Nadat ik de pakking heb laten vervangen (zie vorig bericht i.v.m. waterverbruik) heb ik 6 md zonder probleem kunnen rijden tot gisteren mijn motor op hol geslagen is. Alle olie was na enkele minuten opgebruikt en werd omgevormd tot een spectaculaire rookwolk. Zou dit opnieuw de pakking zijn die het begeven heeft? Is er meestal bijkomende schade aangericht na dit probleem? Het betreft hier een Opel motor met stalen carter.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is de turbo niet defect??? heb ik ook wel eens gehad dan loopt de intercooler vol met olie en als je dan een keer doortrekt in toeren dan begint die op de olie uit de intercooler op te slurpen.ja de gevolg schade????? slepers kapot???? kleppen krom
???? moeilijk te zeggen als je geluk heb is het misschien alleen de turbo ALS die kapot is. basje
Het lijkt er op dat er teveel olie in de carter heeft gezeten, en de druk in de carter te hoog werd. Daardoor slaat een diesel meestal op hol. Hierdoor onstaat er meestal motorschade.
20 jaar
Ik heb vanmorgen de luchtinlaatslang van de turbo losgemaakt en inderdaad de rotor ligt er losjes in, beschadigd en onder de olie. Ondertussen is alles gedemonteerd. Ik denk van er een afbraak onderdeel in te plaatsen. Revisie kost 550¤ tweedehands kost 250¤. Hopelijk is er niet meer beschadigd in de motor zelf.
Bedankt basje en Ab voor de snelle reactie.
20 jaar
speling in de rotor is normaal omdat het een oliegesmeerd lager is hij draait in een oliefilm, omdat er geen kogellager is die zoveel toeren kan draaien.
probeer eens een knappe turbo op de sloop te vinden scheelt je een hoop geld.
en bekijk de rest van de motor ook goed na op verdere schade dan sta je achteraf niet voor verrassingen.
succes
ramon
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar