close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Corsa: Elektrisch raam werkt niet meer

Bouwjaar: 2002, Motorcode: benzine

Hallo, het elektrisch raam van de bestuurders kant kan niet meer open.Toen ik de bekleding wou verwijderen zag ik al onderaan de deur in de openingen voor de afvoer van water 2 witte Pvc stkujes uitsteken.Nu zag ik dat op 1 vertikale en 1 horizontale raamgelijder er een wit pvc stukje(soort geleider)zit en die 2 stukjes vandaar komen.
Hoe kan ik dit vervangen want raam staat omhoog en je kan er niet aan?
Normaal werkt de bedieningsknop en denk ik dat de motor misschien defekt is?
Hoe verwijder ik best de motor?
Is die dan gemakkelijk terug te plaatsen?
Wie weet meer over deze werkwijze?
Mvgr Md

Geplaatst door

dupl-u-18337-5dd14a0449b60+md (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Neerdraairuit voorportier uit- en inbouwen

C005200

Uitbouwen, demonteren

Aanwijzing: Het uitbouwen van de neerdraairuit (elektrisch en handmatig) voorportier is voor alle modelvarianten hetzelfde.

1. Binnenbekleding voorportier demonteren

2. Waterdichte folie gedeeltelijk lostrekken

3. Neerdraairuit met kunststof wig vastzetten

4. Achterste geleiding neerdraairuit (geleiderail) (1) en geleiderail ruitmechanisme (2) losboren
• 4 klinknagels losboren


5. Neerdraairuit van ruitmechanisme demonteren (3) en verwijderen
Aanwijzing: Op positie (3) van de detailafbeelding worden de uitbouwpositie van de neerdraairuit en de positie van het ruitmechanisme weergegeven.
• 2x bout eruit draaien




6. Klinknagelresten uit geleiding ruitmechanisme en geleiding neerdraairuit achter tikken


Inbouwen, monteren

7. Glijstuk schaarmechanisme met speciaal vet insmeren

8. Glijstuk van schaarmechanisme in geleiding ruitmechanisme schuiven (4)

9. Geleiding ruitmechanisme en geleiding neerdraairuit achter vastklinken
• 4 stalen blindklinknagels Ø 4,8x11 gebruiken




10. Neerdraairuit aan ruitmechanisme monteren
• 2x bout indraaien
Aanwijzing: Bouten neerdraairuit handvast monteren.


11. Neerdraairuit naar beneden en naar boven draaien
• 2 bouten (neerdraairuit) aanhalen


12. Waterdichte folie vastplakken
Aanwijzing: Beschadigde waterdichte folie vervangen.

13. Binnenbekleding voorportier monteren

kleijn 0

16 jaar

Neerdraairuit voorportier uit- en inbouwen

C005200

Uitbouwen, demonteren

Aanwijzing: Het uitbouwen van de neerdraairuit (elektrisch en handmatig) voorportier is voor alle modelvarianten hetzelfde.

1. Binnenbekleding voorportier demonteren

2. Waterdichte folie gedeeltelijk lostrekken

3. Neerdraairuit met kunststof wig vastzetten

4. Achterste geleiding neerdraairuit (geleiderail) (1) en geleiderail ruitmechanisme (2) losboren
• 4 klinknagels losboren


5. Neerdraairuit van ruitmechanisme demonteren (3) en verwijderen
Aanwijzing: Op positie (3) van de detailafbeelding worden de uitbouwpositie van de neerdraairuit en de positie van het ruitmechanisme weergegeven.
• 2x bout eruit draaien




6. Klinknagelresten uit geleiding ruitmechanisme en geleiding neerdraairuit achter tikken


Inbouwen, monteren

7. Glijstuk schaarmechanisme met speciaal vet insmeren

8. Glijstuk van schaarmechanisme in geleiding ruitmechanisme schuiven (4)

9. Geleiding ruitmechanisme en geleiding neerdraairuit achter vastklinken
• 4 stalen blindklinknagels Ø 4,8x11 gebruiken




10. Neerdraairuit aan ruitmechanisme monteren
• 2x bout indraaien
Aanwijzing: Bouten neerdraairuit handvast monteren.


11. Neerdraairuit naar beneden en naar boven draaien
• 2 bouten (neerdraairuit) aanhalen


12. Waterdichte folie vastplakken
Aanwijzing: Beschadigde waterdichte folie vervangen.

13. Binnenbekleding voorportier monteren

kleijn 0

16 jaar

Amai tof zeg zo'n uitleg !!!!
Maar ik zie nergens iets vermeld over de motor.
Ik denk namelijk dat de motor stuk is?
Kan je de motor eruit nemen zonder het raam mechanisme te moeten verwijderen?
Zo ja, dan zo ik die motor eens kunnen testen op het andere portier.
Maar alvast bedankt voor die geweldige uitleg.
Mvgr Mario

[quote=md]Amai tof zeg zo'n uitleg !!!!
Maar ik zie nergens iets vermeld over de motor.
Ik denk namelijk dat de motor stuk is?
Kan je de motor eruit nemen zonder het raam mechanisme te moeten verwijderen?
Zo ja, dan zo ik die motor eens kunnen testen op het andere portier.
Maar alvast bedankt voor die geweldige uitleg.
Mvgr Mario[/quote]
moet ik even voor je zoeken straks of morgen heb je het groetjes

kleijn 0

16 jaar

Motor voor elektrische ruitbediening voorportier uit- en inbouwen

N227100 / N227200

Uitbouwen, demonteren

1. Ruitmechanisme voorportier uitbouwen - elektrische bediening/handmatige bediening

2. Motor ruitmechanisme uitbouwen
• Motor ruitmechanisme van stangenstelsel demonteren
– 3x bout (pijlen) eruit draaien






Inbouwen, monteren

3. Motor ruitmechanisme inbouwen
• Motor ruitmechanisme aan stangenstelsel monteren
– 3 bouten vastdraaien



4. Ruitmechanisme voorportier inbouwen - elektrische bediening/handmatige bediening

5. Niet-permanente geheugens programmeren

maar ik zou eerst even kijken of je schakelaar niet kapot is heb zelf nog nooit de motor hoeven vervangen al wel twee keer de schakelaar van mijn calibra en mijn omega kijk daar eerst even naar voor dat je je zelf moeilijk maakt je zou ook nog even de stekker in de deur bij het scharnier los kunnen trekken en weer bevestigen

kleijn 0

16 jaar

Voor ik zover heb uitgetest is de schakelaar niet stuk.
Volgens de gegevens dat je me bezorgt moet ik dus voor de motor te verwijderen ,toch het raam mechanisme demonteren.Nu er een pastiek geleider stukje is afgebroken van de raamgeleider zal ik toch het raam mechanisme eruit moeten halen.Het is enkel dat je niet goed kan zien in de deur hoe alles juist gemonteerd zit vind ik.
Je weet niet of je demonteerd en terug monteerd of je goed bezig bent. Vooral voor de eerste keer je dit wilt uitvoeren.
Vandaar dat ik soms meer uitleg vraag. Waar moet je bvb (Neerdraairuit met kunststof wig vastzetten)?
Is dat aan de binnenkant ergens in de deur of doen ze dat aan de ruit zelf vb met enkele wasknijpers tussen raam en deur carrosserie als je me begrijpt?
Toch weer bedankt voor al die informatie en de moeite dat je doet.
Geweldig!!!!
Groeten MD
P.S. Ik weet niet of ze ergens hier in Belgie zo'n werkplaats hand boek hebben?

[quote=md]Voor ik zover heb uitgetest is de schakelaar niet stuk.
Volgens de gegevens dat je me bezorgt moet ik dus voor de motor te verwijderen ,toch het raam mechanisme demonteren.Nu er een pastiek geleider stukje is afgebroken van de raamgeleider zal ik toch het raam mechanisme eruit moeten halen.Het is enkel dat je niet goed kan zien in de deur hoe alles juist gemonteerd zit vind ik.
Je weet niet of je demonteerd en terug monteerd of je goed bezig bent. Vooral voor de eerste keer je dit wilt uitvoeren.
Vandaar dat ik soms meer uitleg vraag. Waar moet je bvb (Neerdraairuit met kunststof wig vastzetten)?
Is dat aan de binnenkant ergens in de deur of doen ze dat aan de ruit zelf vb met enkele wasknijpers tussen raam en deur carrosserie als je me begrijpt?
Toch weer bedankt voor al die informatie en de moeite dat je doet.
Geweldig!!!!
Groeten MD
P.S. Ik weet niet of ze ergens hier in Belgie zo'n werkplaats hand boek hebben?[/quote]
ja het is wat wat werk je weet wat kapot is ga naar de opel dealer en laat zien wat je moet hebben dat werkt misschien wel wat makkelijker dan zie je wat

kleijn 0

16 jaar

Goede ttip en was ik ook eventjes van plan ter plaatse eens te informeren en nu de bekleding eraf is zullen ze misschien de motor uitmeten en kan ik het gebroken stukje ter plaatse eens laten zien.
Maar toch vriendelijk bedankt hoor voor uw tips .
Mvgr Md

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.