we hebben het volgende probleem met een Omega: bij het accelereren hoor je een sissend geluid alsof er een luchtslang van de turbo defect is. Voor alle zekerheid hebben we alle slangen gedemonteerd, maar geen enkele heeft schade, ook de intercooler is perfect schoon. Heeft er ooit al iemand zo iets dergelijks voorgehad? Alvast bedankt voor jullie hulp!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je de overdruk klep ook gecontroleerd en heeft de motor minder vermogen en wat heeft ie gelopen
hans
voor 150 pk mag dat naar mijn mening inderdaad meer leven hebben, maar echt lui is hij ook niet. Hij heeft 320 000 km ongeveer
ik heb even het een ander opgezocht en er zijn 2 dingen het fluiten kan van de pakking aan de koppeling van de uitlaat komen die lekt en de 2e is dat de turbo kapot loopt.
meestal schijnt dit te gebeuren als je de olie ververst hebt en er dat na het aanslaan even een tijdje geen oliedruk is in de lagers van de turbo , je moet na iedere beurt de motor starten zonder dat ie aanslaat anders loopt ie droog
kun je duits lezen?
succes
laat ons dan hopen dat het de pakking de kant van de uitlaat is, hoewel ik nergens geen aftekeningen heb gezien... Enig idee hoeveel turbodruk we via de MAP moeten kunnen aflezen?
Blijkbaarbaar hebben ze 't op het duitse forum over de 2.0 DTi in de Vectra, maar het is alleszinds een goede tip... Ik kijk het morgen na. Het zou me verwonderen als het probleem zich in de turbo zelf zou bevinden, het klinkt zeker niets als een lagergeluid, en axiale speling is er ook niet... 't is echt precies drukverlies
ik help het hopen dat een lek is
Groeten van Hans
laat even weten wat het was
gelukkig dat de wagen even kan blijven staan, want we zijn er nog steeds niet uit... Vlgs één van onze mecaniciens is het een zuigend geluid, vlgs de anderen een fluitend geluid... Als je er echt op begint te letten begint het al vanaf 1500 tpm. Al rechtstreekse buizen gelegd van uitlaat turbo naar inlaatspruitstuk (dat niet gebarsten is), maar er komt dus geen verandering in... Nog nooit eerder zo'n miserie meegemaakt...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar