dingen kan meten?? alvast bedankt

groeten jordi (monteur in opleiding)

Geplaatst door

jordidehaan (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ook de sleutel(s) gewisseld?

moderator 0
badge

12 jaar

ik heb geen sleutels omdat je de auto start met een druk knop. motor liep wel in vorige auto.

jordidehaan 0

12 jaar

Diagnose-aansluiting zit er zo in. Zo veel draden zijn dat niet. Heb je alleen maar plezier van in de toekomst.

oldford 0
badge

12 jaar

oke. kunt u zo zeggen welke draden waar heen moeten? dan moet ik daar maar even mee bezig.

jordidehaan 0

12 jaar

Veel schema's (Corsa-B) kun je hier vinden: http://members.home.nl/opeltje/
Zou ik een 16-polige stekker gebruiken, dan kun je op-com gebruiken.
Heb je een goede aftermarket scanner, dan kan ook een 10-polige gebruikt worden.

N.B.: X14XE heeft een immobilizer. Dus zonder verdere maatregelen heb je een leesring en een sleutel nodig.

oldford 0
badge

12 jaar

oke. maar het kan dus zijn dat de startblokering de motor weerhoud om in te spuiten? of zet er alleen blokering op de brandstofpomp?

jordidehaan 0

12 jaar

De motor ga je zonder instrumentenpaneel nooit aan de gang krijgen.

ronny530 0

12 jaar

oke. wat zit er in het instumenten paneel dan waardoor de motor niet loopt?

jordidehaan 0

12 jaar

onzin, instrumentenpaneel is nergens voor nodig, desnoods kun je hem nog op een bokje starten... startblokkering dus sleutelherkenning is je probleem waarschijnlijk... ik moet even speuren maar dit is makkelijk te omzeilen, tenslotte worden in de autosport ook geen startblokkeringen gebruikt.

C.Jonker 0
badge

12 jaar

oke bedankt. ik vond het al een beetje vreemd waarvoor je het intrumentenpaneel nodig hebt.

jordidehaan 0

12 jaar

onderbrekerzooi van de benzine
pomp afhalen en dan dieselstop van 93 - 94 Astra-F / Corsa-A / Corsa-B Isuzu diesel erop zetten

C.Jonker 0
badge

12 jaar

maar ik heb geen orginele tank meer op de auto zitten er zit een boot tankje op met een losse benzine pomp. dus de pomp is het probleem niet denk ik en er komt wel benzine bij de motor alleen spuiten de injectors niet in volgens mij aangezien de bougies niet nat worden na lang starten zonder bougie dopen.

jordidehaan 0

12 jaar

even wat anders. de krukaspositiesensor is het plastic wel wat van beschadigd bij het inzetten van de motor. kan het zijn dat die zo gevoelig is dat die nu kapot is?? ow en zou de chiptuner de startblokering ook kunnen verwijderen uit de ecu??

jordidehaan 0

12 jaar

Aangezien je wel vonk hebt, mankeert er niets aan de bdp-gver.

Het 2e deel van je laatste vraag is geen item voor deze site. Daarvoor moet je contact opnemen met een tuner.

moderator 0
badge

12 jaar

ja dat klopt maar dacht misschien heeft iemand ervaring. ik zal komende week even tuners bellen.

jordidehaan 0

12 jaar

tuner gebeld heeft ecu opgehaald en zal vanavond kijken of hij wat met de startonderbreking kan.

jordidehaan 0

12 jaar

tuner kan niet veel wijzer worden van de ecu ik moet nog andere tuner proberen maar iemand misschien een oplossing heb alles nog even bij langs gelopen en de injectors krijgen wel gewoon stroom als ie op contact staat. hoe kan ik er achterkomen dat er wel word in gespoten? ow en weet iemand zo uit het hoofd welke aansluiting de toevoer is? de onderste of de bovenste?

jordidehaan 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.