Hallo
ik probeer zo kort mogelijk te zijn.
ik heb mijn draagarmen laten vervangen omdat de silentblokken kapot waren en het me beter leek om de hele handel te vervangen.
Nu heb ik de wagen terug maar bij het hard remmen trekt de auto naar links , wanneer ik op de rem hard duw draait mijn stuur een beetje naar links.
Ook het stuur staat wat naar links als ik mooi met de auto rechtdoor aan het rijden ben, dat zal wel kunnen opgelost worden denk ik , maar het schuin trekken bij het remmen baart mij zorgen , zou het kunnen dat de rubber in de draagarm niet van goede kwaliteit is ofzo ? of is het gewoon zo dat de mannen die de auto hebben uigelijnd het gewoon niet hebben gedaan ? Moet ik de garage die de armen heeft vervangen eerst laten kijken naar de armen -rubbers ? of niet ? want ben er zeker van dat die gewoon de auto opnieuw zullen laten uitlijnen bij het bedrijf waar ze mee samen werken.
groetjes,
Vulkano
[url=http://postimage.org/image/mwvktcfqj/][img]http://s17.postimage.org/mwvktcfqj/PC090...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gewoon terug gaan , naar waar je hem hebt laten repareren , het probleem voorleggen , en ze het op laten lossen.
Succes.
Het scheve stuur zal verholpen kunnen worden door goed uit te lijnen. Het scheve remmen zal een probleem met de rem rechtsvoor zijn. Remcilinders dus goed na laten kijken op gangbaarheid.
Herkenbaar verhaal. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Lees hier maar eens: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Martijn
11 jaar
[quote=Petje57]Het scheve stuur zal verholpen kunnen worden door goed uit te lijnen. Het scheve remmen zal een probleem met de rem rechtsvoor zijn. Remcilinders dus goed na laten kijken op gangbaarheid.[/quote]
Bedankt voor jullie hulp en info op mijn gestelde vragen !
Goed dat er zo een forum is en dat mensen elkaar hiermee kunnen helpen !!
11 jaar
Hallo , bedankt voor jullie hulp en kennis alvast......
De draagarmen waren idd niet van goede kwaliteit , die zijn teruggestuurd en toen heeft de garage een ander merk besteld en dat was goed !
Wel hier gaan we dan opnieuw met de rotzooi.
Nadat alles in orde is gebracht , het uitlijnen ( na 3 keer ) en er op nieuw andere draagarmen zijn ondergebracht hoorde ik na een goede 2 maand met de nieuwe armen rond te rijden een licht " tok tok " geluid . Dus ik naar de garage en wat bleek ? de stuurgewrichten versleten -speling , de auto was net gekeurd in feb en toen was niets te zien. Dus nu zitten er nieuwe stuurgewrichten op en ja hoor opnieuw uitlijnen !! Dus ik terug om de auto , alles was ok zeiden ze , ik vroeg nog rijd de auto mooi recht ? staat het stuur recht ? alles ok zeiden ze. Dus ik de weg op en wat blijkt nu ? Het stuur helt lichtjes over naar rechts en als ik het stuur loslaat gaat de auto onmiddellijk naar rechts gaan rijden, trekt dus naar rechts. Een mens zou alles zelf moeten kunnen doen..... Mijn vraag nu is , moesten de stuurgewrichten mee zijn vervangen toen mijn draagarmen zijn vervangen ? en wat is nu het probleem? de nieuwe stuurgewrichten of alweer slecht uitgelijnd ? Heeft iemand daar ervaring mee ?
Dan nog een probleem : de koplampen , die zijn verweerd dus ik om een product om deze weer " helder" te maken maar dat helpt niet veel , plastiek is plastiek en verweerd is verweerd vind ik , maar goed ik heb het geprobeerd . Zijn er mensen die ook dit probleem hebben ? Op mijn werk beweerd een collega dit komt omdat ik xenon koplampen heb klopt dit ? Door de straling zou het plastic mat uitslaan ? Een ander zegt dan alweer dat het komt door mijn koplampsproeiers. De man zei je moet eens kijken naar een omega die geen koplampsproeirs heeft of geen xenon koplampen heeft en ja die zien er idd beter uit ? Heeft iemand daar ervaring mee ?
Groeten Philippe.
[url=http://postimg.org/image/t0wfz5kkf/][img]http://s11.postimg.org/t0wfz5kkf/PC09004...[/img][/url]
11 jaar
Alles nog eens echt goed op speling controleren , bandenspanning is goed , banden ruilen met achter .
Waar wordt hij steeds uitgelijnd , misschien eens bij een ander proberen.
Koplamp glazen zijn op diverse manieren ,gewoon weer goed helder te krijgen.
Er zijn bedrijven in gespecialiseerd.
Als ik nu ga vertellen , hoe ik het altijd doe , komt het hele forum met allerlei commentaar , dus zou ik zeggen gebruik de zoekfunctie voor de doffe koplampen .
Bedankt voor de info.
Tja ze hebben bij 2 centrale 's de auto laten uitlijnen , dus woensdag gaat de omega opnieuw binnen voor het uitlijnen en ik zal het er nog eens duidelijk over hebben dat het deze keer zonder fout moet gebeuren.Verder heb ik net vorige week nieuwe schokdempers laten plaatsten , achteraan is nu woensdag aan de beurt dan ben ik rond.silentblokken draagarmen enz.... Ik heb nu precies 200.000 km op de teller staan , ik weet niemand kan mij vertellen hoeveel km ik er nog precies zal kunnen mee rijden maar wat denken jullie ? Zit ik nog goed voor pakweg 50.000 km of is dat niet meer haalbaar zonder al te veel kosten ?
Philippe
[url=http://postimg.org/image/finz8xtgj/][img]http://s21.postimg.org/finz8xtgj/P511029...[/img][/url]
11 jaar
Onmogelijk om daar een uitspraak over te doen , de tijd zal het je vertellen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar