HET GAAT OM EEN X17DTL GEEFT FOUT CODE PO400 KRITISCHE SYSTEEMSTORING OP ONZE TESTER VAN SNAP ON ALS JE RIJDT EN DE STORING KOMT DAN STORT DE MOTOR IN HEEFT GEEN VERMOGEN MEER DUURT MAAR EEN PAAR SECONDEN EN DAN IS HIJ WEER GOED HEEFT IEMAND EEN IDEE
Geplaatst door bandenman (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
desire (0) PRO, 20 jaar geleden
luchtmassa meter
bandenman (0) PRO, 20 jaar geleden
kan dat met een lmm dat hij het maar even begeeft en een paar sec later weer doet
basje (0) PRO, 20 jaar geleden
kijk ook eens goed nar de vaccumpomp wil ook wel eens stuk gaan en het eppc klepje voor de egr aansturing ook. basje
janh5107 (0) PRO, 20 jaar geleden
volgens mijn gegevens houd deze code verband met het EGR- systeem.Hetzij teveel of te weinig doorstroming of een bedradings probleem tussen ECU en EGR-aanstuurklep.
J.E
es2941 (0), 20 jaar geleden
Uitlaatgasrecirculatieklep is mechanisch niet in orde. Demonteren en schoonmaken, succes verzekerd!
Groeten, Erik.
Fonszarelli (0) PRO, 20 jaar geleden
Diverse mogelijkheden:
*Luchtmassameter(waarde bij optrekken 800-1000)
*Flex.slang luchtinlaat lekkage
*EGR-klep schoonmaken/controleren
*Bedieningsklepje EGR defect
*Vacuumslangen van EGR lek
*Vacuumaansluiting omleggen (aansluiting aan vac.pomp losmaken en afpluggen, hierna een andere éénrichtingsklep met t-stukje,verkrijgbaar bij de Opel-dealer,in de slang van rembekrachtiger plaatsen en de zaak daarop aansluiten)
*Maak de druksensor op het inlaatspruitstuk schoon
Kortom: Zoek het in het inlaatsysteem!
Succes
dion234 (0) PRO, 20 jaar geleden
Foutcode P0400 wordt vaak veroorzaakt doordat het olieverbruik te hoog is en de vacuumpomp hierdoor te weinig olie krijgt en inwendig beschadigd wordt. De vacuumpomp kan hierdoor niet genoeg vacuum meer leveren (d.i. +/- 800 mbar vacuum!) om de diverse vacuumgestuurde componenten te bedienen. Op het moment dat de EGR in werking moet treden registreert de luchtmassameter dit en zet P0400. Dus de luchtmassameter is NIET de oorzaak!
Je kunt dit eenvoudig controleren door een vacuummeter aan te sluiten op de vacuumpomp, dan de motor starten. De meter moet vrijwel meteen naar die 800 mbar gaan (stationair). Komt dit niet eens in de buurt dan is de pomp beschadigd, schroef het maar open en je zal zien dat er flink 'gevreten' is. Ook zal je wat vaker olie moeten peilen.
Als dit niet het geval is kan je de slangetjes controleren en de EPPC-klepjes.
Succes.
dion234 (0) PRO, 20 jaar geleden
P.S.
Doordat er te weinig vacuum is kan de waste-gate (van de turbo) niet worden dichtgetrokken, blijft dus open en kan de turbo geen druk opbouwen. Zodoende is er dus geen max. vermogen.
dissen (0), 20 jaar geleden
Ik denk dat Erik gelijk heeft.Vast zitten van de klep zelf.
klep los nemen en met een vacuumpompje proberen aan te zuigen,zal wwarschijnlijk niet lukken.
groetjes dissen
Fonszarelli (0) PRO, 20 jaar geleden
Even over het max. vermogen. Dit wordt door de ECU teruggebracht bij het ontstaan van deze storingscode (Noodloop-programma)
dupl-u-10322-5dd147cf722de+jefff (0), 20 jaar geleden
p0400 of inderdaad slangetje los vacuumpomp of luchtmassa meter
groetjes jeff