close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel C-Kadett: Ombouw

Bouwjaar: 1978

Hey luitjes,
Ik rij nu al bijna 2 jaar in een corsa a, met 2.0 motor, heb er een hoop aan gedaan, en alles is nu eigenlijk goed, er valt niks meer aan te sleutelen. Dus de lol gaat er langzaam af haha.

Nu was ik ff aan het neuzen op internet, en viel het oog op een nieuw project, een 2.4 in een c-kadett bouwen. Ziet er niet al te moeilijk uit en het is volgens mij wel betaalbaar.

Maar wat moet er allemaal veranderd worden? Dacht alleen het volgende:
- Carterpan overzetten
- Achteras, motor, bak, vooras, van ascona of omega?
- remwerk
- benzinepomp?

En over de 2.4 omega motor, is dit niet een langzaam geval? Hoeveel pk's heeft zoiets, of kan ik beter aan een andere motor denken?

Weet toevallig iemand site's met meer info, of heeft iemand meer info?

Bedankt alvast, Gr Wouter

Geplaatst door

Jaydeem15209 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb een kennis met zo'n auto. Is erg snel met optrekken maar topsnelheid heeft ie bijna niet. Had dus een 2.4 uit een omega. Met een injectie erop van een Monza 3.0 dacht ik. Deze was dus passend gemaakt voor een 4 cylinder. versnellingsbak van een Manta GSi en een achteras van een c-kadett 1600. Dus die overbrengingen klopten voor geen meter meer maar trekken dat ding!! Als je een kadett 1600 te pakken kunt krijgen hoef je de vooras niet om te zetten. Kun je de remmerij van een Record nemen. Als je een 1200 hebt moet er wel een andere vooras onder. Makkelijk is het als je een automaat hebt. Dan kun je er zo een 5-bak onder hangen. Ander moet je de tunnel aanpassen. Je kunt er ook Webers of Solex carburateurs op zetten. Dan heb je geen retourleiding nodig voor je benzinepomp.

roykejanssen 0

19 jaar

Hmm oke thx voor de info, ik hoor meer over die injectie, is het standaard 2.4 blok met carb dan?
En de bak die normaal bij de 2.4 zit, werkt dat niet? omdat je het over een manta bak hebt.
O ja nog ff een ding, past een 2.4 zo in de kadett? of moeten er zelf motorsteunen e.d. gecreerd worden?
Wordt dus nog een hele zoektocht om alles bij elkaar te krijgen.

Jaydeem15209 0

19 jaar

Volgens mij moet dat ook werken, je moet alleen (trouwnes bij elke 5-bak) een nieuw gat maken in je tunnel waar je pook uit te voorschijn komt. Nee, standaard 2.4 motor is ook met een K-Jetronic injectie. Maar alle kadetjes waren met carburateur, dus als je wilt gaan injecteren moet je een retourleiding naar je brandstoftank hebben. OF je zult een tank moeten hebben van een kadett GT/E maar die vind je denk ik nergens meer op vandaag. 2.4 past er zo in, motorsteunen moet je zelf maken. Ook je cardanas moet aangepast worden omdat deze korter is als je een 5-bak hebt. Weet niet of je die moet maken of ergens anders vandaan kunt halen. Is een leuk project hoor. Opel is net Lego; past allemaal!

roykejanssen 0

19 jaar

Weer bedankt voor de info, op de tank is toch wel een retour aansluiting te maken?

Ik heb er nog geen haast mee, ben bezig met uitzoeken wat ik allemaal nodig heb en wat het ongeveer gaat kosten. Heb al wel op een motor, bak, en diverse assen geboden, eerst maar eens onderdelen verzamelen.
Ik heb alleen geen beschikking over een brug, hoop dat het allemaal lukt zonder brug.

Jaydeem15209 0

19 jaar

Wouter,
Vergeet ook niet om de koeling ook aan te passen,en weet waar je aan begint je komt voor onverwachte problemen te staan waar wel een heel veel tijd ik gaat zitten.
Hier heeft jaren een renault 4 gereden waar in ze een V8 motor hadden geplaatst,dus er is hoop voor jou.

Hans

Hans4037 0
badge

19 jaar

Als je je informeert kun je er niets mis mee doen. Er rijden tientallen van zulke C-kadetjes rond in Nederland. In Duitsland misschien wel honderden. En ook nog TUV gepruft. Het is aan te raden om je Vin van de waterpomp te halen. Een 2.0, 2.2, en 2.4 die in de C-kadetjes gaan hebben deze nl op de waterpomp zitten en draait dus nagenoeg (Viscokoppeling) altijd mee. In plaats hiervan kun je een electrische vin plaatsen. Kijk ook eens op
http://www.opelkadettcclub.nl
http://www.opelkadettc.net/main.html

roykejanssen 0

19 jaar

hoi wouter
ik heb zelf een c kadett met een 2.2E erin.
Je hebt een carterpan nodig van een b manta 1600 1900 2000 of van een c kadett 1600/1900 met aanzuigbuis. Alleen de carterpan zit met m6 vast en bij 2.4 is dat m8. Motorsteunen neem je van een 1600 kadett. Je moet ook een ander inlaatspruitstuk hebben, bij een 2.4. Want dat is erg hoog dus je motorkap sluit dan nietmeer. Dus van een 3.0 inkorten of van een 2.2e nemen je uitlaat spruitstuk kan je beter ook van een 2.0 of 2.2 injectie nemen dan kan je zo een 2.0 sportuitlaat kopen voor een c kadett. Injectie van de kabelboom stelt niet veel voor daar ben je zo uit motronic 1.5 zit erop (beter is weer van een 2.2e LE-jetronic heeft geen labda sonde)de versnellingbak van de 2.4 kan je gewoon gebruiken alleen je moet dan wel je kadett aandrijf as en die van de omega combineren nieuw gat in de vloer hoeft ook niet. Je kan die plaat aan je bak gewoon inkorten inclusief stang naturlijk. heb je nog vragen dan zie ik het vanzelf
groeten joe

rekord_joe 0

19 jaar

Phoee een hoop informatie in 1 keer :) Het klinkt allemaal nog wel te doen, maar ik zie dat je wel erg veel onderdelen van verschillende auto's nodig hebt. Hoe ben jij er aan gekomen? Want hier op de slopen staan weinig manta's en omega's. En op marktplaats is het ook schaars. Heb je geen site of foto's van je auto?
Ik snap verder je hele verhaal, maar alleen over die plaat aan de versn-bak inkorten vat ik ff niet.

Bedankt voor alle info (iedereen)!!

Jaydeem15209 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.