close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Sintra: EGR defect, motorstoringslamp brand

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 22 dth

Hallo,

mijn Sintra diesel brand het motorstoringslampje en komt niet hoger dan 3500 toeren, ik heb het laten uitlezen en de garage komt met een melding van EGR systeem en kan de storing niet resetten. Ik het alle vacuumkleppen gecontroleerd en slangen, geen lekkage. Inmiddels het ik de EGR klep vervangen op advies van de garage, maar geen uitkomst.
Weet iemad waar ik het nu in moet zoeken, ben radeloos.

Groetjes,

Mangnoesing

Geplaatst door

shamindra (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de storing niet te resetten is, denk ik dat er een fout in de bedrading zit.
Wat was de exacte foutcde die uitgelezen werd?

oldford 0
badge

14 jaar

Storing is p0400 en kan niet gerset worden.Blijft erin zitten.

shamindra 0

14 jaar

Mogelijke oorzaken :

Slang kapot / Verstopt, basis instelling niet uitgevoerd, Bedrading,Solenoide EGR..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Ben ik toch bang dat er een kortsluiting of een breuk in de bedrading zit.

oldford 0
badge

14 jaar

IK heb de EGR klep vervangen en ongeveer een 1 uur gereden ,het motor lampje is uit en hebt weer vermogen. Dus het probleem van mijn Sintra was dat de EGR klep defect was, alleen reageert het laat op de ECU( Motor computer ) dat denk ik omdat het opgelost is voor dit moment.

shamindra 0

14 jaar

IK dacht dat de probleem opgelost was, ik heb 2 uur lang gereden zonderdat het Motorstorings lapm brande en had alle vermogen, zonder iets te doen. Nu na een uur wil ik weg en ja de motorstorings lamp brand weer en niet meer boven 3500 toeren te krijgen.


Er was een draadbreuk in de uitlaat circulatieklep die naar de ECU ging( grijsdraad.Nu is het probleem opgelost

shamindra 0

14 jaar

Weer uitlezen, hoeft niet hetzelfde te zijn.
Mocht het weer P0400 zijn dan even vragen wat er bij staat, signaal laag of hoog of doorvoer te laag of te hoog.
Als er geen draadbreuk of kortsluiting is, blijft er slechts 1 ding over: de ecu is kapot.

oldford 0
badge

14 jaar

Hoe kan het de ECU het zou kunnen zijn. De fout zou dan niet weg en na een tijdje terug moeten zijn. Zijn er nog andere drukschakelaars wat het nog zou kunnen zijn?

shamindra 0

14 jaar

Slechte soldering. Koud werkt het nog, maar als de ecu warmer word krijg je een probleem.

oldford 0
badge

14 jaar

[quote=shamindra]DRAADBREUK GELOOF IK NIET IN.[/quote]
Waar ik niet in geloof is sinterklaas..

stefan84 0

14 jaar

En vergeet de kerstman niet.

oldford 0
badge

14 jaar

.

shamindra 0

14 jaar

.

shamindra 0

14 jaar

.

shamindra 0

14 jaar

.

shamindra 0

14 jaar

.

shamindra 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Sintra of stel zelf een nieuwe vraag.