close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Corsa: foutcode 2279

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: z 16ler

heb foutmelding p2279,auto draait voor geen meter,stottert,blaast lucht terug door inlaat.
had kapotte koppakking
recent kop gereviseerd,koppakking vervangen,kop gevlakt,nieuwe pakkingen,distributieriem vervangen.
heeft dan ongeveer 5 dagen goed gedraaid,auto stilgezet na anderhalf uur gestart direct in de noodloop gegaan.
intussen al lmm vervangen,atmosferische druksensor vervangen,turbodruk sensor vervangen,bypas klep turbo vervangen.
compressie gemeten is goed,distriebutieriem gechekt op eventueel verspringen alles ok.
intussen electrisch doorgemeten komen we op ecu uit,intussen een tweedehands gekocht in duitsland,geprogrammeerd nog steeds hetzelfde probleem.
iemand die nog een idee heeft wat de oorzaak zou kunnen zijn?
heb gehoord dat er een soort membraam in het kleppendeksel zit,zou dit een oorzaak kunnen zijn?
defecte turbo?

Geplaatst door

corsa opc driver (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoeveel is de compressie nu op alle cilinders.?

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

Een (of meer)doorgebrande klep(pen) is een verdachte ondanks dat de kop net er op gezet is.

voyager 0

9 jaar

hallo Ralf,

ik weet nu niet direct hoeveel de compressie is.
ga dit even moeten nakijken uitdraai ligt in garage bij men schoonbroer.hij zei me dat deze goed was.
heb intussen ook nog terug de originele turbo geplaatst zonder resultaat .
heb intussen ook nog contact gehad met mathyssen autosport in vessem deze doen blijkbaar geen herstellingen,maar zij hebben me klasen motorsport aangeraden in duitsland.

hallo voyager,
ja het is inderdaad geen simpel verhaal.
hebben wij ook al aan gedacht aan die kleppen maar dan kan normaal de compressie niet goed zijn toch?

hoi Ralf,

heb even nog een nieuwe test gedaan voor de zekerheid.
op cilinder 1 en 4 heb ik 10.5
op cilinder 2 en 3 heb ik 10.9
nu blijkt dat de auto normaal 8.8 zou moeten hebben weet niet of dit ermee te maken kan hebben?

Controleer de timing.
Dat terugblazen is een defecte koppakking of een timing die niet correct is. Verwisselde bougieskabels (indien mogelijk-) ???

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

hallo,

timing hebben we al gecontroleerd is in orde.
bougiekabels kunnen niet verwisseld worden,is een vaste rail inclusief bobijn.
koppakking is net vervangen,zou me vreemd lijken dat deze terug stuk is maar hier kan je inderdaad niks meer uitsluiten ga het nakijken.
alvast bedankt

hoe dan ook terugblazen zit in inlaattraject. Door kleppen, timing of scheur in de koppakking. Weet niet precies, maar ik dacht dat er motoren waren bij Opel waar de spie op de krukas of nokkenas kan inslijten met verkeerde timing als gevolg.

voyager 0

9 jaar

Precies timing controleren !!!! (en niet zeggen; hebben we gedaan is OK)

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

je kan toch niet meer dan kijken of alles nog op punt staat?
poulies op nokkenassen kan je niet mis plaatsen kunnen maar in een richting geplaatst worden en dat hebben we al allemaal terug gedemonteerd en terug gemonteerd.
wat we wel nog hebben gemerkt is dat er enorm veel druk uit de carterontluchting komt.
ivm de kleppen hoe kan dan de compressie goed zijn?

Heb je het BDP gechecked, dat is ongeveer het makkelijkst. Zijn de poelie´s met spie? Zo niet, moet je persé spec. tools gebruiken.
Corsa_driver; we proberen het probleem boven water te krijgen. Daarom moet er juist precies te werk worden gegaan.
Vreemd is dat je 5 dagen goed gereden hebt, en toen ineens een noodloop situatie. Riem versprongen. Poelie los gelopen??

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

hallo ralf,
ja die timing hebben we direct nagekeken en is echt niks mis mee,is trouwens met spec tool van opel op punt gezet op de twee nokkenassen.
er zitten ook spietjes in en deze staan niet in het midden van de as waardoor je deze ook niet kan omdraaien.
er stond een dumpvalve op gemonteerd,deze had ik er uitghaald omdat er een vermoeden was van slecht functioneren,heb er dan ongeveer 50 km mee gereden zonder problemen.
auto afgezet,en na anderhalf uur wou ik naar huis gaan startte de auto en begon direct te pruttelen en het lampje van de noodloop ging aan.
wij hebben eigenlijk al ongeveer alles vervangen en gechekt.tot en met de ecu en de turbo.
luchtcircuit onder druk gezet voor controle op lekken alles zonder resultaat.
het enige wat er nu nog over blijft is het kleppendek,daar zou een soort membraam inzitten?

als er kleppen verbrand zouden zijn kan de compressie dan nog goed zijn?
ik weet dat revisie een speling van 0,3 inlaat en0,4 uitlaat heeft gehanteerd.
misschien dat de auto gewoon zijn druk niet kwijt kan doordat de kleppen iets minder opengaan? blijft dan nog vreemd omdat hij toch wel 5dagen goed liep.
oude koppakking was metaal,heb een versterkte gevraaagd maar deze was niet van metaal. ( merk: victor reinz)
dat die compressie zo hoog is ten opzichte van de normale voorgeschreven waarde vind ik ook wel raar,maar weet dat hij de kop 0,35 heeft moeten afvlakken om hem recht te krijgen.

Heb je het geprobeerd ook met olie vuldop eraf? Lijkt of er te veel druk in de carterpan zit. Met verbrandde kleppen zou de compressie niet goed zijn. Daarom test zonder dop.

voyager 0

9 jaar

ok, ga het proberen.
maar hoe kan het dat hij zoveel druk maakt op het carter?

Mogelijk een lekke zuigerveer.En vraag bij de dealer wat is de klepspelling voor jou auto.(als het niet hydraulisch geregeld is).

voyager 0

9 jaar

zou mij sterk lijken,heb dit toen hij los was getest met olie op de zuigers te zetten.
klep speling in 0,21 tot0,29
uit 0,30 tot0,38

revisie heeft ze op in 0,30
uit 0,40

gaan nu dadelijk klepdeksel omzetten en kijken wat dat geeft.

inmiddels ook het klepdekesel vervangen zonder resultaat
bobine vervangen ook zonder resultaat
hebben de klepspeling gemeten en deze is niet zo als het hoort te zijn.
staan eigenlijk vrijwel allemaal te ruim.
maar hebben ook nog even andere ecu gezet en gekeken welke nummers er in staan
nu blijkt dat er 10 chassisnummers in opgeslagen zijn wat zou kunnen duiden dat deze gewoon van de ene naar de andere is verstuurd.
mijn chassisnummer staat als laatste in de lijst wat dus echt wel er op wijst dat deze meerdere keren werd gebruikt.
morgen even de verkoper hierover mailen.

Zeg Corsa driver; ik heb je verhaal eens helemaal opnieuw gelezen.
Wil je eens iets proberen? Koppel dan de voorste pijp eens los! Het zal een rotherrie geven, maar hiermee kun je een verstopte uitlaat uitsluiten.
Dat zou wel het terugblazen verklaren.

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

hallo ralf,
dat hebben we ook al geprobeerd achter de bocht na de turbo losgekoppeld.
veel lawaai maar verder zonder resultaat.
wat vind jij van die compressie? 10,5 en 10,9 koudgetest. bij warme motor gaat deze nog hoger zijn,terwijl het nomaal volgens opel 8,8 zou zijn.
en dan hebben we gisterenavond nog gemerkt dat die klepspeling echt ruim staat,en dat zelfs 2 inlaat of uilaatkleppen van eenzelfde cilinder niet dezelfde speling hebben.
misschien dat dit allemaal mooi gecyncroniceerd hoort te zijn?
en dat het verhaal met die ecu,heb die in duitsland gekocht bij een demontagebedrijf 400 euro omdat een nieuwe een slordige 1300 zou kosten.
nu blijkt dat er inclusief mijn chassisnummer 10 zitten opgeslagen met het mijne als laatste,is toch ook al wel verdacht vinden wij.
heb intussen ook al gemaild naar bosch in duitsland met de vraag of zij een losse ecu kunenn testen,ben nu nog op antwoord aan het wachten.
ben echt benieuwd wat hier jou bevindingen van zijn,en wat uiteindelijk de echte oorzaak gaat zijn. mvg

hallo,

heeft hier iemand nog kennis van zaken met dergelijke problemen?
dit lijkt een onoplosbaar probleem te zijn.
inmiddels zowat alles vervangen wat te vervangen valt,momenteel hangt stekker van turbodruksensor los en dan gaat hij niet in noodloop!
lampje van storing uitlaatgassen brand wel.
auto rijd verder redelijk, af en toe wat inhouden vooral en de lage toeren.
hoop uiteindelijk de oplossing toch nog te vinden.

Misschien toch een keer langs de dealer , vooral als ik zie wat het nu al ongeveer gekost moet hebben ?

Gr. MERIVA

meriva7673 0
badge

9 jaar

hallo,
ja daar ben ik nu echt al wel geweest hoor,maar zij kunnen het ook niet vinden.
wat de kosten betreft valt het nog mee,familielid werkt bij opel en hebben zo de onderdelen gewoon kunnen testen zonder ze te moeten aankopen.
het enige wat ik heb aangekocht is een gloednieuwe ecu.
volgens de procedure van opel komen wij telkens op de ecu uit,uiteindelijk dan toch maar aangekocht zonder resultaat.
dus wij zijn nu echt ten einde raad.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.