close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vivaro: Druklager wat voor de 3e keer lek is gegaan

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: F9Q 60KW 1.9 DI 2.9T L2H1 Crewcab

Auto kwam binnen met een kapotte versnellingsbak. Versnellingsbak Type PK5*019. Andere versnellingsbak besteld ook met PK 5*019. Er zijn 4 type koppelingen[complete sets] te krijgen voor deze auto, Hydraulisch druk lager met 2 of 3 boutjes ter bevestiging. Deze heeft 3 boutjes, dus blijven er 2 koppeling sets over. Het eerste druk lager heeft het een week uitgehouden, begon te lekken in de bak aan de achterzijde. Druk lager vervangen, deze heeft het een paar uur uitgehouden, lekte ook weer via de achterzijde. Andere druk groep, koppelingsplaat en hydraulisch druk lager gemonteerd[complete set] Deze kwam 0,5 cm meer richting het druk lager toe, deze heeft het 5 dagen uitgehouden.Wie weet hier een oplossing voor, ga hem nu voor de 4e keer demonteren, wordt er een beetje gek van.

Geplaatst door

noknok27 (0)
badge

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat zegt dealer? heb je de oorspronkelijke montage bewaard ter vergelijking ?

C.Jonker 0
badge

12 jaar

Heb je een luk set toevallig, dit heb ik ook gehad bak ook 3x gedemonteerd, bij LUK kon men het ook niet verklaren.

Opgelost door een origineel druklager te monteren en koppelingsset, de rest lekker terug gegeven aan de leverancier met een bedankje...

1e keer een LUK set, daarna een druk lager van LUK. Daarna een complete set van een ander merk.

noknok27 0
badge

12 jaar

Het enige verschil dat ik heb kunnen ontdekken aan de sets (heb ze idd. naast elkaar gelegd en gemeten enz...) dat het huis van het originele druklager dikker was dan van het LUK set, drukgroep en koppelingsplaat was hetzelfde.

Oja wel werd het advies gegeven om voor montage het druklager vol te zetten met remvloeistof (bij het monteren wel even oppassen dat je niet onder de remvloeistof komt te zitten als je de bak er op monteert) en om te ontluchten met een remontluchtingsapparaat de druk niet boven de 1 bar te laten komen.

Succes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.