close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: een hoop problemen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 sport

hallo mensen,

ik heb wat problemen met mijn auto, ik zal maar bij het begin beginnen ik kocht de auto met 111.000 op de teller en bij de 118.000 kreeg ik een lekke koppakking toen heb ik hem laten maken bij een niet zo betrouwbare monteur. Het bleek dus dat deze meneer de kop niet eens heeft laten afvlakken en er gewoon een nieuwe pakking tussen heeft gestopt....na ongeveer een week gereden te hebben begon het gedonder allemaal.

de motor begon hevig te schudden en het leek alsof hij op 3 cilinders liep, ik terug naar de garage waar ik hem laten maken had was die meneer dus op vakantie....heb ik hem dus naar betrouwbare garage gebracht en daar de kop opnieuw eraf laten halen, nieuwe d.riem en spanrollen aan laten brengen, 2 kleppen opnieuw geslepen en ingeschuurd (die waren dus lek), oliefilter + olie laten vervangen en de kop laten afvlakken.

toen ik de auto terug kreeg merkte ik dat hij bij het optrekken een beetje inhield en het olieverbruik zeer hoog is ( 1l=> 6 a 700 km). en steeds als de olie bijna leeg is valt de auto dood als ik mijn koppeling indruk, als ik de olie weer bijvul blijft hij dat nog een paar keer doen en rijd hij daarna weer prima nu ben ik weer terug naar die garage geweest en mij werd verteld dat het aan de olie schraapveren of veer ? kan liggen en om dat te controleren zou dus de hele motor weer ontleed moeten worden en de kosten weer zouden oplopen....

Gistermiddag had ik dus een eindje gereden en toen ik de auto parkeerde merkte ik dat de motor weer zo hevig aan het schudden was en als die stationair draait, draait de auto 500 a 800 toeren en lijkt het alsof die bijna wilt uitvallen. Ik de monteur weer opgebeld en die vertelde mij dus dat het ook aan een lekke klep kan liggen...ik zit nu dus echt met de handen in het haar want het is een fijne auto met maar 124.000 op de teller....

someone plz help me out !!!!!

Geplaatst door

envy (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als ik zo je verhaal lees denk ik dat je goedkoper uit bent
met een ruil motor denk dat dat de goedkoopste oplossing is .
voor een eventuele prijs zou je div demontage bedrijven kunnen bellen.
en met wat geluk bouwen ze hem ook voor je in.
mvg willem2

kleijn 0

15 jaar

Als er fouten worden gemaakt bij het los- of vastdraaien van de kopbouten, kunnen de cilinderwanden vervormen, waardoor de zuigerveren niet meer goed afdichten.
Zelfs als het korrekt gedaan wordt, kan het in meer of mindere mate optreden.
Beide garages zullen vermoedelijk elkaar de schuld geven en als klant sta je in de kou omdat je niet kunt bewijzen wat er mis is en wie verantwoordelijk is.
Het voorstel van Kleijn lijkt me het beste.

E.T.Wiersum 0

15 jaar

zo das best klote eigenlijks....ik wacht het even af ik heb vrijdag een afspraak in groningen bij de garage waar ik hem heb laten maken. thx voor de snelle reacties

envy 0

15 jaar

De kop vlakken hoeft overigens niet altijd,of is hij goed warm gelopen ?

Waarom hebben ze niet alle kleppen opnieuw geslepen ipv maar 2 stuks ?

Dat olieverbruik is wel aan de zeer hoge kant,zijn ze niet toevallig een klepsteelrubber vergeten o.i.d. ? je weet tenslotte maar nooit,en aangezien het olieverbruik na de 2e keer begonnen is,zou dat een optie kunnen zijn.

Mocht het probleem komen door versleten olieschraapveren,moet de motor helemaal uitelkaar,en heb je dus weer alle onderdelen nieuw nodig die er nu ook opgekomen zijn,en nog wat andere delen zoals lagerschalen,set zuigerveren etc etc.. de onderdelen zelf kosten de kop niet,alleen het werk dat het gaat kosten maakt het bedrag hoog.

Een ruilmotor zal dan voordeliger zijn zoals gezegd,laat je hem reviseren,is hij wel weer 'als nieuw' maar die keuze mag iedereen zelf maken.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

auto is bij de garage geweest en het viel allemaal gelukkig er mee allemaal. er waren 6 kleppen verbrand en een stuk of 3 klep rubbers waren helemaal uitgedroogd vandaar dus het hoge olie verbruik. de auto rijd nu beter dan ooit en de kosten zijn gelukkig minimaal gebleven...nogmaals bedank voor jullie reacties !
peace out

envy 0

15 jaar

Bedankt voor de feedback.

moderator 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.