Als de motor op temperatuur is, blijft het gas vaak hangen. Bij het intrappen van de koppeling neemt het toerental vaak toe en blijft deze hangen op 3000 toeren. Verder gaat het lampje van het motormanagementsysteem geregeld branden (oranje). Maar telkens als ik bij een dealer kom om uit te lezen is de storing weer weg. Als ik de motor ff uitzet en opnieuwe start ben ik die storing vaak ook weer kwijt. Ik vermoed zelf dat het iets is met de gasklepstappenmotor of daaromtrent.
Wie kan mij hier iets meer over vertellen, voordat ik weer 500 euro lichter ben?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als je de accupolen een halfuurtje loshaalt dan reset je de computer en wis je de foutcodes en dan heb je een hele grote kans dat de motor weer goed loopt.
succes ramon
Nou, probleem eindelijk gevonden. Er zit in ieder geval geen gasklepstappenmotor in :). Foutcode 35: nullastvullingsregeling geeft dus een probleem. Nader onderzoek geeft een lekke inlaatspruitstukpakking. Verklaart wel een boel van de problemen.
20 jaar
maar als je een lekke pakking heb zou je dat dan niet horen zuizen?
volgens mij zou hij dan constant raar moeten lopen.
groeten ramon
20 jaar
In principe wel, maar ik heb meer verstand van motorfietsen. Auto is voor mij vrij nieuw :) dus kan ik soms niet echt nog de verschillen horen. Daarbij hoef het ook maar een heel klein lek te zijn om al problemen te geven. Verder loopt de motor op dit moment door het warme weer steeds sneller slecht. Als het kouder is, heeft de motor er toch minder last van. Maar goed, ik ga die pakking vervangen en dan hopen dat het probleem opgelost is.
20 jaar
ja dat is ook zo laat dan even weten of het probleem opgelost is.
als je toch bezig bent kun je meteen de motor goed nakijken op meer (mogelijke) mankementen.
groeten ramon
20 jaar
Nou, lang leve de professionele monteurs. NOT. Ik kon dit weekend geen 100 meter rijden of het toerental liep telkens op naar 4000 toeren. Dus heb ik mijn gereedschap zelf ter hand genomen. En na nog eens een inspectie heb ik twee scheurtjes ontdekt in de rubberslang tussen de gasklep en het bovenstuk van de motor. Deze slang is 600 lang en 70 mm in doorsnee ongeveer. Ik heb de auto gestart en toen ff met de schroevendraaier één van die spleten groter gemaakt. Toen vloog dus gelijk het toerental omhoog. Dus de zogenaamde fout ontdekt door Opel Bleker Enschede bleek weer niet correct. Niet de inlaatspruitstukpakking maar dus gewoon een goed bereikbaar rubber! Ik was zelf binnen 25 minuten klaar en auto loopt weer perfect.
20 jaar
zo zie je maar dat sommige monteurs niet alles nakijken .
kijk meteen even of de rest van de slangen nog goed is anders krijg je het misschien weer.
groeten ramon
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar