Opel Corsa: Foutcode's P0100 P0110

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: Z10XEP

Beste Forummers,

Binnengekregen een Opel Corsa C 1.0-12v met mot code Z10XEP waar het m.i.l lampje van brandt.
Auto uitgelezen en foutcode p0100 en p0110 aangetroffen.
sensor lmm origineel Bosch met nummer F 00C 2G2 030 vervangen voor een exemplaar van pieburg nr 7.22701.11.0
Vervolgens geen resultaat lampje nog steeds aan. Opnieuw dezelfde foutcode's. De auto rijd veder goed maar houd soms even in en heeft een onvolledige verbranding lijkt t.
Ik heb gelezen dat het stuurapparaat en massaproblemen ook regelmatig voorkomen??

Wie kan me adviseren..

Sven001

Geplaatst door Sven001 (0) PRO , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

jeroen zwinselman (0) PRO, 11 jaar geleden

He Sven

als ik de codes zie lijkt het wel de l.m.m
maar ik zie dat je de map sensor hebt vervangen? Wat zijn de klachten? of brandt het m.i.l lampje alleen maar.
Als je toch de l.m.m bedoeld zou ik er wel weer 1 van bosch in doen, want uit eigen ervaring (astra h) had ik ook een l.m.m gemonteerd van pierburg kreeg de vreemste storingen en codes.

Jeroen.

Sven001 (0) PRO, 11 jaar geleden

He Jeroen,

heb t even aangepast.
Na het uitlezen/wissen blijft het lampje enkele seconden uit en na een aantal seconden schiet het weer aan en komen er exact dezelfde code,s uit.
Was dat bij jou ook?

Gr Sven

jeroen zwinselman (0) PRO, 11 jaar geleden

He Sven,

Nee dit had ik niet maar bij mij kwamen de codes erin als ik op de cruisecontrol reed dan ging de auto stoten en dan ging het mil lampje branden. Nadat de l.m.m meter was vervangen van bosch naar pierburg dan kreeg ik de codes p0100 en p1606.
Toen er weer een bosch l.m.m in zat waren de storingen verholpen.

Jeroen.

Sven001 (0) PRO, 11 jaar geleden

Hoi Jeroen,

Ik heb de orginele bosch lmm vervangen voor een nieuw origineel bosch exemplaar maar helaas met de zelfde terugkerende fouten..
Na enig speurwerk hier op t forum lees ik dat het eventueel aan het stuurapparaat zou kunnen liggen of een probleem in de bekabeling.
Nu wil ik de stekker lmm doormeten om op deze manier het e.e.a uit te kunnen sluiten.
Weet je hoe de indeling is en welke waarde's deze moeten hebben?

Gr Sven.

downforthecause (0) PRO, 11 jaar geleden

Kun je waardes uitlezen van de luchtmassameter via je tester? En zoja wat is de waarde bij stationair draaien?

Geen gescheurde katalysator? Of los zittende of gescheurde carterventilatieslang(en)?

Sven001 (0) PRO, 11 jaar geleden

Auto is zo verkocht.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.