Opel Astra: Dynamo, wat mag dat kosten en uurloon

Bouwjaar: 1999

Wat zou het mogen kosten om een dynamo te laten vervangen van een Astra-G uit 99 met airco, het schijnt dat daar een 100 ampere dynamo inzit ipv een 70 ampere dynamo ?

En wat is een normaal uurloon bij opel, voor nog geen 45 minuten kreeg ik een bedrag van 43 euro ex btw voorgeschotelt

pe3hmp

Geplaatst door pe3hmp (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

webro11935 (0) PRO, 18 jaar geleden

klopt het uurloon licht tussen de 58 en 100 euro per uur

frans3280 (0), 18 jaar geleden

Dit is dus een werkloon van ca. 57,50 euro per uur (ex btw). Kan je niet over klagen. 2 opel dealers waar ik wel kwam rekenen allebei rond de 80 euro ex. BTW per uur :(

pe3hmp (0) PRO, 18 jaar geleden

240 euro ex btw voor een Dynamo, tjonge dat is goud geld verdienen volgens mij, dan ben ik met montage en btw rond de 400 euro (bijna 900 gulden) kwijt :-(

webro11935 (0) PRO, 18 jaar geleden

de gulden is de euro geworden ook voor de inkoop van bedrijven

Opeltje (0) PRO, 18 jaar geleden

Voor Mark: we vinden dat deze site bedoeld is om elkaar te helpen.Niet om bedrijven - al of niet terecht- zwart te maken.

Vandaar dat wij gewezen zijn op je berichtje en die hebben verwijdert.Hoop dat je begrijpt dat het niet past om bedrijven af te kraken zonder dat er een weerwoord mogelijk is.

Moderator problemcar.nl

pe3hmp (0) PRO, 18 jaar geleden

Helaas het is gewoon zo (ik zal in dit geval het bedrijf niet noemen) 400 euro koste het, bij thuiskomst bleek het een gereviseerde dynamo te zijn terwijl een nieuwe was beloofd(de oude kreeg ik ook niet terug onder een smoes van statiegeld), ook wilde ze een middendemper vervangen (wat ik niet heb laten doen) omdat een ophangbeugel afgebroken zou zijn, bij thuiskomst gekeken en het is zeer simpel om deze opnieuw vast te lassen.

Al met al een schandalige zaak, en uiteraard zullen ze me daar niet meer terug zien.

chaan (0) PRO, 18 jaar geleden

Tja, een gereviseerde of ruildymano krijg je niet teurg. Zoals de naam ruildynamo al zegt ruil je de kapotte dynamo voor een werkende. Nou niet overal over zeiken. Een nieuwe dynamo had nog veel meer gekost. Ik ben het met je eens dat 400 euro wel erg veel geld is.
Als je gaat lassen hoop ik dat je dat niet elektrisch gaat doen. Want dan gaat het je pas echt veel geld kosten als er een ECU doorbrandt.

sjaak10918 (0) PRO, 18 jaar geleden

ik heb altijd geleerd dat je de - pool van de accu moet halen bij laswerkzaamheden.

chaan (0) PRO, 18 jaar geleden

Tja, misschien dat de praktijk je dan wat anders gaat leren.
Mijn advies: voordat je elektrisch gaat lassen ALLE ECU's demonteren en op de werkbank leggen. Dat kunnen er dus wel zo'n veertig (40) of wel meer zijn!

pe3hmp (0) PRO, 18 jaar geleden

Hoi Chiel er was een nieuwe dynamo beloofd voor de reparatie, toen bleek dat ik de oude niet meekreeg onder de smoes van statiegeld en werd wel gezegd 'ja maar dit is een nieuwe' en vervolgens bleek er thuis dus een sticker op te zitten dat het een in Duitsland gereviseerd exemplaar is.

Over het lassen,
Er is wel eens vaker door (een andere)Opel dealer(waar ik normaal gesproken heenga) aan de uitlaat gelast, het lijkt me sterk dat ze alle ecu's eruit hebben gehaald, waarschijnlijk zullen ze de + pool loshalen en kortsluiten met de - pool voor het lassen zodat er zeker nergens piekspanningen kunnen ontstaan.

Ik heb zelf ook geen brug of fatsoenlijk lasapparaat en de dealer waar ik gewoonlijk naar toe ga heeft het razend druk ivm de vakantie.

Maar even een beugeltje maken met wat klemmen lost het probleem ook al op en dat zal ik wel even doen tot ik naar een garage ga voor een beurt, niet meer bij een officieele dealer want die mastergarantie heb je dus ook niet veel aan(de dynamo viel hier dus niet onder) en is het niet waard om een dure beurt te laten doen bij een dealer omdat je bj een 7 jaar oude Opel ook geen mastergarantie krijgt.

Het uurloon bij een gewone garage is tussen de 20 en 30 euro goedkoper terwijl die ook alle merken doet

chaan (0) PRO, 18 jaar geleden

Er is slechts 1 volledig zekere methode om elektrisch aan een auto te lassen: leg ALLE ECU's op de werkbank. Alle andere methodes zijn lapmiddelen. Zie ook de volgende topics:
http://www.problemcar.nl/index.php?topic...
http://www.problemcar.nl/index.php?topic...

volvotrucker (0), 18 jaar geleden

ik heb zelf mij dynamo vervangen van mijn volvo ik was 70 euro kwijt en voor mijn startmotor 50 euro ik knutsel graag zelf daar leer je een hoop van ik ga nu de kleppen stellen het scheelt je gewoon een hoop geld ik heb vorige week een auto van een colega een grote beurt gegeven ik was 73 euro matriaal kwijt en dan alles he ik had de dealer gebeld om te vragen wat het kostte hij zei rond de 300 euro arbeidsloon nektje gewoon.

pe3hmp (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik heb zelf ook nog een Reliant Robin, da's pas echt goedkoop autorijden, geen gezijk over APK e.d. en onderdelen die een fractie kosten van Opel onderdelen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.