hallo,
kan iemand mij vertellen ,of er bij een dynamo (afkomstig uit een corsa A) een spanningsregelaar in zit gebouwd,of moet deze appart gemonteerd worden ? en zo ja hoe zit dit dan ?
ik hoop dat iemand mij verder kan helpen .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De spanningsregelaar zit in de dynamo.
Hans
Ligt er maar aan welk type motor van een Corsa A. Bij de 1000 cc of de 1200 OHV zit er nog wel eens een Bosch op met losse regelaar aan de achterzijde. Die kun je met 2 schroefjes apart verwijderen.
De Delco dynamo's zijn allemaal voorzien van een ingebouwde regelaar.
Gr.
Petje,
Ik denk dat hij bedoelt of er een externe regelaar bij moet zitten zoals mogelijk nog op zijn kadett zit.
Hans
Aha, zo had ik het nog niet gelezen.
De B Kadett's die zijn voorzien van achterruitverwarming na 1970 zijn nagenoeg allemaal voorzien van een Delco of Bosch dynamo met ingebouwde regelaar. Er zitten maar 3 draden aan: 1 dikke rode, een dunne blauwe voor de controlelamp en een bruine massa.
Deze zijn wel te vervangen door een Bosch dynamo met losse regelaar op de dynamo ZELF.
Gr.
hoi,
bedankt voor de reactie's.
achter op de dynamo zit een rood/bruin blokje met hier op twee draadeindjes,hier zou ik dus de rode dikke en blauwe draad moeten aansluiten ,verder zit er een draadeind op, deze zal dan als massa zijn.
type dynamo weet ik zo niet ,zal morgen even kijken.
16 jaar
De dikke rode moet aan B + ( dikkere aansluiting ) en de blauwe aan D - . Massa aan het dynamohuis zelf.
Gr.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar