hallo mijn waterslang van of naar de kachel radiater is stuk het is de onderste slang maar hoe ziten die vast het is niet met een gewone klem heeft iemand een idee hoe die eraf te halen (denk dat t nog origeneel is)
betreft een opel omega bj 1995 2.0 i 8 klepen
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik merk dat er veel gewerkt wordt met een éénmalige persklem, die kan je met een zijbek tang los knippen.
Of dit bij de kachel ook zo is weet ik niet.
hoi nee dat is het niet ik heb geprobeer een foto te maken maar kon er niet goed bij hopenlijk zie je het toch goed op de foto
URL=http://img413.imageshack.us/i/imgp0017m....][img]http://img413.imageshack.us/img413/8776/...[/img][/url]
14 jaar
Buisleidingen kachelradiator uit- en inbouwen - behalve Y 25 DT
Uitbouwen, demonteren
Waterdeflector rechts uitbouwen zie werkwijze "waterdeflector uit- en inbouwen" in groep "A". Deksel van montageopening losmaken en verwijderen (pijlen). Bovenste koelvloeistofslang (4) aftekenen. Koelvloeistofaftapplug aan radiator openen koelvloeistof opvangen. Vergrendeling (2) indrukken. Borgring (3) in de rijrichting trekken en beide koelvloeistofslangen (4, 5) van de leidingen trekken.
Bij auto's met stuur links: dashboardkastje uitbouwen zie werkwijze "dashboardkastje uit- en inbouwen" in groep "C". Kabeltroshouder (6) loswippen (pijlen). Bij auto's met stuur rechts: bekleding voetruimte uitbouwen.
Bij alle auto's: luchtkanaal voetruimte, rechts (7) zie werkwijze "luchtkanaal voetruimte bestuurderskant uit- en inbouwen" of "luchtkanaal voetruimte passagierskant uit- en inbouwen".
Let op
De groene blokkeerring (1) is alleen bij een nieuwe, niet ingebouwde koelvloeistofslang aanwezig. Bij de inbouw van de nieuwe koelvloeistofslang moet deze groene blokkeerring eraf springen en verwijderd worden.
Houder (2) van buisleidingen losschroeven. Houder (3) loswippen. Zelfgemaakte waterafvoer (4) onder de aansluiting van de buisleidingen schuiven en opvangbak eronder houden. Bevestigingsplaat (1) van kachelradiator losschroeven. Buisleidingen uit kachelradiator trekken en uit afdichtrubber (5) verwijderen. O-ringen uit groeven van de buisleidingen wippen.
Inbouwen, monteren
Nieuwe O-ringen in groeven van buisleidingen zetten. Buisleidingen door afdichtrubber (5) in het schutbord steken. Buisleiding zo in kachelradiator zetten, dat een correcte afdichting in het afdichtrubber gewaarborgd is.
Bevestigingsplaat (1) aan kachelradiator aanhaalkoppel 4,5 6,5 Nm.
Houder (3) vastklikken. Houder (2) van de buisleidingen vastschroeven.
Luchtkanaal voetruimte rechts (2).
Bij auto's met stuur rechts: bekleding voetruimte inbouwen.
Bij auto's met stuur links: dashboardkastje inbouwen. Kabeltroshouder (1) vastklikken (pijlen).
Koelvloeistofslangen (3, 4) op buisleidingen steken zwarte koelvloeistofslang (3) naar boven.
5 groene blokkeerring
6 borggrendel
7 borgring
Snelkoppelingen (9) tot aanslag op de nippels van de verwarmingsbuizen (8) op het schutbord aansluiten.
Borgring (1) richting schutbord drukken bij correcte verbinding moet de groene blokkeerring (3) van de snelkoppeling springen. Groene blokkeerring van verwarmingsbuis verwijderen.
Aanwijzing: De groene blokkeerring is alleen op nieuwe koelvloeistofleidingen met snelkoppeling aanwezig. Bij de inbouw van de oorspronkelijke koelvloeistofleiding moet de uitsparing (2) de kraag (4) omsluiten.
Montageopening afsluiten (pijlen). Waterdeflector rechts. Motorafdekking.
Koelsysteem bijvullen zie werkwijze "koelsysteem bijvullen en ontluchten" en "koelsysteem op lekkage controleren" in groep "J".
14 jaar
[url=http://img413.imageshack.us/i/kachelslan...][img]http://img413.imageshack.us/img413/5781/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
14 jaar
hallo
bedankt het het is gelukt het waren trouwens de kleine buisjes die in die klemen zitten die lekte.
ik heb de klemen eraf gesneden en er gewone klemen op gezet ,
slangen waren nog goed en lang genoeg nu lekt hij niet meer.
14 jaar
oke voor elkaar toch
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar