Wie kan mij helpen met het volgende probleem:Onlangs probeer ik mijn auto te starten, de startmotor gooit de moter 1x rond en stopt, vervolgens probeer ik het nog een keer, maar wanneer ik de contactsleutel doordraai gaan alleen de controlelampjes op het
dashboard uit en wordt de startmotor niet rondgegooid. Laat ik de sleutel weer los ( contactstand ) lichten de lampjes weer heel langzaam op, het is nu nog wel mogelijk om de auto aan te duwen. Heb er al een andere accu in gehad maar dat is niet de boosdoener. Gisterenochtend probeerde ik weer te starten, nu lichten de controlelampjes niet meer op, alleen die van de olie deed het nog heel flauw, ook aanduwen werkte niet meer. Wat kan dit zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt toch wel erg veel op een kapotte accu,was die accu die jij geprobeerd hebt wel goed!!.
Kijk ook eens naar de massastrip tussen versnellingsbak en chassis (links voor).
Hans
Kijk eens naar de verbinding -pool accus en chassis..... daar wil wel eens wat corrosie optreden, schoonmaken en weer verbinden
20 jaar
Dynamo niet stuk??
Als er een diode stuk is kan de dynamo de accu leegtrekken
de meest voor de hand liggende dingen kunnen zijn,
de dynamo die de accu niet meer bijlaadt
de accu die defect is (kan ook bij die andere accu zijn)
de v snaar tussen de dynamo en krukaspoelie ontbreekt doordat hij is gebroken, of deze snaar slipt.
kijk eens met behulp van een multimeter of de laadspanning bij draaiende motor +/- 14 volt is. is deze rond de 14 volt dan is je dynamo in orde qua laadspanning. zit deze lager dan de 12 volt dan zou ik deze eens vervangen.
succes.
gr,
martin.
20 jaar
Bedankt voor de snelle reacties, wat betrefd de accu, deze is het zeker niet, ook de verbinding van de -pool met het chassis is goed, zelf vermoed ik dat het startmotorrelais het probleem is. Heeft iemand hier ervaring mee?
20 jaar
Accu kun je laten testen, bijvoorbeeld bij de Brezan. Je kan ook een accutester kopen, maar die is knetterduur. Als je de accu test weet je in ieder geval zeker dat het de accu niet is
20 jaar
Is je contactslot nog wel goed dan?? Anders start de motor ook niet....
Ik wil iedereen die gereageerd heeft hartelijk danken en met name Hans W, het was inderdaad de massastrip tussen de versnellingsbak en het chassis, toen ik deze demonteerde brak hij spontaan in twee. Nieuwe strip gemonteerd en nu loopt hij weer als een zonnetje.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar