nadat er de foutcode 1651 uit kwam en er geen onderbereking in de kabel van,
ecu naar pomp zat ging ik en van uit dat of de ecu stuk was of regelmodul op,
de brandstofpomp en aangezien en op deze site het zelfde probleemstond.
heb ik het regelmodul op de brandstofpomp vervangen.
maar helaas , geen resultaat en nog steedt code 1651 canbus onderbreking.
deze code is ook niet te wissen.
mischien toch ecu stuk , ik heb mijn twijfels hier over.
wie weet er raad alvast bedankt.
gegroet erwin.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
regel module bij bosch center in eindhoven gehaalt kost ook nog 550 euro maar ik wilde het proberen.
als dit zo lukte was dit namelijk veel minder werk . je moet het wel zelf solderen maar is niet erg toch.
alleen als ik hem alsnog colmpeet moet vervangen is dit een dure les
Hallo Erwin,
Is het probleem uiteindelijk opgelost. Ik heb het zelfde probleem met een opel safira met dezelfde motor.
Na stilvallen kwam de foutcode P1651 naar voren en is de brandstofpomp vervangen door een gebruikt exemplaar, deze kwam van een lopende motor.
Na montage geen slag lopen, en foutcodes P1631, P1651 en P0110 komen regelmatig terug, niet onmiddelijk na het wissen maar na een aantalkeren starten zijn de DTC's weer terug. Ik heb weinig brandstof uit de verstuiverleidingen bij het losdraaien.
Waar zou ik het moeten zoeken?
Ik heb via een storing zoek programma van opel alle signalen aan de pompstekker gemeten en geen onregelmatigheden gevonden!
gr Henk
Beste heren bij dit model kan je de pomp toch alleen uitlezen of heb ik dat mis .
gr Rudy
De pomp vervangen door een ruilonderdeel is echt de beste oplossing ; het kost wel veel , maar dan ben je zeker dat het goed is ; en zeker met het vele werk dat er aan is om een pomp te vervangen ga je nu 2 keer moeten doen
deze pompen zijn echt wel zwak ; wij hebben er deze week al 3 vervangen
Hallo
Je kan met de Bosch kts de pomp apart uitlezen, misschien dat daar wat uitkomt.
Gr Ron
Heb je daar geen aparte stekker voor nodig?.
Ik bedoel dit kan toch niet via de normale k line.
Oiram
Je kan deze VP pompen perfect appart uitlezen het beste is natuurlijk met de speciale kabel maar het kan ook zo gebeuren geen enkel probleem pin 6 is massa pin 7 is de plus en pin 9 is de k-lijn op de pomp
Gr Rudy
Bedankt voor de tip.
Alleen Opel of VP pompen in het algemeen?
Oiram
hoi oiram,
bij mijn weten kan ik met de kts alle vp pompen doen, op pin 6,7 en 9. dit kan door aankiezen van psg5 in het keuze menu.
groeten michiel
Miechiel heeft gelijk deze pompen kan je allemaal doen
gr Rudy
Ik had het zelfde probleem. Ik heb ook een regelmodule(2 467 010 016) gehaald bij de bosch dienst. Heb er voor alle zekerheid oop een toerental sensor (1 467 255 103 ) in gezet. Toen de pomp weer aan de motor gemonteerd, en nog steeds de zelfde foutcode.
Daardoor wil deze astra G 1.7 DTL nog niet aanslaan. Ik heb de auto naar de opel dealer gebracht, ze wilden best mee werken. Na wat telefoontjes over en weer, werd mij verteld dat de regelmodule nieuw zonder software geleverd wordt en dat alleen de bosch dienst deze software er in kan zetten. Er werd mij ook verteld dat deze regelmodule nu weer stuk is omdat ik hem gemonteerd had zonder de software (Dit was de conclusie van de bosch dienst) Dit klinkt mij zeer ongeloofwaardig in de oren. Wie weet hier het fijne van? Want als het lukt is het goed voor de portemonee van ons en de klant.
monteer toch gewoon een nieuwe pomp ( ruilpomp ) dan ben je van de eerste keer zeker
nu gaat het toch meer kosten !
maar ja , sommige mensen wille da nie geloven
Is ook wel zo, maar het is toch zonde om op een auto die toch voor export gaat eerst van een nieuwe pomp te voorzien.
da's waar
je kan ook een okkasiepomp zoeken en monteren , da's goekoper
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar