Opel Omega: Front VDO CDR 2005G

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2600

Weet iemand waar je het front van de VDO CDR 2005 kan laten repareren . Of een dergelijk frontje kan aanschaffen?
Op internet staan alleen complete radio/cd VDO CDR 2005. Mijn probleem is dat de aan-uit knop niet goed functioneert en de printplaat er achter je wegdrukt.
Hierdoor kan ik de AS knop ook niet goed indrukken waardoor de streepjes voor het invoeren vd code ook niet verschijnen op het display
Als de accu los is geweest wil ik de code namelijk weer invoeren, maar door bovengenoemd aan-uit knop kprobleem krijg ik het apparaat niet aan en kan dus niet de code invoeren

dennis14

Geplaatst door dennis14 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

eddyarc (0), 13 jaar geleden

ergers een tweedehands toestel kopen en front overzetten

dennis14 (0), 13 jaar geleden

Dag het volgende wil ik even voorleggen en verneem graag evt. reactie

Ik heb 21 april jl. mijn opel omega 2.6/v6 bj 2001 km stand 180.000 km bij de garage gebracht voor vernieuwen van de distributie riem+ spanrollen. Dit had ik bij de km.stand 120.000 bij deze zelfde garage ook gedaan. Vervanging naar volle tevredenheid toen uitgevoerd. Even voor the record is mijn 3e omega V6 aut. Een prima auto

Nu komt het de garage krijgt tot 3x toe de verkeerde onderdelen van de groothandel uiteindelijk na de 3keer de juiste riem en spanrollen.
Na 3 dagen wordt ik gebeld de auto is klaar. Ik haal de auto en merk meteen dat de motor niet loopt zoals deze V6 hoort te lopen. Ik geef aan aan de garage dat de motor op 3 poten loopt.
Hij loopt ook niet het juiste aantal toeren ong. 500 i.p.v. de 800 -850 die hij voorheen liep. Er was ook een soort van gebonk als je in de auto zit wat van rechtsvoor kwam. Eerst werd gedacht door de monteur dat het de uitlaat , die tegen de bumper aankwam zou zijn. Nou nee dus zeg ik onmogelijk, toen de motor steun zou een rubber weg zijn. Ook dit is voor mij niet aannemelijk. Er is toch alleen een distributie riem met rollen vervangen? Garage zei, ik kon er rustig mee doorrijden en zou zaterdag 1 mei terugkomen dan werd er nog eens naar gekeken
(dit is geen officiele werkdag voor deze garage) Je raad het al probleem nog niet opgelost motor loopt gewoon slecht De maandag kon ik de auto brengen, maar het weekend kon ik volgens de garage er gewoon mee rijden er zou niks gebeuren. Mijn vraag ja maar het is niet goed maak ik dan niet meer kapot . Nee dat was niet het geval werd mij gezegd.
Nou ben ik geen specialist maar een particulier die een klein beetje ervan af weet.

Het weekend toch auto gebruikt want het kon geen kwaad werd toch aangegeven.
Maandag naar de garage starten en de auto loopt nog slechter harder dan 15 km gaat niet en je voelt dat de moteor op het noodprogramma is over geschakeld. Shit dacht ik nog hier is meer mee aan de hand. Dat de motor nog slechter liep moge duidelijk zijn.

Enfin auto achter gelaten nadat ik had gezegd dat mij is verteld dat ik er gewoon mee kon rijden.
Wordt ik de volgende dag gebeld dat de de motor uit elkaar ligt en dat het de klepstoters recht als je voor de auto staat, defect zijn 7 totaal.
De koppen schijnen goed te zijn evenals de klepzittingen e.d
E.e.a wordt uitbesteed aan een gespecialiseerd motor revisie bedrijf. 5 dagen later is de auto klaar. Vol vertrouwen ga ik de auto ophalen en het op 3 poten lopen is nog niet weg.

Woedend ben ik, en zoals ik mijn garage de eerste keer al heb gezegd dat de auto goed is ingeleverd heb ik het vermoeden dat op een of ander manier tijdens de vernieuwing van de distributie is niet goed is gegaan veroorzaakt door de garage.
Nee dan schijnt niet zo te zijn. Ook aangegeven dat ze mij gezegd hebben dat ik er gewoon mee kon doorrijden zonder verder schade te veroorzaken.
Auto weer achtergelaten want ze lossen het maar op. Werd ik 2 dagen later gebeld nu waren ook de klepstoters van de ander rij- cilinder niet goed zijn en ook vervangen. Gisteren 29 mei zou de auto dan klaar zijn . Ik werd maar niet gebeld en kreeg zo'n bruin vermoeden dat mijn geliefde omega niet klaar was. En mijn vermoeden werd bewaarheid, even later telefoontje. De motor loopt zelfs na de vernieuwing van de 2e serie klepstoter niet goed. Nog maar 500 toeren. De oorzaak zou nou de 3e cilinder geen compressie hebben.
Ik hoef niet aan te geven dat mijn vertrouwen in deze garage waar ik toch al enige jaren kom volledig weg is.

Het is een uitgebreid verhaal maar de volgende vraag hopelijk door iemand kan worden beantwoord

Is het vermoeden van mij juist dat het door een onjuiste montage van distributie riem de bovenstaande is veroorzaakt? Zeker daar ik dus de auto, welke altijd als een trein liep goed heb ingeleverd. Als er wat zou zijn had ik het voorheen tijdens het rijden al gehoord of vernomen daar ben ik altijd allert op.



Hoor graag evt. reactie's ook v.w.b. de compressie die er opeens niet is

Een Omega rijder sinds jaren

kleijn (0), 13 jaar geleden

lijkt mij een zaakje voor de anwb keuring
dit word toch een welles nietes zaakje
mmaar gezien het probleem is de distributie de schuldige

wat dat frontje betreft


is dit ?? wat



http://www.kmsapeldoorn.nl/

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.