Beste,
Mijn opel heeft de brandstofpomp kapot (zegt de garage).
Nu heb ik zelf het één en ander uitgezocht en zo blijkt dat de brandstofpomp
een mechanisch en een elektronisch gedeelte heeft.
Ik heb de garage opgebeld met de vraag welk gedeelte kapot was.
De garage had geen antwoord...toen heb ik de mensen van de dieseltechniek opgebeld
waar de garage onze auto naar toe had gebracht omdat, de garage zelf niet het app. had
om de pomp te testen.
Deze mensen van de dieseltechniek konden mij vertellen dat het elektronische gedeelte kapot was.
Nu is mijn vraag weet iemand hier hoe ik dit zo voordelig mogelijk op kan lossen..?
Ik ben zelf absoluut niet handig. Misschien zijn hier handige mensen aanwezig?
Het vervelende is gewoon dat mij dit overkomt voor de 2e keer in 2 jaar...er zit dus nu een ruilpomp in.
En uiteraard geen garantie meer....de 1e x heb ik XXXX euro betaald...dat ben ik nu echt niet van plan.
Wie o Wie kan mij helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dag, soortelijk probleem gehad met mijn astra g 1998 1.7 td
dieselpomp was stuk, in de garage prijs ruilpomp xxx euro
op internet gezocht voor een oplossing, bedrijven in belgie en nederland die de electronica eraf halen en herstellen.
pomp is hersteld voor yyy euro
wagen heeft ondertussen alweer 30.000km erbij is tip top in orde.
IK weet niet of uw type dieselpomp ook hiervoor in aanmerking komt.
vriendelijke groeten
Opel Astra G 2.0 DI
Voor diegene die met een fopspeen genoegen neemt.......
Let wel op...... enkel de elektronica repareren betreft een deelrevisie, geen volledige revisie vandaar ook een groot prijsverschil, een halve oplossing vaak.
Het genoemde bedrag betreft een nieuwe Bosch VP-44 pomp. (Bosch zelf ondersteund al 2jaar geen revisie meer) zij hebben ter compensatie,
de prijzen van nieuwe pompen dan ook verlaagt.
Soms is het mogelijk enkel de elektronica te vervangen maar vaak zie je (wordt je niet altijd vertelt, of men kan de pomp zelf niet testen) dat er veel meer met de pomp aan de hand blijkt te zijn.
Na het vervangen van de elektronica dient de pomp 1uur test te draaien. Pompen met een hoog aantal km achter de kiezen doorstaan de test niet (zuigers uitgesleten in het pomphuis)
In de eerste instantie merkt men hier niets van omdat het euvel (slijtage) er langzaam insluipt, de pomp heeft beduidend minder brandstofopbrengst en doorstaat zodoende de test niet.
Je moet het zo zien : alle waar is naar z'n geld.
Gr. paul
een opel van deze leeftijd heeft een dagwaarde van xxxx euro, het eerste kruisje is een ''1".
(ik type maar geen bedrag meer, komen meteen kruisjes te staan).
als je voor deze auto ditzelfde bedrag moet investeren in een revisie pomp of nieuwe ben je verkeerd bezig.
daarom is het vaak zinnig een xxx uit te geven voor vervanging van de elektriek.
Ben ook 2 keer de klos geweest en praat uit ''ervaring'', ik ben in mijn gevallen overtuigd dat de electronica weg was gezien de aard van de storing, heb echter gekozen voor de dure revisiepomp met 4 kruisjes.
13 jaar
Beste Mensen,
Mijn auto begaf het 3mnd geleden...na een hoop gedoe waren wij erachter...de ecu van de brandstofpomp zou kapot zijn.
Stad en land afgezocht naar dit kastje...gereviseerd 100% garantie dat dit kastje goed is!
Nu hebben wij het kastje erop gezet ...nieuwe pakking etc...maar hij pakt niet aan.
Het lijkt erop dat de accu leeg is gelopen ...dus met startkabels en zelfs ff slepen mocht niet baten...
Ook ff de + en - kabel van de accu afgehaald een min. om de computer te resetten...ook niks...
Moeten we soms ontluchten ....? Iemand nog ideeen...
dan wellicht toch het mechanische gedeelte van de pomp kapot...???
Een bedrijf gespecialiseerd in dieseltechniek heeft vastgesteld dat het ecu kastje kapot is....en hier hebben we ook voor betaald !
Anders ma ff m'n kapotte astra g 2.0 di bij hun voor de deur parkeren of niet??
Reactie verplaatst door Moderator.
Nu 4 mnd verder...
Wij hebben de auto opnieuw aan de computer gehad...
Nog steeds geeft deze aan dat de brandstofpomp dan wel de ecu kapot is...dit terwijl er een nieuwe opzit..
Waarschijnlijk is het een sensor voor de ecu..
Nu gaat de auto naar Groningen ecutronics
13 jaar
Na ruim 6 mnd is de auto nu eindelijk gefixed...de ecu is vervangen en de motorcomputer ook en rijd weer prima...
Hele coulante mensen trouwens in Groningen van ECU-tronic!
Ik kan mensen aanraden hier naar toe te gaan!
Niet duur en service!
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar