Opel Corsa: EXPERT gevraagd: Zeer lastige storing motor c1.4 nz CORSA B

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: C1.4NZ

Hallo,

Auto is al bij 2 garages geweest. Storing nog niet opgelost!

Wie weet raad met deze zeer pittige storing!!??

Omschrijving storing:
Bij stationeer lopen op willekeurige momenten zakt het motor toerental helemaal in elkaar tot bijna afslaan, vervolgens wordt dit automatisch heftig gecorrigeerd tot ca 2000 toeren en daarna zakt alles weer in tot bijna afslaan... Dit blijft zich maar herhalen totdat de auto echt helemaal afslaat. Vooral afremmen en dan tot stilstand komen wilt vaak direct leiden tot deze storing.

De auto kan ook zo een maand goed rijden zonder deze klacht te vertonen (laatst nog 300 km mee gereden op 1 dag zonder problemen). Ik heb wel het vermoeden dat met vochtig/regen (en ookwel koud) weer de storing sneller optreedt. Constant rijden is geen probleem. Maar afremmen tot stilstand is gewoon niet meer te doen. Dan gaat het toerental helemaal flippen...van heel laag tot weer 2000 toeren...

Koude start is GEEN PROBLEEM en gaat altijd goed. Juist even daarna als je moet wachten voor stoplicht is het raak!

Inmiddels vervangen:
- stappen motor
- map sensor
- lambda sonde
- bougies
- benzine filter
- kompleet andere carbrateur geprobeerd met injector stappen motor etc.
- andere bobine en vonkverstreker van de sloop
- Vacuum slang naar map sensor vernieuwd
- koelvloeistof temp sensor
- luchtfilter vernieuwd
- verdelerkap punten gekontroleerd en zijn nog als nieuw
- inspuiten met WD40 geprobeerd... geen succes

(ps, het lijkt er trouwens wel op de de kat. helemaal leeg is. Uitlaat klinkt ook beetje hol. Garage zei ook al dat kat. waarschijnlijk er helemaal uitgetrild was of gebrand.. CO was ook aan hoge kant, maar kreeg hem wel door keuring... officieel was dit te hoog voor keuring.) Lambda meet alleen vooraan, dus niet na de kat! )

Compressie van alle 4 cilinders was echt nog voorbeeldig en bijna alle 4 gelijk (is dus getest)

Klinkt dit bij iemand bekend of wie weet wat dit kan zijn?

herb18T

Geplaatst door herb18T (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

51 Reacties

sjaak10918 (0) PRO, 15 jaar geleden

vuil in de tank ?

herb18T (0), 15 jaar geleden

Geen idee... hoe test ik dat?? en waarom zou dat deze storing veroorzaken?

ps. lees even toevoeging over lege kat.

kleijn (0), 15 jaar geleden

als je de lampda sonde eens losmaakt wat doet die dan nieuwe bougikabels ik heb dit met mijn omega gehad was de catalisator kapot was dicht dicht gaan zitten met olie die verbrande na dat ik de kleppendeksel pakking had vervangen had de olie in de bougie gaten in het motor blok laten lopen waardoor de cat verbrandde toen ik ging rijden met als gevolg teveel tegendruk in het secundair lucht sijsteem

JAN/DODGE (0) PRO, 15 jaar geleden

Kan de stationair-toerental-regeling ECU zijn.

moderator (0) PRO, 15 jaar geleden

Vandaag 15:04:17

herb18T
Particulier
Echte naam: Herb
Woonplaats: Gelderland
Geregistreerd: 7 juni 2007
Berichten: 37
E-mail


Zit er een luchtmassameter op Corsa B C1.4 NZ ?? En als die erop zit, waar zit deze dan en wat kosten ze ongeveer?

Gr.


#2 Vandaag 16:20:43

oldford

Volgens mij niet. Deze motor heeft een map-sensor.


Vandaag 17:51:50

Willem12089

Geen luchtmassameter, map sensor, deze hangt aan het schutbord.

Willem

Postings verplaatst door moderator om dubbele antwoorden voor dit probleem te voorkomen

sjaak10918 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=sjaak10918]vuil in de tank ?[/quote]
krijgt ie gewoon ff geen brandstof als er wat voor de leiding ligt (wordt er in gezogen), wordt er minder brandstof gevraagd, gaat het mss drijven / zweven in de brandstof of door het klotsen gaat het soms voor de leiding liggen.

Tank demonteren en schoonmaken

Santa (0), 15 jaar geleden

En niet te vergeten de filtertjes checken....

Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Santa]En niet te vergeten de filtertjes checken....[/quote]
Die had de TS al vervangen. Zie #1

Gr.

Santa (0), 15 jaar geleden

Hij heeft alleen HET benzinefilter vervangen, toch?

Zitten er verder geen filtertjes meer in het aanzuigcircuit?
Aanzuigbuis in de tank?

Ik roep ook maar wat.....

Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden

Voor de pomp in de tank zit inderdaad een zeef maar als de auto verder normaal rijdt, zal daar het probleem niet zitten. Voor de rest zit er alleen een leidingfilter tussen.
De klacht is ook bij een stationair toerental, niet bij een verhoogd.
Ik zou eerst een een 4-gas meting (laten) doen bij koude motor. Dit geeft vaak meer inzicht in wat er tijdens de opwarmfase gebeurt. Allen en nog wat maar zo klakkeloos vervangen helpt alleen de verkoper van de onderdelen.............

Gr.

texasman (0), 15 jaar geleden

ik heb hetzelfde probleem met mijn 1993 astra.In mijn geval vanochtend helemaal niet meer aan te krijgen.
Nou is er dit weekend wel heel veel regen gevallen en ik denk serieus dat het een vochtprobleem is.
Ik heb deze auto nu ruim een jaar en toen ik hem kocht deed ie t prima,toen de herfst duidelijk inzette vorig jaar kreeg ik problemen.Bij mij is de koude start soms lastig maar start altijd wel (tot vanmorgen dan!) maar de motor kan zo ook weer uitvallen of bokken.Het gekke is dat het probleem weg is zodra de motor op temperatuur komt,dus vanaf het moment dat de thermostaat in het koelsysteem open gaat. En met goed weer dus geen enkel probleem.Paar keer wegenwacht erbij gehad en die dacht aan een ontstekingsprobleem (hallgever) maar dat geloof ik niet echt aangezien het dus duidelijk alleen tijdens de mindere jaargetijden een probleem is.
Ik heb echt geen idee wat het is en hoop dat de informatie die ik toevoeg kan helpen bij t zoeken naar een oplossing.

autobedrijf van breugel (0) PRO, 15 jaar geleden

is er geen vacuum lek?
misschien rembekrachtiger lek of inlaat spruitstuk pakking kapot.

texasman (0), 15 jaar geleden

schommelend toerental kan inderdaad een lek spruitstuk zijn.Dit is te controleren door met draaiende motor het spruitstuk in te spuiten met remmenreiniger.Als de motor hierdoor sneller gaat lopen zit er ergens een lek.Maar bij mijn auto heb ik geen last van schommelend toerental.....

herb18T (0), 15 jaar geleden

tot zover alvast bedankt voor het meedenken. Er zitten zeker nog wat tips tussen die ik ga proberen.

Ik had alle slangen al echt goed nagelopen, maar ga dit nogmaals doen maar nu ook nat spuiten met lopende motor (ook bij inlaatspruitstuk) of met remreiniger, wat adviseren jullie?

PS:
Waar zitten de slangen en vacuum van de rembekrachter precies, dan focus ik hier ook even op?
Tevens wil ik even de ECU wat bewegen en licht op drukken en de kabelboom hierna toe, waar zit de ECU bij deze auto?

Auto staat nu nog even bij garage (andere garage, voor 3de keer auto voor deze storing weg en ze vinden het maar niet) onder garantie... ze zouden hem uitlezen of er storingen inzitten... vervolg weet ik dus nog niet. Ben nog aan wachten. Maar ik ga er niet weer 100den euros insteken. Dus dit is mijn laatste hoop. Kom ik er niet uit met jullie tips, dan gaat de auto weg...

Wordt vervolgt! en alle tips zijn welkom... me vriendin is alle hoop al in haar autootje verloren... jammer.

herb18T (0), 15 jaar geleden

Nog geen nieuws van garage... grrr. Krijg je he als je onder garantie iets terug brengt, kom je onder aan lijstje

herb18T (0), 15 jaar geleden

Wie weet waar de ECU zit bij deze corsa B???

Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden

Rechtsvoor in de auto tegen de rechter zijkant onder het dashbordkastje achter de afdekkap.

Gr.

herb18T (0), 15 jaar geleden

Bedankt Petje!! ik ga Dinsdag de corsa onder handen nemen...


Weet jij of iemand toevallig ook hoe het met de voorontsteking zit van deze corsa? Is het zo dat bij stationeer toerental de voorontsteking 10 graden moet zijn???

Ik ga namelijk even met stroboscoop lamp de ontsteking timing checken. En dus even kijken of ook de dist. riem goed erop ligt??

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Ps. ik laat het iemand doen die het vaker heeft gedaan.

kleijn (0), 15 jaar geleden

hebben ze al naar de stekker van de gas klep potentie metr gekeken

foklop (0) PRO, 15 jaar geleden

Zoals al eerder door iemand is aangegeven is een viergasmeting nodig. Hiermee kun je vaststellen wat er met het mengsel gebeurt als de auto zo slecht loopt. Tevens lijkt het mij handig als je dan ook het meetwaardenblok bekijkt. Vooral MAP sensor waarde, motortemperatuur, gaskleppos. en lambda zijn interessant om te bekijken.

hellbat (0) PRO, 15 jaar geleden

Mijn idee is de map. Heb het zelf ook al eens aan de hand gehad.

Groeten Marcel

herb18T (0), 15 jaar geleden

@kleijn, ja die stekker hebben de gechecked. Bewogen met lopende motor, en ook iets contactspray erop later. geen succes

@Foklop. Ja zo'n meeting zou heel mooi zijn, alleen de auto heeft de storing op de meeste onvoorspelbare momenten. Nu staat die bij de garage en wat denk je... goed lopen! Erg lastig uit te voeren dus.

@Hellbat. Mapsensor is al vernieuwd, tevens ook het slag tussen de mapsensor en de carbarateur.


Morgen ga ik (met hulp) de auto verder onderzoeken... Ik laat weten of ik wat gevonden heb... maar ik ben er bang voor. Ik hoop dat de auto normaal loop en dat ik de storing kan opwekken op een of andere manier... afwachten dus

herb18T (0), 15 jaar geleden

UPDATE!! LEES AUB

Auto opgehaald van garage, helaas niets gevonden, maar me Pa heeft hem vandaag ook maar eens goed onderzocht.

Het volgende heeft hij gevonden:

-2 bouten waren uit het uitlaatspruitstuk getrild (onderste bouten)! Grote kans dus op valse lucht en - of verkeerd gemeten mengels door lambdasonde....er zitten nu weer 2 nieuwe in.

- De koudestart klep in het luchtfilterhuis blijft maar op warme lucht stand staan, ook met warme motor, 95 graden!!! Dus blijft alleen maar warme lucht aanzuigen!!! Zo gauw je het vacuum slang van dat ronde potje aan zijkant van luchtfilter los trekt, gaat de klep terug in de stand voor koude buitenlucht!!

Hebt vervolgens rondgereden met 2 nieuwe bouten in uitlaatspruitstuk en zonder vacuum op koudestart klep. Auto liep echt veel beter ineens en geen storing meer gehad... wellicht is dat de bijdrage van de nieuwe bouten in spruitstuk!!! (nog even afwachten komende tijd)


VRAAG: Waar zit de regeling van deze VACUUM gestuurde koude start klep? Zit deze in het luchtfilterhuis of tevens de afdekkap van de carburateur?? Want in de slang naar deze klep blijft gewoon vacuum staan wat resulteerd in warme lucht. Kortom wat is er dan kapot??

Bedankt alvast voor meedenken, ik hoop dat alles opgelost is nu. Toch makkelijk zo'n Pa!!

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

Hoorde je de uitlaat ook al lekken dan??

Zo ja, dan kan het met inhouden te maken hebben gehad omdat dan de lambda waarde niet meer klopt.


maar het meeste is nog die warme lucht geweest, dat is echt funest voor het motor vermogen.

Willem

herb18T (0), 15 jaar geleden

Dat klopt idd Willem ...maar de VRAAG:blijft bestaan Waar zit de regeling van deze VACUUM gestuurde koude start klep? Zit deze in het luchtfilterhuis of heeft het vacuum klepje in afdekkap van de carburateur er ook iets mee te maken?? . Kortom wat is er dan kapot??

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

De bak waar ie aan zit.

maar je kan deze vacuum lekker los laten hangen, gaat ie niet minder van lopen.

Willem

herb18T (0), 15 jaar geleden

[quote=Willem12089]De bak waar ie aan zit.

maar je kan deze vacuum lekker los laten hangen, gaat ie niet minder van lopen.

Willem[/quote]
Daar heb je gelijk in enkel straks als het kouder wordt is er niet meer mee te rijden in de opwarm periode ..wat moet ik nog vernieuwen zodat de thermische luchtklep in de filterbak weer normaal werkt..dwz bij koude start rijwindlucht tijdelijk afsluiten is de motor weer op temp dan moet deze rijwindlucht weer in het filter kunnen stromen toch..OK

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ikheb m bij mijn kadett Singlepoint 3winters lang los gehad.

dar liep ie koud niet minder van hoor..

zo ook bij meerdere singlepoint opels los gekoppeld, nooit wat mee gehad, (we zitten tenslotte niet in moskou.

ik rijdt nu al met de 4e opel multipoint met losgekoppelde Gasklep verwarming, (kan het niet meer kwijt met het mantzel inlaat op mijn Combo, koelwater tuutjes moesten van de gasklep af), met alle 4 nooit last gehad.

Willem

herb18T (0), 15 jaar geleden

Willem,

Bedankt voor je info. Ik ga het morgenvroeg eens proberen met koude motor en losgekoppelde koudestart-klep. Ik ben benieuwd er dan normaal mee weg te rijden is.

Ik laat het weten.

@ Willem . je zegt: "de bak waar ie aan zit". Bedoel je dat als ik de onderste helft van de luchtfilterbak vernieuw waar dat potje aanzit, de klep weer goed werkt op de vacuum?

Groeten,

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

nee aan de andere kant van de slang.

zegt zelf dat de klep werkt

deze opent wanneer de slang word afgenomen.

dat betekend dat er vacuum op het slangetje blijft staan

Willem

herb18T (0), 15 jaar geleden

UPDATE:

Koudestart (warmelucht toevoer) regeling was inderdaad defect. Het vacuum-regelventiel in de afdekkap van de carburateur was defect. Nu met een andere van de sloop werkt de klep weer.

Maarrr.. ik vind de werking erg vreemd. Alleen bij gasgeven (dan valt de onderdruk weg boven de gasklep) gaat de klep iets open voor extra koude lucht. Ik zou verwachten dat wanneer de auto warm is, de klep conitnue de warmeluchtstroom afsluit. Dat is dus niet zo. Dus je zult altijd iets warme lucht aanzuigen. Beetje vreemd toch?? (heb de werking geverifieerd bij opel dealer, en dat werkt inderdaad zo)...

Ben dus nog steeds geneigd om de slang er inderdaad af te laten, en de warme lucht toevoer helemaal niet meer te gebruiken... zijn er nog meer mensen die dit gedaan hebben zonder problemen?

Ik heb vanonchtend koude start geprobeerd met de vacuum slang eraf (dus geen warme lucht), ging prima hoor. Maar het was 13 graden... niet echt koud dus.

Verder lijkt de auto goed te lopen. Stationeer veel stabieler en de storing (tot nu toe) niet meer gehad. Dat is dus goed nieuws.

Groeten,

kleijn (0), 15 jaar geleden

werkt met onderdruk als je gas geeft zuigt die de klep open alleen warme lucht is ook niet goed en als die nu goed loopt ga je toch niet kloten straks is het kouder en dan komt die meneer die het er af gehaald heeft op het forum met problemen zit er niet voor niets op groejes willem2

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=kleijn]werkt met onderdruk als je gas geeft zuigt die de klep open alleen warme lucht is ook niet goed en als die nu goed loopt ga je toch niet kloten straks is het kouder en dan komt die meneer die het er af gehaald heeft op het forum met problemen zit er niet voor niets op groejes willem2[/quote]
Tja uit egen ervaring nog geen probleem gehad.

en anders een schakelbaar vacuumklepje er tussen monteren, zodat je m met de hand kan bedienen.

Willem

snowman11001 (0), 15 jaar geleden

Ik zit zo even mee te lezen en....idd Willem12089 das een goeie oplossing gewoon een afsluiter ertussen plaatsen en je hebt het geheel in de hand.Maar ik vindt het sowieso een rare constructie van Opel hierdoor kan de motor toch nog warme lucht binnen krijgen terwijl die al warm is en het dan niet nodig heeft....en dat kost vermogen reken maar.

kleijn (0), 15 jaar geleden

het zit er echt niets voor niets wordt de lucht die de auto aanzuigt te koud gaat de auto echt slechter lopen sommigen onder ons zullen zich dat wel herinneren moest je hem met de hand op de winterstand zetten deed je dat niet bevroor onderweg je carburateur met als gevolg inhouden zette je de klep om no probleem groetwillem2

snowman11001 (0), 15 jaar geleden

Beste kleijn ..ik ben van 1946 en weet zeker waarover je het hebt met ..WINTERSTAND..vanuit mij loopbaan als auto motor - monteur kan ik mij nog herinneren dat deze auto een ''ECU'' moet hebben, en dat daar een koude start regeling inzit ..Indien de motor steenkoud is zal deze even hoger staionair gaan draaien doordat er dan voor 1-2 ca min meer brandstof wordt afgegeven..zit ik mis dan hoor ik het wel.

kleijn (0), 15 jaar geleden

ja dit is wel leuk mart even over vroeger maar dat was de automatische choke weet je nog de s motor had die de n motor had een hand choke maar dat staat los van de onderdruk doos waar we het nu over hebben een ecu hadden ze nog niet alles ging nog mechanisch hebben we het wel over de carburatie motoren maar ik ben gewoon een hobby,ist hoor die van armoe alles zelf aan zijn auto deed kon geen garage betalen maar daar weet je alles wel van denk ik groetjes willem2

snowman11001 (0), 15 jaar geleden

even OFF Topic

Ja idd kleijn dat klopt toen kon je zelf nog eens iets aan je auto doen carburateur afstellen bv dmv lucht mengsel schroef dat waren nog eens tijden.Ik heb de meeste bijzondere carburateur merken wel zo'n beetje gezien uit die tijd.

De SU / Stromberg was de meest interessante voor mij weet je wel die met dat olie reservaartje deze zaten meestal op Engelse auto’s maar de Weber was toen ook al een bekent merk de carburateur voor de sportieve moderne auto uit de 60/70 jaren.

Ik heb in genoemde jaren nog eens een Lotus/ Europa met een Ford Twin - Cam motor gehad daar zaten ook 2 Webers op gasschuiven moesten voor 99% gelijk opgaan en dat was niet altijd even gemakkelijk. zelfs het uitlaatspruitstuk was afzonderlijk 4 in een zodat de afgevoerde uitlaatgassen elkaar niet konden beinvloeden.dat is vaak nu al standaard bij de meeste auto's met een beetje vermogen.

kleijn (0), 15 jaar geleden

we dwalen af ik heb een triumhf 2000 gehad met die zenith stromberg carb eventjes op elkaar afstemmen dat heb ik geweten heb hem weggebracht anders was ik er nu nog mee bezig geweest maar dan had ik nu wel een oldtimer gehad das dan wel weer jammer groet willem oja met die veer van een meter in de varajet trouwens waarvandaan in gelderland

snowman11001 (0), 15 jaar geleden

Ik woon Regio Doetinchem.

herb18T (0), 15 jaar geleden

UPDATE: Storing nog (deels) aanwezig, MAAR nu gevonden hoe ik het kan oproepen:

Helaas moet ik melden dat de pittige storing van de Corsa wederom deels is terug gekomen. Maar ik hebt nu wel ontdekt dat ik de storing van onregelmatig lopen en daarna geheel in elkaar zakken van het stationair toerental zelf kan oproepen. Dmv het rempedaal…Als ik daarmee een pompende beweging maakt begint het toerental van de motor zeer onregelmatig te worden en kan daarmee geheel inzakken en of zelfs afslaan.

Dus het probleem moet dan wellicht bij de vacuüm vanuit de rembekrachtiger gezocht worden.Er gaat een stijve slang vanuit het inlaatspruitstuk naar genoemde bekrachtiger daar tussen zit een terugslagklepje met nippel aftap (T-ventiel) die weer naar een klein zwart pojte gaat...

mij vraag welk onderdeel is nu de boosdoener hiervan en deze klacht vervelende veroorzaakt …telkens na het remmen..wie het weet mag het zeggen..ik ben wel zeer benieuwd en alvast bedankt voor het meedenken.

Bedankt alvast!

kleijn (0), 15 jaar geleden

kijk even of je vacuumslang naar je rem bekrachtiger niet kapot is

kleijn (0), 15 jaar geleden

[quote=snowman11001]Ik woon Regio Doetinchem.[/quote]
ik kom uit oosterbeek weg ben daar geboren dan weet je wel wat ik bedoel met een touw om een boomtak om een motor te wisselen of we reden naar duitsland was alles nog goedkoper

herb18T (0), 15 jaar geleden

Vacuum slang gecontroleerd, deze is oke.

herb18T (0), 15 jaar geleden

Waar dient dat zwarte potje voor zoals ik boven heb omschreven, waar het dunne slangetje naar toe loopt vanaf het T-ventiel.

En wat is de werking van dit T-ventiel tussen de stugge slang naar de rembekrachtiger?

snowman11001 (0), 15 jaar geleden

@herb18T .Ik had je graag geholpen met de corsa om deze pittige vacuum storing op te lossen maar ik zou het zo ook niet gelijk weten.Maar ik ga er even vanuit dat hier toch div ''Professional Opel monteurs'' meekijken en daar moet deze storing toch een fluitje voor zijn met zo'n duidelijke omschrijving van je klacht ben trouwens benieuwd of zij je de gouden tip geven vvor jou storing.

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

Dat potje in je rembedrkachtiger is een eenrichting klep.

zo blijft de vacuum in de rembekrachtiger in plats van terug te lopen naar het inlaat.

de zijtak is niets meer dan een gewone vaccum aansluiting die na de eenrichting klep zit.

Willem

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Je zegt dat je katalysator leeg is, zijn er geen brokken in de uitlaat geschoten (dempers), waar door de uitlaat-gassen soms niet weg kunnen.

Als je tegen de uitlaat slaat kan je dit soms wel horen, ik filosofeer ook maar wat.

Gr. Harry

snowman11001 (0), 15 jaar geleden

@ berendonck Ik zit ook al mee te denken....:) maar hij/zij schrijft bovenstaand dat deze klacht oproepbaar is dmv van pompen met het rempedaal als de motor stationair loopt en gaat daardoor onregelmatig lopen en zelfs inzakken.dus je komt voor een kruising en je remt af houd rem vast dan moet die klacht zich toch ook voordoen lijkt mij..en dat las ik hier ook ergens dacht ik.

NB: Het lijkt hier sowieso niet om een brokken Kat - keramiek te gaan die ergens vastzit in de demper en of pijp als ik bovenstaande klacht goed lees.

snowman11001 (0), 15 jaar geleden

@ Herb T18 Ik zou zeggen vernieuw gewoon het terugslag 3 weg klepje eens deze zit op een stijve slang die tussen de rembekrachtigere en het inlaat spruitstuk zit ,die moet zorgdragen dat er een constante druk blijft bestaan in de bekrachtiger en die willen nog wel een kapot gaan koste 9,00 euries. Tevens bij mij weten gaat dat dunne slangnetje naar een membraan potje tegen het schutbord en staat wellicht in verbinding met de ECU als vacummvervroeger...maar weet dit niet zeker is ook al weer zo lang geleden voor mij..

succes

herb18T (0), 15 jaar geleden

UPDATE:

Heb het 3 weg terugslagklepje besteld van de rembekrachtiger. Van het weekend weet ik of het geholpen heeft... ja of nee.

Groeten,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.