close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Sintra: Roetmeting te hoog en wisselend vermogen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 DTH

Hallo allemaal ik heb sins 1 1/2 jaar een sintra diesel, maar ik heb een probleem.
bij de keuring is gebleken dat de roetmeting niet goed was veel te veel roet dus.
als ik snel optrek dan heb ik niet konstant vermogen, maar het wisselt, net als hij steeds inhoud
er brand geen motor kontrole lamp dus ook geen fout,dacht ik zo.
Kan dit er mee te maken hebben dat de roetmeting ook slecht is?
Ik lees veel problemen met de EGR klep, wat is dit waar zit ie, en wat kan ik ermee?
Ook lees ik het een en ander over de luchtmassa meter, hoe kan ik die reinigen zonder te beschadigen?

Graag wat hulp en advies,

Alvast bedankt,

Rinus

Geplaatst door

Rinus.Hallema (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zit de roetkat niet verstopt??

Deze kun je eventueel leeg halen, hierdoor zal de roetwaarde al flink zakken..

ben hierdoor met een Ford focus '00 van Kwaarde 2,7 naar 1,1 gegaan., en dat is erg netjes voor een Turbodiesel van oudere generatie (TDDI-90)

Willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

hallo willem,
bedankt voor je reaktie, hoe kun je die schoonmaken?
loshalen en leegkloppen?

Rinus.Hallema 0

14 jaar

ik heb hem leeg gehaald..

dit met een lang ijzer vcorwerp en grote hamer, doe wel een stofkapje op, er goed is het niet...

voor dit uit te voeren kan je eerst nog de waarden van de motorregeling na laten kijken zo kan je uitsluiten of drukschakelaars en dergelijke goed werken...

Ik weet dat het voor de roetmeting geen probleem is deze roetkat leeg te halen, tot nu toe heeft het bij mij alleen maar tot lagere roetwaarden geleid.

willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

toch een egr probleem deze afsluiten middels een blindpakking en je probleem is opgelost. gr john

Afsluiten van de EGR bij de Opel Deisel motoren zal resulteren in noodloop

Willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

kun je de egr klep en buis schoonkrijgen?

Rinus.Hallema 0

14 jaar

kan wel maar afsluiten is beter

ik heb niet al te veel ervaring met deze diesel motoren, helaas...

je ken eens kijken of je er goed bij kan om de EGR te reinigen...

Willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

Ok ik zal het eens bekijken en evt proberen af te sluiten.
mocht hij idd in noodloop gaan dan moet ik kijken of hij schoon te maken is.
alvast bedankt
Gr, rinus

Rinus.Hallema 0

14 jaar

[quote=johndoornbosch]kan wel maar afsluiten is beter[/quote]
Heb je bij deze diesels al eens een EGR afgesloten dan...

Alle bij mij bekende die deze hebben afgesloten hadden per direct een motor lampje en GEEN vermogen meer..

tis geen VW..

maargoed, wie niet waagt.....


Willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

Blijft maagd

Audifreak763 0
badge

14 jaar

heb je gegoogled willem.... in nr 9 had je nog niet veel ervaring met deze diesels. gr john

Veel of weinig ervaring maakt in dit geval niet uit. Willem heeft gelijk.
Afsluiten bij deze motor levert je foutcode op, een brandend lampje, noodloop en vermindert vermogen.

oldford 0
badge

14 jaar

[quote=oldford]Veel of weinig ervaring maakt in dit geval niet uit. Willem heeft gelijk.
Afsluiten bij deze motor levert je foutcode op, een brandend lampje, noodloop en vermindert vermogen.[/quote]
dan blijft alleen nog over een defekte kat

Verstopte of Defecte EGR geeft bij deze motoren meestal storing..

je kan in iedergeval die roetkat leegmeppen!!

willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

[quote=johndoornbosch]heb je gegoogled willem.... in nr 9 had je nog niet veel ervaring met deze diesels. gr john[/quote]
Weinig sleutel ervaring aan deze diesels..

omdat ik er geen in onderhoud of in de vrienden en kennissen kring heb rijden, omdat ik aanschaf van deze diesels van voor 2002 probeer af te raden ivm onbetrouwbare brandstof pomp..

heb 2 astra-G diesels hier bijde Y17DT 1.7 Dti's en daar is tot nu toe nooit wat meer mee geweest dan normaal onderhoud en een krukassensor.

Dat neemt niet weg dat ik topic's over deze diesels niet volg, ik kan er maar wat van leren, maar blijft het ingewikkede dingen vinden, met al die vaccumzooi en dergelijke...


willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

Hallo heren technici,
Ik ben intussen wat aan het sleutelen geweest en heb ontdekt dat je bij deze motor de EGR niet af kunt sluiten.(construktief niet mogelijk)
De EGR klep zelf is makkelijk toegankelijk en heb ik gereinigt.
Wat de roetkat betreft, die is niet leeg te meppen(aan beide zijden een lange buis met diverse bochten) en door zagen en later lassen leek me niet zo'n goed plan.
Ik heb twee keer een busje injektotreiniger door de brandstof gedaan en de motor flink op z,n donder gegeven.
dit was kennelijk voldoende want hij is nu goedgekeurd.

Groeten, Rinus

Rinus.Hallema 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Sintra of stel zelf een nieuwe vraag.