Er is net een ander opel rekord motor geplaatst in onze auto.
Het gaat om de 2.0S, 1979cc, en onderliggende nokkenas en distributieketting. (met gietijzeren kop dus)
Moet je voor het spannen van deze ketting de poelie, v-riem en deksel van de kettinghuis verwijderen? Of heb je genoeg ruimte om te stellen door het deksel een beetje los te maken en tussen deksel en blok door te friemelen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er tussendoor friemelen kan zowiezo niet. Het is geen fiets. Ik meen me te herinneren dat er niets te spannen is. Alleen de ketting vernieuwen als die er als een ouwe sok omheen hangt. Kan het mis hebben. Mvrg.Ad
Friemelen moet je wat overdrachtelijk zien. Er zit wel een kettingspanner op. Ik vroeg me dus af door enige ruimte tussen blok en distributie deksel/kast te maken, of er dan voldoende ruimte was om de ketting te spannen.
Of dat er gewoon niets anders op zit dan alles wat in de weg zit om de distributie deklsel te kunnen verwijderen, eraf te halen.
Johan
18 jaar
In de kettingspanner zit een veer en verder werkt deze op oliedruk.
Als de ketting rammelt is de enige optie om deze te vervangen.
Oude ketting door slijpen nieuwe er aan vast maken en doorrijgen.
Wel daarbij de kettingspanner er even uit draaien voor je er aan begint.
Het makkelijkst ik om dit met twee personen te doen 1 die de ketting begeleid en de ander de motor rustig rond draaien aan de krukaspoeliebout.
Hans
Dank voor dit duidelijke antwoord. Daar kan ik mee aan de gang, en alles er voor weg om ruimte te maken lijkt me dus.
Johan
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Rekord of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar