close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: distributiriem

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo

Ik heb de waterpomp vervangen, en de distribuiriem

Heb allles volgens schema gedaan,

De motor loopt weer.

Alleen nou kom ik tot ondeking dat de distributi riem te slap is, ik heb em wel goed op spanning gezet.

Als ik em weer op tijd draai... heb ik wel weer spanning erop zitten punten taan goed

Als ik em weer draai van het bovenste punt naar voren,puntje naar de koplamp... begint die weer slap te worden.

Geplaatst door

velli086 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarschijnlijk toch de pomp niet goed staan...........

Averdonk 0
badge

18 jaar

Op Welk Punt Moet De Waterpomp Staan Dan,???
Want Dat Wist Ik Niet Zeker Hoe Die Gestaan Heeft., Heb De Sluitage Van De Oude Waterpomp Aangehouden, Waar Die Mee Vastzit ( Bouten ) Maar Kan Ook Nog Een Kwart Slag Draaien .

velli086 0

18 jaar

Ik neem aan dat er een spanrol op zit. Gemakshalve zou ik de bougies even verwijderen om de compressie te ontwijken.
Je moet de pomp zodanig verdraaien dat de pijl van de spanrol precies ter hoogte van de inkeping komt te staan. Als dat het geval is, de motor handmatig 1 of 2 maal rond draaien en controleren of de pijl bij de inkeping blijft staan. Daarna pomp vastzetten en nogmaals de afstelling controleren. Eventueel weer bijstellen. Daarna alles afmonteren.
Succes.

Averdonk 0
badge

18 jaar

Let op, wel de motor aan de KRUKAS ronddraaien, en met de draairichting van de motor mee. Als je hem aan de nokkenas verdraait, met de draairichting mee, is het logisch dat de riem slap komt te liggen, je trekt dan aan de spanrol, en deze ruimte komt dan tussen nokken- en krukas te liggen. Je hebt namelijk een strak en een slap gedeelte in je riem zitten, en de spanner zit altijd in het slappe gedeelte.

Dus KRUKAS stukje verdraaien, en dan kijken op de spanrol goedstaat. Daarna eventueel met de waterpomp bijstellen zoals averdonk zei.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

Op Welk Punt Moet De Waterpomp Staan Dan,???

ER ZIT EEN GAATJE IN DE WATERPOMP MOET DAT NOU NAAR BENEDEN STAAN OF NIET.???

velli086 0

18 jaar

Op Welk Punt Moet De Waterpomp Staan Dan,???

ER ZIT EEN GAATJE IN DE WATERPOMP MOET DAT NOU NAAR BENEDEN STAAN OF NIET.???

velli086 0

18 jaar

[quote=velli086]Op Welk Punt Moet De Waterpomp Staan Dan,???

ER ZIT EEN GAATJE IN DE WATERPOMP MOET DAT NOU NAAR BENEDEN STAAN OF NIET.???[/quote]
ja... gaatje moet naar onderen wijzen..

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Zoals bijna alle gaatjes...

Luiehond 0
badge

18 jaar

Ik mag een boon zijn als ik het snap! Wat heeft de plaats of stand van een w.pomp te maken met het wel of niet slapper komen van de riem, de auteur klaagt dat de riem eerst wel goed staat, en na het verdraaien van de krukas ineens slap staat. Heeft mi weinig van doen met de w.pomp.

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Als ik em weer op tijd draai... heb ik wel weer spanning erop zitten punten/ streepjes staan goed

Als ik em weer draai van het bovenste punt naar voren,puntje naar de koplamp... begint die weer slap te worden aan de voorkant. dus niet aan de achterzijde waar de spanrol zit... en IK draai onder niet boven.

Dus als ik em normaal zet op tijd staat die goed draai ik em rond wordt die slap. alleen op het punt naar voren.

Loods23a 0

18 jaar

ook logisch, de nokkenas zal op gegeven moment zelf een stukje naar voren draaien, dit door medewerking van een aantal klepveren. < hij zal dus zijn eigen dode punt willen opzoeken tegen de spanning van de riem in.

Zet de riem strak, met de merktekens van de spanrol op elkaar draai hem een keer rond en controleer dan nog een keer de spanning.
Indien hij dan goed is, afblijven, dichtschroeven en rijden.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

18 jaar

[quote=Luiehond]Zoals bijna alle gaatjes...[/quote]
voor jou geldt...... naar achteren :) ik vond jou ook al zo raar lopen en heb je tijdens de BBQ ook weinig gezien... MAAR NU SNAP IK UM.... je hebt vast die lancia betaald :)

P. Kelder 0
badge

18 jaar

ach, met italiaanse logica ga je nog wel eens een beetje gekke dingen doen.... Marum, voordat ik jouw serieus neem, moet jij eerst maar eens zien uit te vinden wat sambal is, want de jouwe had weinig effect op de bbq! :P

Sjoerd

Luiehond 0
badge

18 jaar

op het punt waar de riem slapper komt te staan.... Spanner iets los draaien, en dan weer op de juiste spanning vastdraaien....

probeer het nu nog maar eens keer. je zal zien dat het probleem nu verleden tijd is...

succes en groeten Pieter.

SneakyBass 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.