close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Insignia: Foutcode P0234 en raar geluid

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: A20dth, Motorinhoud (cc): 2000

Goedenavond allemaal,

Allereerst zal ik me even voorstellen:
Mijn naam is joost de vries en kom uit dieren Gelderland.

Sinds kort ben ik in het bezit van een Opel insignia hatchback uit 2009.
De auto rijd heerlijk totdat ik van de snelweg afga.
Op het moment dat ik bij het stoplicht na de afrit wil wegrijden schiet de auto vaak in de noodloop bij ongeveer 3000 toeren.
Direct uitgelezen en geeft code P0234 turbo druk probleem.

Na het opnieuw starten van de motor is de storing niet meer actief.
Echter komt er na het opnieuw starten een appart geluid onder de motorkap vandaan wanneer ik de koppeling indruk om te schakelen.
Dir stopt na een tijdje meteen weer alleen blijft de motor in noodloop schieten als ik redelijk stevig optrek.

Mijn vraag is nu: wat zou ik kunnen doen en waar moet ik zoeken?
Map sensor, egr klep, turbo etc?

Ik hoop op een reactie.

Met vriendelijke groet,

Joost

Geplaatst door

Joost4415931 (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je hem uit laten lezen bij de dealer , zo ja dan zal er ook een oplossing aangedragen zijn tav de foutcode.

Bedankt voor je reactie.
Ik ben nog niet bij de dealer geweest, de volledige code is p0234-11.
De storing komt uitsluitend nadat er op de snelweg is gereden.
Als er dan in doorgaans de 2e en 3e versnelling word opgetrokken hoor je de turbo tijdens het optrekken ook af en toe blazen.. "niezen ".

Ik begin te twijfelen aan de turbo zelf

Lijkt op het niet goed werken van de wastgate , je hoort de overdruk afgevoerd worden als ik het zo beluister.

Ik dacht dat bij deze turbo met variabele schoepen geen wastegate zat.
Kan dat kloppen?
Is het misschien mogelijk dat de schoepen stroef bewegen na lange tijd constante snelheid op de snelweg?

De garage heeft de auto geprobeerd en komt ook met het verhaal dat de turbo na een tijdje rijden redelijk rammelt.
Nu heb ik Naar een nieuwe turbo gezocht en heb daar een vraag over.

Mijn motorcode is A20dtj.
Nu zie ik hier en daar verhalen dat de turbo van de A20dth ook op de A20dtj kan.
Dit vraag ik omdat de turbo voor A20dth makkelijker te verkrijgen is.

Hopende op bericht.

Met vriendelijke groet,

Jeffrey

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Insignia of stel zelf een nieuwe vraag.