Van de week al een keer eerder meegemaakt, dat de wagen in noodloop gaat als ik de kickdown wil gebruiken.
Ik heb weinig last als ik de wagen rustig laat doortrekken naar 160 ;)
Vandaag er eens op gelet, en hij gaat in noodloop vanaf 3000 toeren
Verder niks te merken wat betreft de power van 0 af
Moet ik dit zoeken in een nokkenas probleem?
gr Rene
Geplaatst door rene9506 (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
oldford (0) PRO, 13 jaar geleden
Als het noodloop is moet er een lampje gaan branden en kun je een foutcode laten uitlezen.
Die foutcode of codes besparen je een hoop zoekwerk.
Kennelijk gebeurt het in een volgas situatie, lijkt me vooralsnog geen nokkenas probleem.
rene9506 (0), 13 jaar geleden
MM gaat inderdaad even branden, wanneer het toerental weer daalt dan gaat het lampje weer uit.
Zal morgen de paperclip methode weer eens doen
rene9506 (0), 13 jaar geleden
Ik heb eerst de accu een paar uur los gehad, om alle meldingen eruit te halen
Dit is wat er uit is gekomen.
Graag jullie mening hier over
12 Initiation of diagnosis
89 Oxygen sensor heater Low voltage
135 'Check engine' lamp (fault code lamp) Low voltage
19 RPM signal (crankshaft sensor) Incorrect signal
oldford (0) PRO, 13 jaar geleden
Krukaspositiesensor aan het overlijden en verwarming van de lambdasonde defect.
rene9506 (0), 13 jaar geleden
bedankt oldford.
Even een vraagje. Zijn de krukassensor en toerentalsensor nu een en dezelfde?
Want de toerentalsensor is 2 maanden geleden vervangen omdat de wagen niet meer wilde starten.
En weet je toevallig wat 135 inhoudt?
oldford (0) PRO, 13 jaar geleden
Krukaspositiesensor, toerentalsensor en BDP-gever zijn allemaal namen voor hetzelfde onderdeel.
Originele sensor gebruikt? Van de week nog een topic over een Senator met imitatie die (bijna) onmiddelijk ook kapot was.
Zou in de afstelling kunnen zitten (luchtspleet tussen sensor en trigger wiel). Zit de sensor vast? Trigger wiel heel en geen stukjes af?
135 zou betekenen dat er een raar signaal van je MM-lampje komt. Kortsluiting naar aarde (of geen voeding) of een open circuit.
89 heeft volgens mij (en Tis-2000) een andere betekenis - Oxygen Sensor 2 Open circuit.
Dus de 2e sensor doet of niets of de stekker is los of er is een draadbreuk.
rene9506 (0), 13 jaar geleden
Er zit een originele toerentalsensor in. Laten doen door opel dealer. En dus ook garantie.
Ik heb nog 1 lambda sonde die niet is vervangen.
Het MM lampje controleren zal nog een hele klus zijn denk ik.
Ik zal maandag eens bij de dealer langs gaan, om hem eens uit te laten lezen
rene9506 (0), 13 jaar geleden
De dealer had geen tijd vandaag
Vandaag even naar het strand geweest.
En op de terugweg dacht ik "ff kijken"
Ik gaf volgas en het toerental viel netjes terug, hoorde de motor terugschakelen, maar.......
In het display kwam "check automaat, vers. bak"
Op de grote weg gewoon door kunnen rijden, maar terug in de stad was de 1e versnelling er niet.
De wagen reed dus in zijn 2 weg.
Na een herstart was alles weer ok.
Zou dit mijn probleem kunnen verklaren?
oldford (0) PRO, 13 jaar geleden
Nee. Kennelijk zit er een bijkomend probleem in de bak.
Eerst uitlezen, anders zoek je je een ongeluk.
rene9506 (0), 13 jaar geleden
Ik heb de wagen uitlaten lezen en het volgende kwam er uit:
Er is een probleem met de kickdown schakelaar.
En de toerentalsensor geeft een probleem,
alsook een van de lambdasensoren.
De 20 ste gaat de dealer het een en ander doormeten