close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Kadett: Opel Kadett GSI Cabrio motortype 20NE startprobleem

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 20NE

Ik heb een probleem, anders was ik hier niet;-)

De auto start niet meer.
Krijgt geen brandstof
Voltage naar brandstofpomp is ca 6,5 Volt.
Brandstofpomp werkt dan niet.
Als ik 12 Volt op de brandstofpomp zet doet hij het wel.

Wat kan het probleem zijn.

Een klein beetje gefrustreerde GSI Cabrio bezitter


Bij voorbaat hartelijk dank voor uw tijd en moeite

VERHOLPEN

Geplaatst door

arnoudbal (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Of het pomprelais is de oorzaak of een slechte stekkerverbinding.
Voor zover ik me herinner zit het relais aan de bijrijderskant onder de motorkap tegen het schutbord aangehaakt.
Binnen in de auto aan de bijrijderskant rechts naast het handschoenvak bevindt zich een stekkerverbinding van de kabelboom. Deze willen wel eens vol water lopen met alle gevolgen.

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

Dank je wel Petje

Ik ga gelijk ff kijken
Ik ben elektrisch niet echt een ster.
Is er een manier om het relais te testen?
Stekker als deze vol met water staat schoonmaken en ff inspuiten met contactspray?

Nogmaals bijvoorbaat hartelijk dank voor tijd en moeite

arnoudbal 0

16 jaar

Relais kun je als test overbruggen.
Als in de stekker water heeft gestaan, kun je dat zien aan de oxidatie van de pootjes. Bij teveel roest deze draden dan overbruggen met een omleiding.

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

Petje

Kan pomprelais niet vinden, hoe ziet het er uit en/of hoe kan ik het vinden.
Ga eerst aan de slag met stekkerverbinding
Ik hou je op de hoogte.

Vriendelijke groet Arnoud

arnoudbal 0

16 jaar

pomp relais in de motorruimte aan de veerpoot achter de bobine.

is een zwart blok, met 2 dikke blauwrode draden en wat dunnere draden eraan.

Willem

Willem12089 0
badge

16 jaar

Petje ben ik weer, ik hoop dat je me niet lastig vindt

Bedoel je de stekkerverbinding met mototronic, is de enige stekkerverbinding die ik kan vinden aan de rechterkant van het handschoenenvakje

mvgr Arnoud

arnoudbal 0

16 jaar

Dank je Willem ik ga gelijk ff checken

Arnoud

arnoudbal 0

16 jaar

Dank je wel Willem

Pomprelais gevonden, nu nog de grote vraag, wie kan mij vertellen hoe te overbruggen?
Graag in termen voor een dummy ;-)

Bij voorbaat hartelijk dank

Arnoud

arnoudbal 0

16 jaar

Simpel: zoek de draad op die naar de pomp gaat ( zie je aan draadkleur[en]) bij het relais en de pomp.
Dan auto op contact zetten en met een 12 volt spanningzoeker meten op welke draad nu spanning staat.
Dan met een los draadje deze 2 draden doorverbinden. Als het goed is gaat de pomp nu draaien en zal de auto dus aanslaan.

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

De 2 dikke draden aan elkaar maken

Willem12089 0
badge

16 jaar

Bedankt voor jullie hulp, hij doet t weer,

Oorzaak: Corrosie op stekkers pomprelais (bevindt zich aan het schutbord aan bestuurderskant), ingespoten met contactspray, starten en draaien.

Een blije Kadett GSI Cabrio bezitter, Mede dankzij jullie,

Petje en WIllem nogmaals bedankt,

Arnoud

arnoudbal 0

16 jaar

You're welcome.

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

't is voor jouw weer: Blij dat ik Rij :D

Voor ons een vergenoegend gevoel.

Veel plezier met de Cabrio dan maar (alhoewel het nu niet echt Cabrio weer meer is dan)

Willem

Willem12089 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.