hallo daar allemaal..
mijn probleem is als volgt..wij hebben dus een opel omega waarvan nu in het instrumentenpaneel de hele tijd een lampje brandt..nu vraag je je natuurlijk af welk lampje..het lampje ziet er als volgt uit het is een oranje lampje met daarin de afbeelding van de motor..nou stinkt de auto als je hem start ook behoorlijk+dat het onder de auto waar je katalysator zit behoorlijk heet wordt...en de auto trekt ook voor geen meter meer en zuipt aardig wat benzine..dus mijn vraag is of iemandt van jullie hier een antwoord op heeft.....
Geplaatst door arienederland (0) , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden
de motor ecu heeft een fout ontdekt, en opgeslagen, hij attendeert je hier op door het inschakelen van het MIL lampje (Malfunction Indicator Light). Uitlezen is het devies, en zo te horen gaat het een hele dure grap worden als je kat echt a een tijdje constand rood gloeiend is, kun je die ook vervangen. Hij is waarschijnlijk al gesmolten
arienederland (0), 13 jaar geleden
ik heb net een stuk gereden maar de katalysator wordt niet rood..hij stinkt alleen wel enorm zou dan de katalysator nog heel zijn en is het misschien dan de lambdasonde?...
Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden
eerst uit(laten)lezen
arienederland (0), 13 jaar geleden
hij is al een paar keer uitgelezen en daar kwam elke keer wat anders uit wat het volgens de garage niet kon wezen en wat ook allemaal goed was...
stefan84 (0), 13 jaar geleden
Welke foutcode's + nummer kwam er dan uit ? Zonder code is het gissen, en ja..garage's zeggen en doen vaker wel van die dingen..
Het lampje brand niet voor niks, anders storing wissen, stukje rijden en weer uitlezen als de lamp brand, dan moet je iets zien, en kun je ook in de goede richting zoeken..
En het is ook normaal dat deat behoorlijk warm word, ik weet niet hoe je dit gecontroleerd hebt of erbij komt ?
Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden
een katalysator wordt ca 1000°C
arienederland (0), 13 jaar geleden
ik zal hem morgen nog wel een keer uit laten lezen bij een bosch service center bij mij in de buurt..en is kijken wat hun zeggen het schijnt dan ook dat je de lambdasonde kan laten testen...
stefan84 (0), 13 jaar geleden
Tijdens het uitlezen, kunnen ze gelijk de sonde controleren in de meetwaardeblokken..